Łosoś wędzony - co z tego można zrobić fajnego ?

1. Data: 2008-02-13 12:58:20

Temat: Łosoś wędzony - co z tego można zrobić fajnego ?
Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łosoś wędzony, kupiłem w markecie :)

- co z tego można zrobić smacznego, jakieś propozycje ?

2. Data: 2008-02-13 13:01:31

Temat: Re: Łosoś wędzony - co z tego można zrobić fajnego ?
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Feb 2008 13:58:20 +0100, Flashka napisał(a):

> Łosoś wędzony, kupiłem w markecie :)
>
> - co z tego można zrobić smacznego, jakieś propozycje ?

HA! - musiałabym tu książkę napisać... a mi przecież nie pozwolą ;-P
Krótko: avocado kup, majonez gęsty, śmietanę kremówkę, oliwki, jajeczka
przepiórcze, kapary, ząbek czosnku, limonkę. Łosoś i avocado w kosteczkę
grubą, skropić sokiem z limonki, wymieszać, do pucharków. Majonez i
śmietanę (pół na pół), resztki avocado, czosnek zmiksowac grubo (tj. nie do
całkowitego rozdrobnienia produktów stałych), wyłożyć na łososia z avocado.
Posypać kaparami, połozyć kilka oliwek, jajko przepiórcze, no może ze 2,
przekrojone na połowki - żeby były żółtka pokazane. Do lodówki na godzinę.
Super przystawka na początek przyjęcia lub bez przyjęcia :-)

3. Data: 2008-02-13 13:37:11

Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na połowki - żeby były żółtka pokazane. Do lodówki na godzinę.
> Super przystawka na początek przyjęcia lub bez przyjęcia :-)

Dziekuję za szybką odpowiedź, propozycja bardzo ciekawa.

Ktoś jeszcze ? :-)

P.S.
Ja nie zabraniam w tym wątku nikomu pisać książki, jak by co ;-)

4. Data: 2008-02-13 14:44:03

Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

podaję fajny link na różne wariacje z łososiem :-)

http://www.kwestiasmaku.com/pasta/losos/losos_i_orze
chy.html

5. Data: 2008-02-13 15:01:13

Temat: Re: ?oso? wedzony - co z tego mo?na zrobiae fajnego ?
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 13 février 2008 a 15:44:03, dans <fov03f$lcv$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> podaje fajny link na ró?ne wariacje z ?ososiem :-)

> http://www.kwestiasmaku.com/pasta/losos/losos_i_orze
chy.html

Przepis baaardzo watpliwy, chociaz bardzo ladnie napisany i ozdobiony
sliczniutkim zdjeciem.

Bardzo czesto robie makaron z wadzonym lososiem, akurat bez tych
wszystkich barokowych dodatkow (bez wina, bazylii, czosnku, cebuli, kaparow ani
orzechow), ale to akurat malo wazne. To co jest trefne w tym
przepisie to fakt, ze kaze solic wode na w ktorej gotuje sie makaron
jak rowniez sos z lososiem. Z wielokrotnego doswiadczenia wiem ze
makaron do tego typu potrawy musi byc gotowany w niesolonej wodzie, i
ze w zadnym wypadku nie nalezy dosypywac soli do sosu poniewaz
wedzony losos zawiera jej juz wystarczajaco duzo.

Nie jestem zadna przeciwniczka solenia ani zwolenniczka niedosalania,
sama sole duzo i chetnie, ale akurat mam wrazenie ze ten przepis
zostal wymyslony przez jakiegos pieknoducha, ktory sam go raczej nie
wyprobowal :/

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

6. Data: 2008-02-13 15:07:36

Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niedosalania, sama sole duzo i chetnie, ale akurat mam wrazenie
> ze ten przepis zostal wymyslony przez jakiegos pieknoducha,

dzieki za ciekawe uwagi, oczywiscie sól to wróg, zapomnialem wczesniej
dodac, ze jestem na diecie i oczywiscie z sola bardzo ostroznie... :-)
lososia juz mam, dlatego zastanawiam sie co na dzisiejsza obiadokolacje :-)

7. Data: 2008-02-13 15:31:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 13 février 2008 a 16:07:36, dans <fov1fk$oki$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> dzieki za ciekawe uwagi, oczywiscie sól to wróg, zapomnialem wczesniej
> dodac, ze jestem na diecie i oczywiscie z sola bardzo ostroznie... :-)
> lososia juz mam, dlatego zastanawiam sie co na dzisiejsza obiadokolacje :-)

W przepisie ktory czesto wykonuje (na 2-3 osoby) :

- gotuje swiderki w nieosolonej wodzie (250 g)

- wkrajam 200 g lososia do 1/5 l smietanki 33%, dosc obficie pieprze
i dodaje duzo mrozonego (albo swiezego, jezeli mam) koperku. Czasami
dodaje pietruszki i /ciboulette/ (to mozna zastapic drobno pokrojonym
szczypiorkiem).

Na gotowy makaron wlewam smietane z lososiem i koperkiem, dla ozdoby
posypuje jeszcze z wierzchu koperkiem, i gotowe.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

8. Data: 2008-02-13 16:47:35

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Feb 2008 14:01:31 +0100, Ikselka napisał(a):

> Majonez i
> śmietanę (pół na pół), resztki avocado, czosnek zmiksowac grubo (tj. nie do
> całkowitego rozdrobnienia produktów stałych),

Zapomniałam o soli i białym pieprzu do smaku! - śmietana nie jest słona, no
i zaostrzyc nieco (minimalnie) smak sosu też trzeba.

9. Data: 2008-02-15 22:08:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Zapomniałam o soli i białym pieprzu do smaku! - śmietana nie jest
> słona, no i zaostrzyc nieco (minimalnie) smak sosu też trzeba.

Przetarmosisz mi dzisiaj suty?

Plociem...

10. Data: 2008-02-15 22:45:19

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Feb 2008 23:08:57 +0100, Panslavista napisał(a):

> Przetarmosisz mi dzisiaj suty?

Podłacz się do kontaktu - przesyłam ci wiadro prądu, podszywku.

jego malakser
Ile dać swieżych drożdzy do pieczenia chleba?
Re: ananas
blacha na dach
Wodka w pomaranczach