Literki Robakksa

21. Data: 2010-02-04 18:49:02

Temat: Re: Literki Robakksa
Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> "de Renal" <f...@g...com>
.googlegroups.com...
> [...]
a.googlegroups.com...

> Mamy coś - dobrze powiedziane cipciu de Renal.
> Ja mam coś i to jest obiekt. To coś JEST fizyczne i empiryczne.
> Ty chciałabyś to coś także mieć choć na chwilę, ale nie możesz
> bo to coś choć ISTNIEJE w Twojej ślicznej i pustej główce-makówce
> to nie jest tam, gdzie chciałabyś aby było - stąd dysonans.
> Wiesz już czym różni się JEST od ISTNIEJE?
> Bo to coś istnieje w Twojej głowie, a chciałabyś by BYŁO gdzie indziej.
> [...]

Większość filozofii postmodernistycznych silnie akcentuje fakt, że
znaczenie (sens) pozostaje zależne od kontekstu. Konteksty, w których
rodzi się znaczenie, są niezliczone. Oddają to słowa Fryderyka
Nietzschego: ,,świat jest dla nas nieskończonym stawaniem się w tym
sensie, że nie możemy odmówić mu możliwości powodowania
nieskończoności interpretacji" . W tym samym duchu wypowiada się
Wittgenstein, kiedy w ,,Dociekaniach filozoficznych" odchodzi od
modernistycznego paradygmatu przedstawienia (któremu wyraz dał
w ,,Traktacie logiczno-filozoficznym", gdzie język stanowił dla niego
narzędzie do konstruowania obrazu, mapy empirycznego świata, swoiste
,,zwierciadło natury") i mówi o ,,mnogości gier językowych". Derrida
idzie jeszcze dalej i stwierdza: ,,nie ma poza-tekstu". Później
tłumaczy, że tekst czy pismo nie transcenduje rzeczywistości, ale jest
immanentnym składnikiem doświadczenia: ,,Oznacza to natomiast, że
wszelkie odniesienie, wszelka rzeczywistość ma strukturę różnicującego
śladu i że odnosić się do tej <<rzeczywistości>> można jedynie za pomocą
doświadczenia interpretującego". Postmoderniści zwrócili uwagę na to,
jak ogromną rolę w doświadczeniu tego, co nazywamy rzeczywistością,
odgrywa interpretacja. Jak to ujął Heidegger: ,,Interpretacja sięga do
samego dołu" . Nie ma takiego poziomu rzeczywistości, na którym
mielibyśmy do czynienia z czystymi faktami. Nietzsche radykalizuje ten
pogląd i stwierdza: ,,Nie ma faktów, lecz tylko interpretacje".

W tym miejscu zrodziło się ostatnie z trzech podstawowych założeń
postmodernizmu - perspektywizm. Nietzsche postawił swoistą ,,kropkę nad
i", nawiązując do leibnizowskiego ,,punktu widzenia". Leibniz dokonał -
jak to stwierdza Renaut - ,,uperspektywicznienia wszechświata poprzez
przedstawienie". Monady, rozumiane jako podmiotowe byty, które
wyrażają (doświadczają, a zarazem odzwierciedlają) świat z licznych
punktów widzenia, przejawiają oddzielne przedstawienia świata. Ile
jest monad, tyle mamy podmiotowości; ile jest podmiotowości, tyle
perspektyw; ile perspektyw, tyle przedstawień świata. Tak pisze
Leibniz w ,,Monadologii": ,,Podobnie jak miasto z różnych stron oglądane
wydaje się coraz to inne i stanowi jakby zwielokrotniony
perspektywicznie widok, tak dzięki nieskończonej mnogości substancji
prostych tyle samo jest jakby rozmaitych wszechświatów, które są
wszelako widokami tego samego wszechświata odpowiadającymi rozmaitym
punktom widzenia każdej monady".

Jednak Leibniz wprowadził hierarchię monad, na której szczycie stoi
monada - Bóg. Jej perspektywa jest gwarantem obiektywności - prawdy
o ,,mieście z różnych stron oglądanym". Ona widzi rzeczywistość taką,
jaką jest, natomiast inne monady odbijają rzeczywistość,
zniekształcając ją niczym krzywe zwierciadła - jedne w większym, inne
w mniejszym stopniu. Nietzsche odrzucił wszelką hierarchię poznawczą
i przyjął równorzędność punktów widzenia. Odrzucił istnienie Boga -
najwyższej monady, której perspektywa stanowiła ideał, wyznaczała
prawdziwy obraz świata.
Tak więc Robakksik albo jesteś Bogiem, że wiesz o istnieniu twojego
siusiaka, albo wie to Bóg, jeśli Bogiem nie jesteś , a jeśli Boga nie
ma, nie ma też faktu twojego siusiaka, niestety ,są tylko
interpretacje .

22. Data: 2010-02-04 19:20:52

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"de Renal" <f...@g...com>
n.googlegroups.com...

> [...]
> siusiaka, albo wie to Bóg, jeśli Bogiem nie jesteś , a jeśli Boga nie
> ma, nie ma też faktu twojego siusiaka, niestety ,są tylko

Napiszę Ci cipciu de Renal dobrą nowinę. Posmodernizmu już nie ma
a mój siusiaczek jest i sama może się upewnić, czy jest słodki.
Kapujesz? Nie ma posmodernizmu - jest konkretyzm i ostry
podział na świat fizyczny=JEST
oraz świat psychiczny=ISTNIEJE
interpretacje ISTNIEJĄ w świecie psychicznym, świecie memów,
obiekty SĄ w świecie fizycznym, świecie materii i energii, świecie
praw, których się nie wymyśla i nie zakłada - lecz odkrywa. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

23. Data: 2010-02-04 19:27:48

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> [...]
> obiekty SĄ w świecie fizycznym, świecie materii i energii, świecie
> praw, których się nie wymyśla i nie zakłada - lecz odkrywa. :-)

No niestety ludzkość się rozwija dalej i niestety twój [jest-
siusiaczek] pokazuję osobę na poziomie psychiki psa. Chcesz na
spacerek?

24. Data: 2010-02-04 19:32:51

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"de Renal" <f...@g...com>
z.googlegroups.com...

> No niestety ludzkość się rozwija dalej i niestety twój [jest-
> siusiaczek] pokazuję osobę na poziomie psychiki psa. Chcesz na
> spacerek?

Napisz mi droga cipciu de Renal.
Gdyby siusiaczki nie były obiektami, które SĄ lecz jedynie
interpretacjami, które ISTNIEJĄ w myślach
- to skąd by się brały dzieci? :-)
Chciałabyś zajść w ciążę urojoną samym myśleniem???
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

25. Data: 2010-02-04 19:41:03

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> "de Renal" <f...@g...com>
z.googlegroups.com...

> Napisz mi droga cipciu de Renal.
> Gdyby siusiaczki nie by�y obiektami, kt�re S� lecz jedynie
> interpretacjami, kt�re ISTNIEJ� w my�lach
> - to sk�d by si� bra�y dzieci? :-)
> Chcia�aby� zaj�� w ci��� urojon� samym my�leniem???
> Robakks
> *�"�'���`�.^:;~>�<��-.,��

To o czym ja cały czas tu piszę , jak ty nierozumiesz
odpowiedzi.....bo nie wiadomo nic na temat twojego siusiaka jaki jest
sam dla siebie, dla kobiet będzie on wstrętnym zasyfiałym paznokciem,
dla homoseksualistów nadzwyczaj pachnącym obiektem , dla babci z
drugiego piętra, będzie po prostu kiepem. Ile ludzi tyle perspektyw i
interpretacji.

26. Data: 2010-02-04 19:56:57

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"de Renal" <f...@g...com>
q.googlegroups.com...
> [...]

> obiektem , dla babci z drugiego piętra, będzie po prostu kiepem.
> Ile ludzi tyle perspektyw i interpretacji.

Ale ja Ci to przecież droga cipciu de Renal cały czas tłumaczę:
żeby coś interpretować to to coś najpierw musi BYĆ,
mój siusiaczek JEST
interpretacje na temat mojego siusiaczka ISTNIEJĄ
to samo Twoja cipcia:
dla Ciebie JEST
dla mnie ISTNIEJE w myślach
a że zarosła pajęczyną to już Twój problem. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

27. Data: 2010-02-04 20:10:24

Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Robakks napisał(a):
> [...]
> dla Ciebie JEST
> dla mnie ISTNIEJE w myślach
> a że zarosła pajęczyną to już Twój problem. :)

Interpretację nadają nowe kształtu tego co interpretują

28. Data: 2010-02-04 20:14:39

Od: Iza <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@q...googlegroups.com...

> [...]
> dla Ciebie JEST
> dla mnie ISTNIEJE w myślach
> a że zarosła pajęczyną to już Twój problem. :)

Porfawor ;D
Już chyba na prostszych przykładach nie można! Nie można? ;D
Witam Edi :)*
___
Iz@

29. Data: 2010-02-04 20:35:39

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"de Renal" <f...@g...com>
e.googlegroups.com...
q.googlegroups.com...
z.googlegroups.com...

> Interpretację nadają nowe kształtu tego co interpretują

Interpretacje ISTNIEJĄ to co interpretowane JEST. Tak? :-)
Edek

30. Data: 2010-02-04 20:39:49

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iza" <f...@o...pl>
.googlegroups.com...

> Porfawor ;D
> Już chyba na prostszych przykładach nie można! Nie można? ;D
> Witam Edi :)*
> ___
> Iz@

:)*