Lewatywa

1. Data: 2017-07-11 19:48:10

Temat: Lewatywa
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pomysł na film lub opowiadanie SF dystopiczne.
Rzecz dzieje się w niedalekiej przyszłości w Stanach Zjednoczonych
Europy. Wynaleziono środek zwany potocznie Lewatywą którego zażywanie
powoduje apatię, karność, zanik zmysłu religijnego i poglądy lewicowe.
Środek ten jest ustawowo nakazany. Kto go nie zażywa ten "faszysta".

2. Data: 2017-07-11 20:25:17

Temat: Re: Lewatywa
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-11 o 19:48, pinokio pisze:
> [...]
> powoduje apatię, karność, zanik zmysłu religijnego i poglądy lewicowe.
> Środek ten jest ustawowo nakazany. Kto go nie zażywa ten "faszysta".

To nie jest nowy pomysł:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Opowie%C5%9B%C4%87_pod
r%C4%99cznej

tyle że w tym przypadku wynaleziono (no nie wynaleziono, zastosowano
istniejący) środek, którego zażywanie powoduje zanik myślenia i
fanatyczną religijność. Środek ten, biblia, jest ustawowo nakazany, a
kto go nie zażywa kończy dyndając z zaciśniętą pętlą na szyi.

Również niedaleka przyszłość, również Stany Zjednoczone. Ale nie Europy.
Powstał też film, a nawet serial.
http://www.filmweb.pl/serial/Opowie%C5%9B%C4%87+podr
%C4%99cznej-2017-771634#

Wspominałem już o tym, ale warto przypomnieć, że aktorka grająca postać
Ciotki Lydii musiała chyba wcześniej zapoznać się z twórczością ikselki
na tej grupie. Tak dobrze jej poszło. Już chociażby dlatego warto
obejrzeć ten serial.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Hipotetyczny egzamin dla gimnazjalistów
Jeszcze w kwestii wewnętrznego dziecka.
Kaczyński od urodzenia, przez 50 lat integrował się z cywilizacją białego człowieka
Post pozytywny
28 lat "integracji".