Malowanie

1. Data: 2004-01-12 09:44:18

Temat: Malowanie
Od: "KSX" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Będę malował pokoik dziecka 3m x 3m (2.8m wysokość), dolna część - niebieski,
góra - żółty.

Pytanie 1:
Na jakiej wysokości powinien byś tapetowy pasek z misiami łączący dwa kolory?
Planuję ok 1.2m - 1.3m. Czy macie jakieś doświadczenia/spostrzeżenia związane z
okresleniem tej wysokości ??

Pytanie 2:
w jaki praktyczny sposób wykonać malowanie górnej części jednym kolorem, dolnej
innym. Narysować na ścianie kreskę ołówkiem i do malowania, licząc, że nie
wyjadę wałkiem zbyt daleko poza kreskę ?? Czy przykleić na tej wysokości
papier/folię/taśmę przylepną malarską? (taśmy się boję, bo zrywając może się
udać zerwać warstwę poprzedniej farby, gipsu...)
Jak z sufitem, gdyby miał mieć inny kolor niż górna część ściany?? Dużym wałkiem
malując ścianę zostawię slad na suficie, a i tka do rogu nie dojdę...

Pytanie 3:
WYbór farby:
Jestem zdecydowany raczej na Dulux Vinyl Matt Pastele (nie Once), ew. Dekoral
Akrylit W kolory świata.
Myslałem o Bondex Super Wall, ale nie dostałem reklamówki z kolorami, poza tym
ma najgorszą wydajność z litra.
Czy Dulux rzeczywiście ma wydajnośc 14m/l? Przy 12m/l Dekorala obie farby mają
taki sam wskaźnik cena/metra.
Jak z jakością tych farb?? Jak to u dziecka (obecnie 2 lata) prawdopodobnie
będzie konieczność czyszczenia/szorowania ściany. Mam cały dom pomalowany
Dekoralem białym i nie za bardzo wyobrażam sobie ostre szorowania jego. Jak to
jest z Duluxem ??

Pytanie 4: (dodatkowe)
Czy sufit malować tym samym kolorem co góra ściany (wolałbym ze wzgl na cenę),
czy nieco jaśniejszym? Czy jeśli pomaluję tym samym to nie wyjdzie jakoś
przytłaczająco??

--
KSX #GG: 490364

1. Data: 2004-01-12 10:11:06

Temat: Re: Malowanie
Od: "hesiunia" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wałkiem
> malując ścianę zostawię slad na suficie, a i tka do rogu nie dojdę...

**najlepszym rozwiazaniem jest tasma, u mnie nie spowodowala zerwania kooru
wyszlo rowniutko.

> [...]
> będzie konieczność czyszczenia/szorowania ściany. Mam cały dom pomalowany
> Dekoralem białym i nie za bardzo wyobrażam sobie ostre szorowania jego.
*** ja mam dulux, ze wzgl rowniez na koszty pomalowalismy sufity tym samym
kolorem ktorym sciany ale rozjazsnilismy. kolor Dulux lepiej dodawac do
bialej farby i mieszac niz odwrotnie. Szorowac swoich scian jeszcze nie
musialam wiec doswiadczenia nie mam. jesli chodzi o wydajnosc to Dulux Once
i te mieszane wyszlo nam max 10m z l.

**dodaj bialej i bedzie super!

1. Data: 2004-01-12 12:14:51

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

KSX wystukał:

> [...]
> innym. Narysować na ścianie kreskę ołówkiem i do malowania, licząc, że nie
> wyjadę wałkiem zbyt daleko poza kreskę ??

Zależy od szerokości taśmy. Przy 5 centymetrów miałabym wątpliwości, przy
15 - żadnych.

> Jak z sufitem, gdyby miał mieć inny kolor niż górna część ściany?? Dużym wałkiem
> malując ścianę zostawię slad na suficie, a i tka do rogu nie dojdę...

Narożniki trzeba pociągnąć ręcznie pędzlem. Zresztą tak samo możesz
podmalować krawędź łączenia.

Miałbyś 4 etapy malowania:

1) Pędzlem narożniki i łączenie z sufitem na żółto
2) wałkiem na żółto górną część ścian (linią graniczną tu się jeszcze
nie trzeba przejmować
3) Pędzlem narożniki, dolną krawędź i linię graniczną na niebiesko
4) wałkiem dolną część ścian na niebiesko.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-01-12 22:24:12

Od: "BartekP" <b...@t...fm> szukaj wiadomości tego autora

<k...@o...pl> ogłosił:

> [...]
> cały dom pomalowany Dekoralem białym i nie za bardzo wyobrażam sobie
> ostre szorowania jego. Jak to jest z Duluxem ??

Moje osobiste doświadczenia z Duluxem (Kolory Świata) oraz z Dekoralem
Akrylit W wypadają na korzyść tego drugiego. Mimo że Dulux osiągnął
nieco lepsze parametry jeśli idzie o krycie, to jednak ściany pomalowane
Duluxem wyglądają gorzej. A tą wydajność 14m2/l to oni osiąneli chyba na
jakiejś wzrocowej ściance - u mnie wyszło około 10m2/l a ściany były
nowe pobiałkowane. Generalnie Dulux przynajmniej w przypadku Kolorów
Świata to wg mnie drogi szajs.

--
Bartek

zelazko
Lodówka Whirlpool!?!?
meble fornirowane - samodzielne wykonanie
Dykta + dykta - czym skleic ?
Ile wazy plyta GKF 100x150 cm ?