Ostrzenie noża

1. Data: 2022-05-24 14:14:48

Temat: Ostrzenie noża
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem  nóż ostry jak brzytwa. Chleb przecinał samym naciskiem.
Niestety z czasem się stępił, i nie za bardzo wiem czym można by go
naostrzyć, pilnik, osełka sprawiają że staje się tylko bardziej tępy.
Moglibyście polecić coś czym naostrzę ten nóż?

2. Data: 2022-05-26 12:24:37

Temat: Re: Ostrzenie noża
Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-05-24 o 14:14, trybun pisze:

> [...]
> naostrzyć, pilnik, osełka sprawiają że staje się tylko bardziej tępy.
> Moglibyście polecić coś czym naostrzę ten nóż?

nóż dobrej klasy wymaga dobrego szlifierza.
pozdr
Stefan

Avast.

3. Data: 2022-05-26 16:37:35

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.05.2022 o 14:14, trybun pisze:

> [...]
> naostrzyć, pilnik, osełka sprawiają że staje się tylko bardziej tępy.
> Moglibyście polecić coś czym naostrzę ten nóż?

Porządna tarcza polerska i pasta, najlepiej zielona.
+ trochę zręczności w palcach :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

4. Data: 2022-05-27 17:53:49

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.05.2022 o 12:24, Stefan pisze:

> nóż dobrej klasy wymaga dobrego szlifierza.
> pozdr
> Stefan

A dobry szlifierz potrzebuje dobrego sprzętu.. Te elektryczne ostrzałki
czasem oferowane w Lidlu nadadzą się do czegoś?

5. Data: 2022-05-27 17:54:22

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.05.2022 o 16:37, Wiesiaczek pisze:

> Porządna tarcza polerska i pasta, najlepiej zielona.
> + trochę zręczności w palcach :)

Tarcza polerska? Mógłbyś rozwinąć?

6. Data: 2022-05-28 00:50:14

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 27 maja 2022 o 17:54:22 UTC+2 trybun napisał(a):

> Tarcza polerska? Mógłbyś rozwinąć?
Kiedyś jak fryzjerzy golili brzytwami to przed goleniem polerowali ostrze na
skórzanym pasie. Żeby nóż był ostry jak brzytwa też powinien mieć polerowane ostrze.
Z eksperymentów z nożami jakiś czas temu kupiłem tasak. Od tamtego czasu używam
jeszcze jednego noża oprócz tasaka. Tasakiem marnie się chleb masłem smaruje.

7. Data: 2022-05-28 08:08:43

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-05-27 o 17:53, trybun pisze:

> A dobry szlifierz potrzebuje dobrego sprzętu.. Te elektryczne ostrzałki
> czasem oferowane w Lidlu nadadzą się do czegoś?

chyba gwoździe naostrzyć
pozdr
Stefan

Avast.

8. Data: 2022-05-28 08:22:30

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeszcze jednego noża oprócz tasaka. Tasakiem marnie się chleb masłem smaruje.
mój śp Stryj był fryzjerem. Miał zakład na Rynku w Wadowicach. Co jakiś
czas przyjeżdżał do Krakowa i przywoził swoje akcesoria do szlifierza na
ul. Karmelickiej (w dawnym ratuszu Garbar). Pamiętam takie słówka - na
magnesówce, najlepsze pasty cwinglera?
Sam zaniosłem mu kilka noży domowych, krzywił się ale naostrzył tak, że
siostra nie wiedziała kiedy krojąc chleb odcięła sobie opuszkę palca :)
Już dawno tam szlifierza nie ma , kilka lat temu dałem noże do
naostrzenia na Nowym Kleparzu.
pozdr
Stefan

Avast.

9. Data: 2022-05-28 11:22:45

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.2022 o 08:08, Stefan pisze:

> chyba gwoździe naostrzyć
> pozdr
> Stefan

Wygląda na to że zrobiłem dobry interes nie kupując tego sprzętu.. ?

10. Data: 2022-05-28 11:23:24

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeszcze jednego noża oprócz tasaka. Tasakiem marnie się chleb masłem smaruje.

No fakt.. Muszę  kupić skórzany pas i spróbować. Pamiętam jeszcze że
brzytwę szło podostrzyć na tzw marmurku. Tylko czy coś takiego jeszcze
jest dostępne, no i gdzie tego szukać? U mnie zasadniczo reszta noży to
zwykle barachło, ale nad TYM z wiadomości warto by popracować.

Czym wyczyścić plastik z kamienia?
nowa kuchnia
indukcji vs elektryka
Kuchnia indukcyjna