trawnik

1. Data: 2004-08-20 19:19:40

Temat: trawnik
Od: "haway" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak najlepiej posiać trawe (dobry i niekosztowny sposób) oraz jaki garunek
najlepiej wybrać?? Po trawniku bedzie sie chodziło etc.
pozd
haway

2. Data: 2004-08-20 19:30:01

Temat: Re: trawnik
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "haway" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> jak najlepiej posiać trawe (dobry i niekosztowny sposób) oraz jaki garunek
> najlepiej wybrać?? Po trawniku bedzie sie chodziło etc.
> pozd
> haway

Jakbyś miał możliwość techniczną to połóż z rolki, żaden chwaścior się
nie wbije a i potem unikniesz kłopotliwych przebarwień i różnych wschodów
nasion ...

Serdecznie Miłka

3. Data: 2004-08-20 19:34:24

Od: "haway" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w opcji jest możliwość wyłączne siew trawy, bez rolek ;-)

4. Data: 2004-08-20 19:44:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message news:cg5jls$md4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Jakbyś miał możliwość techniczną to połóż z rolki, żaden chwaścior się
> nie wbije a i potem unikniesz kłopotliwych przebarwień i różnych wschodów
> nasion ...

Sposob dobry, ale nie nazwalbym go niekosztownym. A chwasty i tak sie kiedys
pojawia.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-08-20 19:45:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"haway" <h...@w...pl> wrote in message news:cg5j2b$i9q$1@nemesis.news.tpi.pl...
> jak najlepiej posiać trawe (dobry i niekosztowny sposób) oraz jaki garunek
> najlepiej wybrać?? Po trawniku bedzie sie chodziło etc.

Przeczytaj tu: http://ogrody.agrosan.pl/poradnik.html
Tylko nie daj sie nabrac na to "trawnik powinien zajmować
minimum 50% powierzchni". Im mniej trawy tym lepiej.

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2004-08-20 19:48:48

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w opcji jest możliwość wyłączne siew trawy, bez rolek ;-)

A to zmienia się postać rzeczy ... ;-)
Może jakieś grube sito i posypywać nasionami traw glebę ???
Sianie ręczne na "pawschiech" nie polecam bo nierówno wychodzi ... :-(

Serdecznie Miłka

PS.: Inni najwidoczniej oglądają Sopot skoro nikt nie śpieszy z
odpowiedzią na tak fantastyczny dla niektórych temat ;-)

7. Data: 2004-08-20 19:57:01

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> PS.: Inni najwidoczniej oglądają Sopot skoro nikt nie śpieszy z
> odpowiedzią na tak fantastyczny dla niektórych temat ;-)

Jedna z innych ma włączone radio słucha sobie listy i korzysta właśnie z
Googli, żeby odpowiedź na nurtujące ją pytania znaleźć samodzielnie :))

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2004-08-20 20:03:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:LxsVc.23898$Nl1.14155@fe1.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Tylko nie daj sie nabrac na to "trawnik powinien zajmować
> minimum 50% powierzchni". Im mniej trawy tym lepiej.

Hejka. Dla kogo lepiej? :-)
Pozdrawiam trawiaście Ja...cki

9. Data: 2004-08-20 20:11:42

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Dla kogo lepiej? :-)

Dla wlasciciela.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2004-08-21 00:19:08

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Może jakieś grube sito i posypywać nasionami traw glebę ???
> Sianie ręczne na "pawschiech" nie polecam bo nierówno wychodzi ... :-(

:-)Ręcznie ładnie wschodzi:-) ale jeśli ktoś nie ma wprawy, to lepiej niech
sieje podwójną ilością (jeśli na opakowaniu pisze 1kg na np. 35mkw, to na
dane
35mkw powinien posiać 2kg), raz posiać połową ilości i bardzo delikatnie
zagrabić, a potem drugą połową, no i zacząć od obsiania brzegów:-)

Trawniki w rolkach (w okolicach Kielc - Tokarnia) są siane z nasion
nienajlepszej jakości - z tego co widzę to mieszanki sportowo/użytkowe -
takie łatwiej utrzymać w rolce, ale potem kosić trzeba często i przy
wertykulacji kiepsko...
Nie mówiąc o cenie: 1mkw trawy gotowej mniej więcej
20-30 średniej jakości mieszanki...
Ja w życiu posiałem ręcznie w kilku miejscach może z 5000mkw i nie
miałem problemów z dosiewaniem trawy:-)

Są jeszcze siewniki (do trawy, nawozów), można pewnie wypożyczyć w dużych
sklepach ogrodniczych.

Pozdrawiam
p...@r...pl

języczka czy tojeść ?