MIGRENA a tabletki antykoncepcyjne

1. Data: 2003-07-21 19:26:05

Temat: MIGRENA a tabletki antykoncepcyjne
Od: "mrowka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj miałam migrenowy ból głowy (nie będę opisywać szczegółów, ale
wszystko wskazuje na migrenę - "z aurą"). Ból trwał kilka godzin i zdarzył
mi drugi raz (ostatnio ok. 3 miesiace temu - niewątpliwie przyczyną był
stres - w tej samej postaci. Zaczęło się ponownie od zaburzeń wzroku).
Nadmienię, że także mój brat od ok 2 lat cierpi na migrenę. Przeczytałam, ze
mogą na bóle mieć wpływ tabletki antykoncepcyjne. Biore tabletki a. od ok.
1,5 miesiąca, wiec nie mogły mieć wpływu na pierwszy napad. Co teraz
powinnam zrobić? Nie chcę zrezygnować z tabletek antykoncepcyjnych? czy
rzeczywiscie mają duży wpływ na bóle głowy?
W ogole jeśli ktoś ma jakieś dobre rady.
Z góry dzięki
Pozdrawiam.
magda

2. Data: 2003-07-21 20:28:38

Temat: Re: MIGRENA a tabletki antykoncepcyjne
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Jul 2003 21:26:05 +0200, mrowka wrote:

> Wczoraj mia?am migrenowy ból g?owy [...]Biore tabletki a. od ok.
> 1,5 miesi?ca, wiec nie mog?y mie? wp?ywu na pierwszy napad. Co teraz
> powinnam zrobi?? Nie chc? zrezygnowa? z tabletek antykoncepcyjnych? czy
> rzeczywiscie maj? du?y wp?yw na bóle g?owy?

Czasami bóle migrenowe występują w związku z cyklem miesiączkowym i
bywa, że niektórzy zalecają tabletki antykoncepcyjne jako sposób
opanowania napadów (i czasami to skutkuje). Bywa też, że tabletki takie
nasilają częstość napadów.
Proponuję przedyskutować problem ze swoim neurologiem. Na żywo. Po
drutach ciężko coś sensownego doradzić poza gdybaniem natury ogólnej.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-07-22 06:02:27

Od: "Tomo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
przy bolach migrenownych nie wolno brac tabletek hormonalnych, nie tylko
antykoncepycjnych, ale i innych, poniewaz nasilaja bole. Proponuje Ci
akupunkture raz na 6 miesiecy (pare wizyt) - naprawde pomaga.
pozdr.
Tomo

4. Data: 2003-07-22 06:56:29

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Jul 2003 08:02:27 +0200, Tomo wrote:

> przy bolach migrenownych nie wolno brac tabletek hormonalnych, nie tylko
> antykoncepycjnych, ale i innych, poniewaz nasilaja bole.

Jeśli nie masz pojęcia o czym piszesz, to nie pisz.

Na przykład:
1: Pharmacotherapy. 2002 Nov;22(11):1442-57. Related Articles, Links

Hormonal interventions for menstrual migraines.

Chavanu KJ, O'Donnell DC.

Department of Pharmacy Practice, Chicago College of Pharmacy, Midwestern
University, Downers Grove, Illinois 60515, USA.

Menstrual migraines are a treatment challenge for both the migraineur
and the health care professional. Although some women with menstrual
migraines may respond to acute and preventive therapies for nonmenstrual
migraines, others continue to suffer from refractory menstrual
migraines. These women may respond to hormonal interventions, which may
reduce the frequency of menstrual migraines, thereby lessening the need
for abortive migraine therapies, decreasing migraine-related disability,
and improving quality of life. Menstrual migraines have a distinct
pathophysiology that differs from menstrual-related migraines. Published
studies have shed light on the effectiveness of a variety of hormonal
interventions, including oral contraceptives, which may be administered
with an extended-dosing strategy; estrogen replacement therapy;
selective estrogen receptor modifiers; danazol; and leuprolide.

Publication Types:
Review
Review, Tutorial

PMID: 12432971 [PubMed - indexed for MEDLINE]

> Proponuje Ci
> akupunkture raz na 6 miesiecy (pare wizyt) - naprawde pomaga.

Niektórym tak.

5. Data: 2003-07-25 07:02:28

Od: "DominikaNM" <dominikanospam@nie_dla_spamuautocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomo" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> przy bolach migrenownych nie wolno brac tabletek hormonalnych, nie tylko
> antykoncepycjnych, ale i innych, poniewaz nasilaja bole.

U mnie tabletki antykoncepcyjne ograniczyły częstość ataków o 1/3... Lekarz
zaproponował na próbę i pomogło.

>Proponuje Ci
> akupunkture raz na 6 miesiecy (pare wizyt) - naprawde >pomaga.

A to akurat mi nie pomogło:-(
DominkaNM

atheromatosis diffusa
Guz w jamie brzusznej