Leniwa jabłoń?

1. Data: 2002-04-26 06:12:18

Temat: Leniwa jabłoń?
Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesienią posadziłam dwie jabłonki. Obecnie jedna z nich ma spore liście i
....kwitnie!!! Niepokoję się natomiast o drugą. Wyrósł jej tylko jeden
listek, w dodatku tuż nad ziemią, reszta pąków liściowych "śpi". Dodatkowo
zauważyłam, że cały pęd nadziemny zmienił barwę na czerwono-brunatną (nie
był taki wcześniej). Czy bidula jest chora czy też spóźnia się z wegetacją?
Będę wdzięczna za pomoc..
Pozdrawiam
Olivia

2. Data: 2002-04-26 07:15:40

Temat: Re: Leniwa jabłoń?
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy bidula jest chora czy też spóźnia się z wegetacją?

Witaj.

Powinna już się budzić , sprawdź zadrapując paznokciem główny pęd , czy pod
korą znajduję się żywa zielona tkanka . Mogła przemarznąć podczas zimy.
A jaka to odmiana ?
Pozdrawiam
Marek.

3. Data: 2002-04-26 07:50:35

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olivia wrote:
> Jesienią posadziłam dwie jabłonki. Obecnie jedna z nich ma spore liście i
> ....kwitnie!!! Niepokoję się natomiast o drugą. Wyrósł jej tylko jeden
> listek, w dodatku tuż nad ziemią, reszta pąków liściowych "śpi". [...]

Sprobuj ja delikatnie pociagnac - wylezie latwo czy tez sie trzyma, tzn.
ma jakies korzenie jeszcze czy tez nic? Bywaja przykre doswiadczenia z
nornicami. W ubieglym roku tak wyciagnalem 7-letnia jablon.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

4. Data: 2002-04-26 15:25:33

Temat: Odp: Leniwa jabłoń?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olivia" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zauważyłam, że cały pęd nadziemny zmienił barwę na czerwono-brunatną (nie
> był taki wcześniej). Czy bidula jest chora czy też spóźnia się z

Tak jakby szlachetna cześć przemarzła, a wypuszcza z podkładki:(. Spróbuj
sekatorem powoli ciachać od góry i patrzeć na przekrój drewna - zielone czy
wysuszone?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-04-26 18:31:53

Od: "Delfinek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wyrwac i nie robic sobie nadziei

6. Data: 2002-05-06 12:11:21

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam zgodnie z zaleceniami: najpierw ją podrapałam :) - niestety nic
żywego nie znalazłam, potem pociągnęłam i..... został mi w dłoni suchy badyl
całkowicie zdrewniały. Widać zmarzła biedulka zimą. Co zatem zrobić z
resztą? Teraz z ziemi wystaje ok. 5cm pędu i wyrastają z niego liście. Czy
taka jabłonka ma jakieś szanse?

Pozdr.
Olivia

7. Data: 2002-05-07 09:42:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> całkowicie zdrewniały. Widać zmarzła biedulka zimą. Co zatem zrobić z
> resztą? Teraz z ziemi wystaje ok. 5cm pędu i wyrastają z niego liście. Czy

A czy jesteś w stanie zidentyfikować miejsce szczepienia? ("łącznik" między
podkładką a częścią szlachetną, powinien być widoczny w postaci lekkiego
przegięcia). I czy liście wychodzą z podkładki, czy z części szlachenej? Bo
jeśli z podkładki, to - jednym ruchem na kompostownik:(

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2002-05-07 10:06:01

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Bo
> jeśli z podkładki, to - jednym ruchem na kompostownik:(

Z całą pewnością liście wyrastają nad miejscem szczepienia. Czy w takim
razie ma szansę?
Na logikę w te pędy powinien pójść teraz cały "power" z korzeni...

Pozdr.
Olivia

9. Data: 2002-05-07 11:55:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> razie ma szansę?
> Na logikę w te pędy powinien pójść teraz cały "power" z korzeni...

No to czekać, czekać, czekać...:-))))))

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2002-05-07 13:22:26

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to czekać, czekać, czekać...:-))))))

I może obdziabać tę martwą górę powyżej odrostów. Po co ma półmartwy pień
"żarcie" marnować?
Pozdrawiam :-)
Janusz

Kwiatkowa zagadka
Sośnica
proszę o radę w sprawie trawnika - pilnie
Wiśnie
Wlasnie mi dostarczyli roslinki