Lepiszcze do masy

11. Data: 2022-12-10 08:01:18

Temat: Re: Lepiszcze do masy
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
> to robimy z tego kotlety mielone. Dodaje się minimalnie bułki namoczonej
> w mleku, pietruszkę zieloną, jakieś przyprawy i więcej jajek, żeby jakoś
> to utrzymać w całości, ale ponieważ mięso nie jest surowe, dodatkowo
> dość chude i suche, to te kotlety trzeba lepić zupełnie malutkie żeby
> otoczka/skorupka z bułki tartej je utrzymywała w całości, bo jak są ciut
> większe, to rozwalają się już przy przewracaniu.
> Co mogło by być lepiszczem czy takim scalaczem?
> Dodać jakiegoś surowego mięsa trochę czy jakiś inny patent?

Ponieważ to usmażona ryba, w dodatku resztki, więc cząstki mięsa są
nasiąknięte/powleczone tłuszczem. Tłuszcz stanowi osłonę powierzchni
cząstek ryby, uniemożliwiającą przylgnięcie do nich jakiegokolwiek
lepiszcza. I nie ma tu czego wymyślać, nawet po zmiksowaniu za dużo jest
między cząstkami tłuszczu i zawsze się to rozpadnie. Tyle w temacie.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

12. Data: 2022-12-10 08:02:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> Trudno by to było ocenić skoro wszystkie procesy zamienilibyśmy na
> takie, które nie wymagają poruszania kotletem -- pieczony po uformowaniu
> i też w piekarniku odgrzewany. Za kilka miesięcy jak się uzbiera
> resztek, to spróbuję dodać mąki.
> Zobaczymy co się będzie działo.

Będą się działy placki z rybą, nie kotlety.
Tyż piknie.

13. Data: 2022-12-10 11:56:13

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-12-10 o 08:01, XL pisze:

> [...]
> lepiszcza. I nie ma tu czego wymyślać, nawet po zmiksowaniu za dużo jest
> między cząstkami tłuszczu i zawsze się to rozpadnie. Tyle w temacie.

To się nie rozpada jakoś tragicznie już przy lepieniu, więc chodzi tylko
o poprawienie spójności. Do pierwszego smażenia wystarczy
nadać taki kształt kotletom, żeby były drobniejsze.
A kolejne odgrzanie w piekarniku.
Ryba jest sucha, nawet po rozmrożeniu, bo to jest chude mięso,
można dodać cokolwiek, żeby nie było takie suche.
Generalnie jest mi obojętne jak nazwać tę potrawę,
byleby by była bardziej technologiczna.

14. Data: 2022-12-10 12:12:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
> można dodać cokolwiek, żeby nie było takie suche.
> Generalnie jest mi obojętne jak nazwać tę potrawę,

Zamiast dodawać mąkę, zrób naleśniki z tym czymś, co nie chce być
kotletami.

15. Data: 2022-12-10 14:00:13

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-12-10 o 12:12, XL pisze:

> Zamiast dodawać mąkę, zrób naleśniki z tym czymś, co nie chce być
> kotletami.

To już zupełna zmiana. Hmmm, naleśniki z takim farszem?
Może spróbuję.

16. Data: 2022-12-10 14:53:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> To już zupełna zmiana. Hmmm, naleśniki z takim farszem?
> Może spróbuję.

Czemu nie, zwłaszcza jeśli je polać maselkiem i zapiec na złoto z
parmezanem :)

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Ostrzenie noża
Czym wyczyścić plastik z kamienia?
nowa kuchnia