Lucky Bamboo - Drakonia - problem z korzeniem...

1. Data: 2004-08-01 19:45:46

Temat: Lucky Bamboo - Drakonia - problem z korzeniem...
Od: "Adam Góra" <g...@p...onet.pX> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam problem z tą rośliną :

Obciołem go w połowie bo chciałem włozyć do ziemi kiedy miał już dużo
korzeni.
Teraz ( po obcięciu ) dalej jest w wodzie, ale zamiast wypuścić korzenie to
gnije :(
jak go uratować?

Odpiszcie proszę.
Adam.

2. Data: 2004-08-01 19:57:59

Temat: Re: Lucky Bamboo - Drakonia - problem z korzeniem...
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Góra" <g...@p...onet.pX> wrote in message

> Mam problem z tą rośliną :

Nie "drakonia" a dracena :)

> Obciołem go w połowie bo chciałem włozyć do ziemi kiedy miał już dużo
> korzeni.

Trzeba go bylo posadzic, a nie ciac. Gdzie tu logika??

> Teraz ( po obcięciu ) dalej jest w wodzie, ale zamiast wypuścić korzenie
> gnije :(
> jak go uratować?

Obetnij gnijaca czesc i posadz do ziemi.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-08-01 20:01:07

Od: "Adam Góra" <g...@p...onet.pX> szukaj wiadomości tego autora

> Nie "drakonia" a dracena :)
Znam się na elektronice nie na doniczkach :)

> Trzeba go bylo posadzic, a nie ciac. Gdzie tu logika??
Chciałem obciąć bo był za długi - doniczka za niska ... więc brzydko
to wyglądało.

> Obetnij gnijaca czesc i posadz do ziemi.
Może jakies rady...

Jaka ziemia, doniczka ( kolor sam wybiorę ), na jaką głębokość go
wsadzić,... itd.

help :(

4. Data: 2004-08-01 20:18:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka ziemia, doniczka ( kolor sam wybiorę )

Wielkosc adekwatna do wielkosci sadzonki (znajac typowe rozmiary 'Lucky
bamboo' bedzie to mala doniczka).
Ziemia uniwersalna wystarczy, chociaz mozesz kupic ziemie do dracen (jesli
bedzie) lub do juk, palm itp.
Zrob drenaz na dnie (np. z potluczonych glinianych doniczek). Nie jest to
jednak niezbedne.

> [...] na jaką głębokość go
> wsadzić,... itd. [...]

Do polowy glebokosci. Tak gleboko, by sie nie przewrocil ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-08-03 05:09:56

Od: roger <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Twoja dracena gnije czy usycha? Sprawdź "pień" czy jest twardy na całej
długości. Trzymasz ją w uprawie hydroponicznej?
Doniczka musi być dość wysoka - żeby się dracena nie przewróciła.
Moje draceny mają po około 50 cm wysokości - posadziłem je w doniczkach
wysokich na jakieś dwadzieścia kilka cm. Drenaż zrobiłem z kulek
keramzytowych - dostępne np. w Obi lub Leroy Merlin na dziale ogrodniczym.
Wydaje mi się, że te draceny nie lubią za dużo wody.

ml

jeszcze raz co to jest
Trojeść pnąca
jaka encyklopedia roslin na cd-rom?