Lakierowanie blatu stołu

1. Data: 2005-11-30 09:27:59

Temat: Lakierowanie blatu stołu
Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zmieniam stół w kuchni. Podzcas wizyty w IKEI spodobał mi się pomysł
kupienia oddzielnie blatu i 4 nóg, więc zamówiłem u stolarza blat (sosna
klejona, 4 cm grubości :-), do tego kupie nogi i będzie ładny stół.
Zastanawiam się tylko nad polakierowaniem.
Myślałem o lakierze poli... (z głowy mi wyleciało, jak się nazywa,
uzywałem go do lakierowania parapetów, daje taką gładką powierzchnię).

Tylko że ten stół będzie z surowego drewna, więc będzie strasznie pił
ten lakier.
No i poradźcie - lakierować kilka (naście) razy, czy najpierw
potraktować go pokostem kilka razy?

--
Paweł Muszyński

2. Data: 2005-11-30 09:42:16

Temat: Re: Lakierowanie blatu stołu
Od: "jacek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
wiadomości news:dmjr6o$70h$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> ten lakier.
> No i poradźcie - lakierować kilka (naście) razy, czy najpierw

Jest lakier podkładowy CAPON, który dajesz na surowe drewno. Później lekko
zmatujesz papierem granulat ok 400 i malujesz 2 - 3 warstwy na gotowo (po
każdej (poza ostatnią), też zmatuj papierem). Nie będzie już "piło".
Jacek

3. Data: 2005-11-30 15:52:31

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest lakier podkładowy CAPON, który dajesz na surowe drewno. PóĽniej lekko
> zmatujesz papierem granulat ok 400 i malujesz 2 - 3 warstwy na gotowo (po
> każdej (poza ostatni?), też zmatuj papierem). Nie będzie już "piło".
> Jacek

polecam tez CAPON.
wydaje mi sie osobiscie ze papier 240 wystarczy.

Sugeruje tez malowanie za pomoca walka 10cm - uzyska sie duzo rowniejsza
powiezszchnie niz za pomoca pedzla. Chyba ze masz duze doswiadczenie w
pedzlu.

musta

4. Data: 2005-11-30 20:12:27

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-30 10:27, Paweł Muszyński napisał(a):

> No i poradźcie - lakierować kilka (naście) razy, czy najpierw
> potraktować go pokostem kilka razy?

Niech Cię ręka boska broni przed po pokostowaniem tego stołu przed
malowaniem go lakierem poliuretanowym, jesli tak zrobisz to stół będzie
Ci sechł ze 2-3 miesiące (jeśli w ogóle wyschnie). Zrób tak jak radzą
przedmówcy "capon" i później ze 2 warstwy lakieru i powłoka będzie
trwalsza niż w nowym kupnym stole.

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

5. Data: 2005-11-30 20:57:08

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński napisał(a):
> Tylko że ten stół będzie z surowego drewna, więc będzie strasznie pił
> ten lakier.
> No i poradźcie - lakierować kilka (naście) razy, czy najpierw
> potraktować go pokostem kilka razy?
jak przedmowcy pisza - capon
i szlifowac! co warsztwa to przeleciec papierem (400 to w sam raz, im
mniejszy tym bardziej zniszczy lakier), najlepiej szlifierka oscylacyjna
i bardzo delikatnie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

6. Data: 2005-11-30 23:04:24

Od: majster <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Nov 2005 16:52:31 +0100, musta napisał(a):

> polecam tez CAPON.
> wydaje mi sie osobiscie ze papier 240 wystarczy.

Ale i tak nic nie zastapi cykliny, jesli chodzi o blaty.
--
W domu i ogrodzie - majster Ci pomoże
nowe forum majstra -przyłącz się-

7. Data: 2005-12-01 07:39:40

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

"BartekK" <s...@d...org> wrote in message
> jak przedmowcy pisza - capon
> i szlifowac! co warsztwa to przeleciec papierem (400 to w sam raz, im
> mniejszy tym bardziej zniszczy lakier), najlepiej szlifierka oscylacyjna
> i bardzo delikatnie.

Macie razje, ale jesli stol ma byc na prawde trwaly to mzoe dac mu sie napic
poliuretanu, niechsie przesaczy (nie wezmie wcale tak duzo w siebie) a
powierzchnia utwardzona bedzie duzo grubsza i bardziej idpowrna na
uszkodzenia.

Pozdrawiam
Jasiek

8. Data: 2005-12-01 09:35:04

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński napisał(a):
> [...]
> ten lakier.
> No i poradźcie - lakierować kilka (naście) razy, czy najpierw

Można spytać ile taki stół będzie kosztować?
Też bym chciał sobie samemu stół zrobić bo nigdzie nie umię znaleźć
takiego jaki bym chciał. Tylko blat raczej bukowy ewentualnie dębowy...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

9. Data: 2005-12-01 11:18:35

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański napisał(a):

> Można spytać ile taki stół będzie kosztować?
> Też bym chciał sobie samemu stół zrobić bo nigdzie nie umię znaleźć
> takiego jaki bym chciał. Tylko blat raczej bukowy ewentualnie dębowy...

220 zł /m2 blatu o grubości 4 cm

Do tego 4 nogi - mam upatrzone w Castoramie po 35 zł /szt.

--
Paweł Muszyński

10. Data: 2005-12-01 13:58:56

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak przedmowcy pisza - capon
> i szlifowac! co warsztwa to przeleciec papierem (400 to w sam raz, im
> mniejszy tym bardziej zniszczy lakier), najlepiej szlifierka oscylacyjna i
> bardzo delikatnie.

Lakieru poliuretanowego sie nie szlifuje. Strasznie zapycha papier i efekt
jest marny.

Idealne przygotowanie caponu wystarczy, no i brak pylu i kurzu

musta

Podtynkowa spluczka cisnieniowa - ?
Co jeszcze
Parkieciarz W-wa
Lakier do parkietu - jaki
Cena za podwieszany sufit - proszę o poradę (W-w)