"MOMENT PRAWDY" - czy ktoś oglądał w czwartek ten program?

1. Data: 2010-03-25 23:21:45

Temat: "MOMENT PRAWDY" - czy ktoś oglądał w czwartek ten program?
Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiają mnie w nim dwie sprawy:

1/ Na ile wiarygodne jest badanie takim wykrywaczem kłamstw - imo musi
być na tyle, że policja/prokuratura wykorzystuje je w swojej pracy.

2/ Ta dziewczyna - blondi - która nie zaliczyła pozytywnie pytania
brzmiącego mniej więcej tak: "czy pomyślałaś kiedyś, że byłoby lepiej
gdyby Twoi rodzice już nie żyli"?

Zastanawia mnie, zwłaszcza w tej drugiej kwestii, ile, jak wiele zła
musieliby rodzice wyrządzić swojemu własnemu dziecku, aby "zasłużyli"
sobie na to, żeby ono na zadane w taki właśnie sposób pytanie
odpowiedziało TAK. I czy wogóle jacykolwiek, czyikolwiek rodzice
mogliby/powinni zasłużyć sobie na to, aby tak o nich pomyślało ich
rodzone dziecko. Co musieliby zrobić, jakiego czynu dokonać bądź nie
dokonać albo jaką to krzywdę wyrządzić, żeby zasłużyć sobie na takie
potraktowanie. I wreszcie, czy w tej konkretnej sytuacji - Waszym
zdaniem - to ta dziewczyna jest zła, że mogło jej wogóle coś takiego
przejść przez myśl (choćby było to impulsywne i jednorazowe) czy też
właśnie człowiek (rodzic) może sam przyczynić się do tego, aby taka
myśl u dorosłego dziecka była w jakikolwiek sposób usprawiedliwiona i
uzasadniona?

Pozdrawiam,
darr_d1

2. Data: 2010-03-26 00:09:51

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Mar, 00:21, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:

> [...]
> właśnie człowiek (rodzic) może sam przyczynić się do tego, aby taka
> myśl u dorosłego dziecka była w jakikolwiek sposób usprawiedliwiona i

A ściślej, nie chodzi mi o to aby oceniać tą czy jakąkolwiek inną
osobę za myśl: "byłoby lepiej gdyby moi rodzice już nie żyli" w
kategoriach dobra - zła, zepsuta moralnie czy pozbawiona uczuć albo
wręcz przeciwnie. Chodzi mi raczej o określenie czy istnieje taki
powód, taka przyczyna, aby człowiek nie ze złej woli pomyślał tak
właśnie o swoich własnych rodzicach. Wiadomo, że są ludzie o szczerym
sercu i czystej duszy, którzy muchy by nie skrzywdzili, ale są też i
tacy którzy nie są godni aby nazywać ich ludźmi. Mnie chodzi właśnie o
tych pierwszych - czy coś, cokolwiek, usprawiedliwia taką myśl o
swoich własnych rodzicach?

Pozdrawiam,
darr_d1

Pytam dlatego, że ja sam sam osobiście nie rozumiem takiej postawy
(myśli) dziecka wobec rodziców. Dla mnie to jest coś dziwnego i
nienaturalnego, choć z drugiej strony nigdy nie miałem takich
doświadczeń ze swoimi rodzicami abym był w stanie spojrzeć na to w
innym świetle. Znam jednak osobę, która miałaby wiele powodów aby
pomyśleć tak o swoich rodzicach, nigdy jednak tego nie zrobiła -
przynajmniej wprost i otwarcie, będąc tego w jakikolwiek sposób
świadoma.

3. Data: 2010-03-26 01:17:16

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

darr_d1 napisał(a):

> [...]
> pomyśleć tak o swoich rodzicach, nigdy jednak tego nie zrobiła -
> przynajmniej wprost i otwarcie, będąc tego w jakikolwiek sposób

Jeśli dziewczyna odpowiada w taki sposób , to nie jest źle , bo w
swoim buncie nadal na coś od ich strony liczy/rodziców, ma potrzebe
więzi. Gorzej jak oni jej zobojętnieją, bo wtenczas przestanie się
łudzić, więzi zostaną zerwane. Ale to jest wina rodziców, bo oni nigdy
nie byli rodzicami. Ja po sobie to piszę, bo mnie babcia wychowywała i
po 15 latach od jej śmierci u pani psycholog się popłakałem. Zapytała,
za co ją kochasz. ? Odpowiedziałem, bo się mną opiekowała. Następne
pytanie było o moich zagininony rodziców. Moja reakcja.... chłód. I
pani psycholog napisała w opini, że mam głęboką więź z babcią, a brak
więzi do rodziców, którzy tej więzi nie wytworzyli. Niektórzy nie
potrafią być rodzicami.

4. Data: 2010-03-26 07:44:30

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

darr_d1 pisze:
> Pytam dlatego, że ja sam sam osobiście nie rozumiem takiej postawy
> (myśli) dziecka wobec rodziców.

Nie rozumiesz, a chcesz kategoryzowac na zasadzie: dobry-zly.
Sa tacy rodzice, krorzy robia swoim dzieciom niewyobrazalna krzywde. Np.
gwalcacy swoje dzieci, molestujacy seksualnie, znecajacy sie psychicznie
czy fizycznie, alkoholicy.

> Dla mnie to jest coś dziwnego i
> nienaturalnego, choć z drugiej strony nigdy nie miałem takich
> doświadczeń ze swoimi rodzicami abym był w stanie spojrzeć na to w
> innym świetle.

Co jest nienatualnego w tym, ze ktos ma _inaczej_, niz Ty? Inaczej
mysli, inaczej postepuje, ma inne doswiadczenia.

> Znam jednak osobę, która miałaby wiele powodów aby
> pomyśleć tak o swoich rodzicach, nigdy jednak tego nie zrobiła -
> przynajmniej wprost i otwarcie, będąc tego w jakikolwiek sposób
> świadoma.

I o czym, to ma swiadczyc wg Ciebie? Ze inni tez tak powinni zachowywac?
Czy trzeba rodzicow kochac/szanowac niejako z difoltu? Jesynie za to, ze
splodzili dziecko? Czesto w malo ciekawych warunkach i z roznym
poczuciem odpowiedzialnosci?
I.

5. Data: 2010-03-26 08:29:29

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:hohol8$hl7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> splodzili dziecko? Czesto w malo ciekawych warunkach i z roznym poczuciem
,TAK!!!!!

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

6. Data: 2010-03-26 08:45:36

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
> wiadomości news:hohol8$hl7$1@inews.gazeta.pl...

> ,TAK!!!!!

Uwazam inaczej.
I.

7. Data: 2010-03-26 08:49:24

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:hohs7u$sli$1@inews.gazeta.pl...

> Uwazam inaczej.
> I.
To_niszcz_się_samą_dalej. Owocnego niszczenia siebie:-(

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron

8. Data: 2010-03-26 09:04:49

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> To_niszcz_się_samą_dalej. Owocnego niszczenia siebie:-(

No i co Ty wyrabiasz Chiron? To ma być psychoterapia?

Ewa

9. Data: 2010-03-26 10:05:57

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <X...@p...fm> napisał w wiadomości

> No i co Ty wyrabiasz Chiron? To ma być psychoterapia?
>
> Ewa
Biegnę do pracy- a tu trzeba by napisać elaborat:-). Wiem, moja wina. IMO--
do dalszej dyskusji należało by się zapoznać chociaż z radykalnym
wybaczaniem

--

serdecznie pozdrawiam

Chiron