Mały Adolfek

1. Data: 2014-11-21 12:40:34

Temat: Mały Adolfek
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

- Biblia mówi: kto kocha, nie żałuje rózgi.
- Wiele osób nadal w to wierzy. Dawniej sądzono, że człowiek rodzi się zły. Freud też
dołączył do tej tradycji, mówiąc o instynkcie śmierci. Psychoanaliza utrwaliła obraz
złego dziecka, które musi się nauczyć panowania nad popędami. Twierdzę, że nienawiść
to nie przejaw instynktu śmierci, lecz reakcja dziecka na wcześniejsze cierpienia.
Katharina Rutschky w "Czarnej pedagogice" pokazuje, jak byli wychowywani nasi
rodzice, dziadkowie. Krzyk i płacz dziecka to fanaberie. Należy je wyplenić biciem -
zalecał dr Schreber, którego podręczniki miały 40 wydań. Jeden z jego synów popełnił
samobójstwo, drugi był pacjentem Freuda. Dorośli są władcami dziecka, oni decydują,
co jest dobre, a co złe. Dziecku jak najwcześniej należy odebrać własną wolę
wszystkimi możliwymi sposobami: kłamstwem, manipulacją, siłą. Czułość jest szkodliwa,
to małpia miłość. Tylko chłód i bicie przygotowują dziecko do życia. Całe pokolenia
wychowano według tych zasad.

- A w efekcie ukształtowano przyszłych tyranów i zbrodniarzy, jak twierdzi Pani w
książce "Zniewolone dzieciństwo. Ukryte źródła tyranii".
- Wśród przywódców Trzeciej Rzeszy nie ma ani jednego, który nie byłby bity. Ojciec
Rudolfa Hessa chciał biciem wychować go na misjonarza. Bite dziecko tłumi gniew,
rozpacz, lęk i bezsilność. Zakazany gniew przeradza się w nienawiść do siebie lub
innych, np. mniejszości narodowych. Hitler miał szczególne powody, by przelać swą
nienawiść na Żydów. Jego ojciec Alois bił synów pejczem. Wyładowywał na nich złość za
poniżenia z własnego dzieciństwa. Za biedę, brak ojca, wątpliwe pochodzenie. Babka
Hitlera zaszła w ciążę, gdy pracowała jako służąca u pewnego Żyda z Grazu. Nie
wiadomo, kto był ojcem dziecka: czeladnik młynarski, którego babka poślubiła pięć lat
po narodzinach dziecka, jego kuzyn, ubogi rolnik, któremu oddała dziecko na
wychowanie, czy wspomniany Żyd. Choć Alois zrobił karierę jako urzędnik celny, nie
zapomniał poniżeń. Brał odwet na rodzinie. Mały Adolf codziennie dostawał porcję
batów. Pozostawało mu zacisnąć zęby, wyprzeć się siebie i identyfikować się ze swym
prześladowcą, którego w "Mein Kampf" nazywa "panem ojcem". Wyparty gniew wrócił jako
nienawiść do Żydów, którzy uosabiali upokorzoną część jego "ja". Badania pokazują, że
60 proc. terrorystów niemieckich pochodzi z domów pastorów. Gdy możemy odczuć gniew
jako integralną część siebie, nie mamy potrzeby skakać innym do gardła.

- Czy bicie wszystko wyjaśnia? Dziś mówi się o genetycznym uwarunkowaniu zachowań.
- Dlaczego zatem tylu Niemców ze złymi genami urodziło się właśnie trzydzieści lat
przed Hitlerem? Żeby mógł zrobić tę robotę? Miliony ludzi pozwoliły się zdominować
ideologii, tak jak byli zdominowani w dzieciństwie. Nawet intelektualiści niemieccy
ulegli urokowi Hitlera. Zdolność do przeciwstawienia się otaczającej rzeczywistości
nie wynika z inteligencji, lecz z dostępu do swego prawdziwego "ja". Wychowani w
pruskim chłodzie Niemcy musieli stłumić swój ból i współczucie. Wyparte uczucia
musiały gdzieś znaleźć ujście. I znalazły na Żydach. To był genialny pomysł Hitlera.
Jak powiedział Himmlerowi: "Gdyby nie było Żydów, należałoby ich wymyślić". Niszczono
bezbronnych Żydów, uosobienie budzącej lęk części własnej psychiki.

http://www.charaktery.eu/wiesci-psychologiczne/2589/
Wspomnienie-Alice-Miller/

2. Data: 2014-11-21 12:52:43

Temat: Re: Mały Adolfek
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-21 o 12:40, glob pisze:
> - Biblia mówi: kto kocha, nie żałuje rózgi.
> - Wiele osób nadal w to wierzy. Dawniej sądzono, że człowiek rodzi się zły.

I dobrze "mówiła" Biblia. Nic tak nie dyscyplinuje człowieka (zwłaszcza
młodego) jak ta rózga. Tak więc dla dobra jego samego i innych nie
należy zapominać o rózdze.
A teraz co się sądzi na ten temat, tzn - na temat jakim człowiek się
rodzi? Bo moim osobistym zdaniem takie uogólniania nie odpowiadają
prawdzie, ludzie po prostu rodzą się różni.

3. Data: 2014-11-21 14:24:39

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun
Oczywiście

Biblia w tym względzie jest jednoznaczna - wielokrotnie tę kwestię omawia.
"Nie kocha syna, kto rózgi żałuje, kto kocha go - w porę go karci."  Prz 13, 24
"Karcenia chłopcu nie żałuj, gdy rózgą uderzysz - nie umrze."  Prz 23, 13

Kiedy bijemy - uczymy dzieci mądrości.
"W sercu chłopięcym głupota się mieści, rózga karności wypędzi ją stamtąd."  Prz 22,
15
"Rózga i karcenie udziela mądrości; chłopiec pozostawiony sobie jest wstydem dla
matki."  Prz 29, 15

Pamiętajmy, robimy to dla naszych dzieci, by nie sprawiały kłopotów. Gdy będą
sprawiały kłopoty, oto co należy uczynić:
- Jeśli nam złorzeczą - zabić: "Kto by złorzeczył ojcu albo matce, winien być ukarany
śmiercią."   Wj 21, 17
- Jeśli nas uderzą - zabić: "Kto by uderzył swego ojca albo matkę, winien być ukarany
śmiercią."   Wj 21, 15
- Jeśli będą nieposłuszne - zabić: "Jeśli ktoś będzie miał syna nieposłusznego i
krnąbrnego, nie słuchającego upomnień ojca ani matki, tak że nawet po upomnieniach
jest im nieposłuszny, ojciec i matka pochwycą go, zaprowadzą do bramy, do starszych
miasta, (...) Wtedy mężowie tego miasta będą kamienowali go, aż umrze."   Pwt 21,
18-21

4. Data: 2014-11-21 17:23:35

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-21 12:52, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> I dobrze "mówiła" Biblia. Nic tak nie dyscyplinuje człowieka (zwłaszcza
> młodego) jak ta rózga. Tak więc dla dobra jego samego i innych nie
> należy zapominać o rózdze.

A Ty za co dostawałeś w dupsko od ojca? I za co dostawały Twoje dzieci?

5. Data: 2014-11-21 23:42:58

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak

> [...]
> należy zapominać o rózdze.

A Ty za co dostawałeś w dupsko od ojca? I za co dostawały Twoje dzieci?

Przecież to widać dziecko z przertąconą osobowością będzie posłuszne do dyktatów i
tak trybunowi się miesza posłuszeństwo do komuny z posłuszeństwem bezmyślnym do tego
co głosi kler.

6. Data: 2014-11-23 10:16:50

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-21 o 14:24, glob pisze:
> [...]
miasta, (...) Wtedy mężowie tego miasta będą kamienowali go, aż umrze." Pwt 21,

Cieszę się że się zgadzasz co do tej mądrości zawartej w Biblii. Do
świadomości młodego człowieka nie ma innej drogi niż kij i marchewka.

7. Data: 2014-11-23 10:17:10

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-21 o 17:23, Qrczak pisze:
> Dnia 2014-11-21 12:52, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> A Ty za co dostawałeś w dupsko od ojca? I za co dostawały Twoje dzieci?

Powiem tylko tyle że ja jak już o czymś piszę to są to rzeczy które znam
z doświadczenia osobistego lub byłem ich świadkiem, bądź pochodzą z
doswiadczeń wiarygodnych świadków. Żadnego cytowania tzw autorytetów i
opierania o nich swojego zdania.

8. Data: 2014-11-23 11:25:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-23 10:17, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

Dlatego też użyłam właściwego zaimka.
Odpowiesz?

9. Data: 2014-11-23 15:43:24

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-23 o 11:25, Qrczak pisze:

> Dlatego też użyłam właściwego zaimka.
> Odpowiesz?

Pośrednio odpowiedziałem, natomiast pytanie jest zbyt osobiste abym
wprost, publicznie na nie odpowiadał. To tak jakbyś żądała bym pokazał w
necie swoją fotkę w "Stroju Adama",.

10. Data: 2014-11-23 18:12:07

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-11-23 15:43, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

Wstydzisz się tego?

re to rycz nie

Katolickie sumienie sędziów
Szkieletczyzna