Łożyska - wyjasnijcie prosze

1. Data: 2012-07-24 08:57:34

Temat: Łożyska - wyjasnijcie prosze
Od: "Majka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łożyska w aucie - te które widziałam - oblepione są smarem, zatopione w nim.
W rowerze - zamknięte koszyczki łozysk także w smarze do łozysk.
I mam taki smar, opisany jako "do łożysk", czerwony.

A problem jest następujący:

złapałam gumę w... taczce. Rozkręcilam koło, zdjęłam oponę z jednej strony,
wyjęłam dętkę i przy okazji wysunęła się oś z koła.
W środku jest łożysko wałkowe/wałeczkowe, wałki sś rozmieszczone w koszyczku
plastikowym. I to łożysko było absolutnie SUCHE! Bez śladu smaru.
Czy składając kolo nałożyć do wnętrza łożyska, na koszyczek z wałkami i do
tulei smaru do łożysk?
Nasmarować na wszelki wypadek, czy pozostawić suche?

Majka

2. Data: 2012-07-24 09:52:19

Temat: Re: Łożyska - wyjasnijcie prosze
Od: "Arbiter" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nasmarować na wszelki wypadek, czy pozostawić suche?

jeśli niedużo jeździsz np tylko do kościoła, to warto nasmarowac.

3. Data: 2012-07-24 13:38:42

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.07.2012 10:57, Majka pisze:

> Nasmarować na wszelki wypadek, czy pozostawić suche?

zależy od przebiegu;)
trochę smaru nie zaszkodzi.
Oczywiście zmieniasz oponę na zimową/letnią? :P

4. Data: 2012-07-24 16:23:19

Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> tulei smaru do łożysk?
> Nasmarować na wszelki wypadek, czy pozostawić suche?

Zasada jest prosta - smarujesz, jedziesz :)

5. Data: 2012-07-24 19:14:06

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Albercik wrote:

> zależy od przebiegu;)
> trochę smaru nie zaszkodzi.
> Oczywiście zmieniasz oponę na zimową/letnią? :P

jak jeżdzi po budowie to powienien kupić opony terenowe:)

6. Data: 2012-07-24 20:10:24

Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-24 18:23, Andy Niwinski pisze:

> "Majka" <m...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Zasada jest prosta - smarujesz, jedziesz :)

Nie przy suchych tulejach ślizgowych. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

7. Data: 2012-07-24 21:08:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Jul 2012 08:57:34 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
> tulei smaru do łożysk?
> Nasmarować na wszelki wypadek, czy pozostawić suche?

Jak tak czytam porady tutejszych fahofcóf, to żal serce ściska od bezmiaru
niekompetencji. Sama fachowcem nie jestem, ale podstawowe zasady logiki
"czuję" i wiele rzeczy potrafię sama zrobić, jesli chodzi o naprawy itp.

Na chłopski rozum zatem: skoro wałki są w koszyczku plastikowym, to
widocznie łożysko MA BYĆ suche, a nie smarowane, a nadgorliwość tutaj
będzie tylko szkodliwa - nałożony przez Ciebie smar jako rozpuszczalnik
plastików może uszkodzić (czyt. rozpuścić) koszyczek, który tym szybciej
się rozleci. Ponadto do smaru przyklei się piasek i tam pozostanie, co
spowoduje dodatkowo mechaniczne uszkodzenia (wytarcie i pęknięcie
koszyczka).

Generalnie: taczki z plastikowym łożyskiem to raczej zabawka, a nie poważne
narzędzie - obliczone są na krótki okres trwałości i niewielkie obciążenia,
jak większość sprzętu (ogrodniczego?) dla amatorów. Umyj łożysko i niczym
nie smaruj. Tak czy inaczej długo nie posłuży.
--
XL

8. Data: 2012-07-24 21:58:22

Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-24 23:08, Ikselka pisze:

> [...]
> jak większość sprzętu (ogrodniczego?) dla amatorów. Umyj łożysko i niczym
> nie smaruj. Tak czy inaczej długo nie posłuży.

Raczysz żartować - wałeczki są narażone na korozję i pozostawienie ich
suchych owocuje piękną rdzą :( - szczególnie jeśli całość często ma
kontakt z wodą.
Miałem do czynienia z takimi łożyskami, które właśnie blokowane były
płatkami rdzy i wżerami w suchych wałeczkach.
W kilku wózkach łożyska zostały natychmiast po zakupie nasmarowane
(ŁT-43) i tam nie występowała właśnie korozja :) pomimo regularnego
zanurzania całych kółek (powyżej osi!) w wodzie (również morskiej).

--
Wojciech Smagowicz

9. Data: 2012-07-24 22:20:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:58:22 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

> [...]
> (ŁT-43) i tam nie występowała właśnie korozja :) pomimo regularnego
> zanurzania całych kółek (powyżej osi!) w wodzie (również morskiej).

Nie kijem go, to pałką. Piasek w smarze też może.
--
XL

10. Data: 2012-07-25 06:10:47

Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> jak większość sprzętu (ogrodniczego?) dla amatorów. Umyj łożysko i niczym
> nie smaruj. Tak czy inaczej długo nie posłuży.

Ty weż już zajmuj się zupami i kotletami, fachowcu z bożej łaski....

Konstrukcje pralek, proszki i zapachy
wanna i brodzik w niewielkiej łazience - warto?
która pralka?
Jaki ekspres ciśnieniowy
Jeansy Wrangler z netu