[MM] Mąka grochowa

1. Data: 2004-04-05 09:21:15

Temat: [MM] Mąka grochowa
Od: Seva <a...@...sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Jaki IG ma mąka grochowa, a mówiąc ściślej kotleciki z takiej mąki?
--
Pozdrawiam, Seva. GG#788049 mail:w...@p...pl
Moja strona: http://www.seva.sotiko.pl | Aukcje: http://www.kuvera.prv.pl

2. Data: 2004-04-07 07:48:37

Temat: Re: [MM] Mąka grochowa
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki IG ma mąka grochowa, a mówiąc ściślej kotleciki z takiej mąki?

szukałem,szukałem i nic nie znalazłem :(

a może wiesz w jaki sposób wytwarza się mąkę grochową,mogłaby to być
wskazówka do określenia przybliżonego IG,np. gdy wytwarza ja się tylko
poprzez zmielenie grochu to iG byłby taki sam jak grochu.
czy mąka grochowa przed spożyciem musi być w jakiś sposób moczona tak jak
groch czy może jest poddana wcześniej jakiejś obróbce?

3. Data: 2004-04-07 07:55:28

Temat: Re: [MM] Mška grochowa
Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wskazówka do określenia przybliżonego IG,np. gdy wytwarza ja się tylko
> poprzez zmielenie grochu to iG byłby taki sam jak grochu.

Się nie zdziw ;) czy mąka ma taki sam IG jak ziarno z którego została
zrobiona ??

Slawek

4. Data: 2004-04-07 08:17:56

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Się nie zdziw ;) czy mąka ma taki sam IG jak ziarno z którego została
> zrobiona ??

jeśli została tylko mechanicznie zmielona bez zubażania (oczyszczania) to
nie rozumiem jakby mogło to znacznie podnieść IG????
sama obróbka mechaniczna nie podnosi iG .chyba ,ze masz coś na ten temat to
chętnie się z tym zapoznam

5. Data: 2004-04-07 08:40:30

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie rozumiem jakby mogło to znacznie podnieść IG????
> sama obróbka mechaniczna nie podnosi iG .chyba ,ze masz coś na ten temat

no jak nie rozumiesz , łatwiej a przez to szybciej będzie organizm
wchłaniał pokarm zmielony czyli rozdrobniony na bardzo małe kawałeczki ,
dlatego cukier puder szybciej rozpuści się w szklance niz cukier kryształ
,oczywiście oczyszczenie tej mąki jeszcze zwiększy IG , np. gotowanie
powoduje rozpad łańcuchów skrobii na mniejsze kawałki przez co moga być
szybciej przyswajane no i IG jest większe , niestety nikt chyba nie badał
tak szczegółowo produktów mielonych i ich IG więc danych matematycznych
pewnie nie znajdziesz ale można poszukac kto wie ;)))

Slawek

6. Data: 2004-04-07 08:55:09

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko

> no jak nie rozumiesz , łatwiej a przez to szybciej będzie organizm
> wchłaniał pokarm zmielony czyli rozdrobniony na bardzo małe kawałeczki ,

żując rozdrabniasz groch lub make, miałoby to sens gdybys łykał groch w
całosci

> dlatego cukier puder szybciej rozpuści się w szklance niz cukier kryształ
> ,oczywiście oczyszczenie tej mąki jeszcze zwiększy IG ,

no i własnie chodzi o to czy jest ona oczyszczana czy tylo rozdrabniana
mechanicznie

np. gotowanie
> powoduje rozpad łańcuchów skrobii na mniejsze kawałki przez co moga być
> szybciej przyswajane no i IG jest większe ,

w przypadku niektórych rodzajów skrobii chodzi nie tyle o szbsze
przyswajanie ale wogóle o przyswajanie :)
obróbka termiczna i wzrost IG ma sie nijak do obróbki mechanicznej

niestety nikt chyba nie badał
> tak szczegółowo produktów mielonych i ich IG więc danych matematycznych
> pewnie nie znajdziesz ale można poszukac kto wie ;)))

no to mamy zadanie a jak nic nie znajdziemy to zrobimy głosowanie na grupie
i w sposób demokratyczny ustalimy prawdę :)

7. Data: 2004-04-07 09:30:40

Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

> no to mamy zadanie a jak nic nie znajdziemy to zrobimy głosowanie na
grupie
> i w sposób demokratyczny ustalimy prawdę :)

Moze lista krytykow i zwolennikow niesmialo szepce Hafsa( bo ma wlosy umyte
bez szmponu puszap), moze lista?

8. Data: 2004-04-07 12:24:06

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> grupie
>
> Moze lista krytykow i zwolennikow niesmialo szepce Hafsa( bo ma wlosy
umyte
> bez szmponu puszap), moze lista?

jeśli lista byłaby pisemnymsprawozdaniem z głosowania to jak najbardziej
jestem za ,ale mój glos się nie liczy wiec trzeba zrobić glosowanie czy
lista może być

9. Data: 2004-04-07 12:52:49

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:c50hv9$2t2$4@inews.gazeta.pl pisze:

> Moze lista krytykow i zwolennikow niesmialo szepce Hafsa( bo ma wlosy
> umyte bez szmponu puszap), moze lista?

No to mamy zgryz, bo ja jestem zwolennikiem zarowno maki grochowej, jak i
grochu w polowkach, a nawet i zielonego groszku! Wiec potrzeba co najmniej
trzech takich list. Inaczej biada nowym grupowiczom, ktorzy nijak nie
polapia sie, kto im doradza: swoj, milosnik grochowki ale MM, czy wrog,
pryskajacy DDT kazdy napotkany na swej drodze krzaczek (?) zielonego
groszku?

Wasz starszy doradca itd

10. Data: 2004-04-07 17:05:01

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to mamy zgryz, bo ja jestem zwolennikiem zarowno maki grochowej, jak i
> grochu w polowkach, a nawet i zielonego groszku! Wiec potrzeba co najmniej
> trzech takich list.

no to trzeba zrobić liste przeciwników i zwolenników 1 lub 3 list
zwolenników i przeciwników

> [...]
> polapia sie, kto im doradza: swoj, milosnik grochowki ale MM, czy wrog,
> pryskajacy DDT kazdy napotkany na swej drodze krzaczek (?) zielonego

:)) liste trzeba aktualizowac minimum co 10 dni

> Wasz starszy doradca itd

juz kiedys wpadlem na pomysł aby nadawać certyfikaty heheh honorowane na
wszystkich grupach i forach dyskusyjnych :) może cos z tego wyjdzie

Gdzie znajdę tabele tłuszcz/białko/węglow odany...
dieta a grupa krwi
Slim fast
Alkohol
Papier do piecznia