Magnolia

1. Data: 2004-08-20 19:46:09

Temat: Magnolia
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W zeszłym roku po przekwitnięciu zagiełam dwie gałązki i przysypałam
ziemią,co zrobić?
Czy można już odciąć od gałęzi matecznej?
Przesadzić do gruntu czy do doniczki.
A może jeszcze zostawić.
Proszę o rady

Pozdrawiam Teresa

2. Data: 2004-08-23 11:23:29

Temat: Re: Magnolia
Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej wykazac cierpliwosc do dwoch lat - mlode korzonki magnolii pojawiaja
sie po okolo roku i sa wowczas bardzo delikatne
Pozdrawiam
Antoni Konitz

3. Data: 2004-08-23 11:27:42

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2004-08-23 16:28:36

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in message

> Mam sama ryzykować ,żadnych rad ??????

Nie bylo mnie przez weekend, dlatego odpowiedziec nie moglem. Moze i
innych posiadaczy magnolii nie bylo ;)
Magnolia nie ukorzenia sie przez odklad zbyt szybko. Po minimum trzech
latach mozesz odciac tak uzyskana sadzonke. Odklad na mojej magnolii
zrobilem cztery lata temu i juz sie przyjal ale odetne go dopiero w
przyszlym roku. Teraz odklad ten wyraznie zaczal rosnac jak oddzielna
roslina (tj. intensywnie) - w zeszlym roku jeszcze tak nie rosl.
Dobrze jest zrobic niewielkie naciecie (sciac nieco kore) na galazce w
miejscu, ktore ma byc pod ziemia.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-08-23 16:36:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy ze poczekac do przyszlego roku i po kwitnieniu odciac i
zostawic
> jeszcze rok zeby nabraly korzenie wigoru. Czy wtedy na jesieni mozna
bedzie
> wysadzic?

Jesli sa korzenie, to tak. Przesadzalbym ja jednak wiosna, w momencie
wznawiania wzrostu.
Ja profilaktycznie zostawilem ten odklad dluzej.

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-08-23 16:43:07

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Antoni Konitz" <a...@a...chem.pg.gda.pl> napisal w
wiadomosci news:4129D3B0.13219133@altis.chem.pg.gda.pl...
> [...]
jeszcze rok zeby nabraly korzenie wigoru. Czy wtedy na jesieni mozna bedzie

Pytajaco TeresaR

7. Data: 2004-08-23 18:12:23

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cgd6g3$lk5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> roslina (tj. intensywnie) - w zeszlym roku jeszcze tak nie rosl.
> Dobrze jest zrobic niewielkie naciecie (sciac nieco kore) na galazce w

Wkładając gałązkę zeskrobałam trochę kore w miejscu w którym poszła do
ziemi..
Martwi mnie że tyle muszę czekać, ale trudno.Szybciej jednak ukorzeniła mi
się z gałązki,
tyle że dłużej trzeba czekać na kwitnienie, z odkładu prawdopodobnie
szybciej

Dziękuje TeresaR.

trawnik
języczka czy tojeść ?