Lecznicze właściwosci boczniaków

1. Data: 2004-03-18 10:22:56

Temat: Lecznicze właściwosci boczniaków
Od: "Zenit" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wzrastająca popularność boczniaków ma związek z ich leczniczymi właściwościami -
dużo ciekawych informacji na ten temat znaleźć można na stronie
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/lecznicze_boczni
aki.htm
Co prawda preferuję boczniaki zbierane w naturze ale czytając tyle dobrego o
tych grzybach można pokusić się o zakup grzybów w sklepie tym bardziej że są
coraz bardziej dostępne.
Smacznego i zdrowego :)
Pozdrawiam
Zenit
www.NaGrzyby.pl

1. Data: 2004-03-19 10:09:02

Temat: Lecznicze właściwosci czernidłaków
Od: "Zenit" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe właściwości lecznicze posiada też bardzo smaczny czernidłak kołpakowaty
(smakuje jak cielęcina) przy właściwościach jakie posiada chyba warto go
zastosować w potrawach... oczywiście najlepiej zamrozić go sobie lub ususzyc
jak pojawi się na naszych łakach i w lasach.
fragment tekstu ze nowej strony :
Ma także korzystny wpływ na przebieg cukrzycy i towarzyszące jej objawy;
zmniejsza bezsenność, poczucie suchości języka, bóle kończyn i głowy, obniża
poziom cukru w krwi. Eksperymenty prowadzone w Chinach wykazały, po
zastosowaniu wyciągu z czernidłaka kołpakowatego, zupełne zatrzymanie
narastania guzów nowotworowych. Poziom cukru w krwi obniża dopiero długotrwałe
używanie leku sporządzonego z czernidłaka.
Cały tekst dla zainteresowanych tym tematem
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/lecznicze_czerni
dlaki.htm
Pozdrawiam
Zenit
www.NaGrzyby.pl

1. Data: 2004-03-19 10:13:34

Temat: Re: Lecznicze właściwosci czernidłaków
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zenit napisał:
> [...]
> zastosować w potrawach... oczywiście najlepiej zamrozić go sobie lub ususzyc
> jak pojawi się na naszych łakach i w lasach.

A teraz czy i na jakie grzyby mozna się wybrać? Interesują mnie okolice
Krakowa (szeroko pojęte).Mam wolne do końca marca, pogoda sprzyja :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-03-19 11:08:29

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A teraz czy i na jakie grzyby mozna się wybrać? Interesują mnie okolice
> Krakowa (szeroko pojęte).Mam wolne do końca marca, pogoda sprzyja :)
Obecnie można spotkać szyszkówki - malutkie grzybki smaczne w zupie. oczywiście
w połowie kwietnia smardze ale te w Polsce są pod ochroną dlatego radzę jechać
na Słowacje gdzie nie są pod ochroną i dlatego liczniej występują...
Jak się bardzo ociepli to można będzie już w kwietniu zbierać majówki.
Jeśli chcesz mieć więcej informacji napisz na email klubu Darz Grzyb
z...@k...pl zdradzimy więcej sekretów grzybnych miejsc...
Pozdrawiam
Zenit
www.NaGrzyby.pl