Lutowanie rurek ogrzewania

1. Data: 2004-05-10 06:51:58

Temat: Lutowanie rurek ogrzewania
Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce sam wymienic grzejniki centralnego ogrzewania i nieco je przesunac,
bedzie troche nowej instalacji - rurki miedziane. I tu mam pytanie kiedys
bralem udzial w takim montazu i wiem jak to sie robi - pasta lutowniacza,
palnik - ale jak wiadomo kazda instalacje trzeba sprawdzic, a jak zrobic to
z ogrzewaniem ? Czy mozna tylko czekac do nastepnego sezonu ? Czy jest jakis
inny sposob ? Przy okazji tez chcialem sie upewnic - czy ktos lutowal bez
topnika (znaczy sie czy jest on niezbedny) ? I czy bez fachowego przyrzadu
do ciecia tez mozna cos zdialac (np pilka do metalu) ?
Z gory dziekuje za rady

--
Adam
p...@p...fm

1. Data: 2004-05-10 07:19:01

Temat: Re: Lutowanie rurek ogrzewania
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):

> [...]

> - ale jak wiadomo kazda instalacje trzeba sprawdzic, a jak zrobic to
> z ogrzewaniem ? Czy mozna tylko czekac do nastepnego sezonu ?

Wystarczy instalację napełnić wodą i zadać maksymalne ciśnienie.

> Przy okazji tez chcialem sie upewnic - czy ktos lutowal bez
> topnika (znaczy sie czy jest on niezbedny)

Jest on niezbędny.

> I czy bez fachowego przyrzadu
> do ciecia tez mozna cos zdialac (np pilka do metalu) ?

Da się. Przerabiałem temat w zeszłym tygodniu.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-05-11 09:30:23

Od: AleX <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczy instalację napełnić wodą i zadać maksymalne ciśnienie.

> Jest on niezbędny.

Mozna lutowac bez topnika. Ale jest to nie warte zachodu i proszenie sie o klopoty
trzeba bardzo dokladnie oczyscic i odtłuscic lutowane miejsce oraz miec duza wprawe w

lutowaniu bo lut i miedz sie
szybko utlenia co niekorzystnie wplywa na laczone materjaly. Wiec nie zaluj topnika.

Humus
czym paskudztwo wyczyścić?
Drzwi do piwnicy
umowa przedwstepna na zakup domu
kuchenka do zabudowy-na co zrwoci uwage?