Mango i pestka

1. Data: 2005-10-17 14:14:42

Temat: Mango i pestka
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, czy jest jakaś metoda na pozbawienie pestki owoc mango. Bo jak
na razie wszelkie próby kończą się metodą odwrotną tzn. zamiast z mango
usunąć pestkę to z pestki usuwam mango.

Aneta i mango

2. Data: 2005-10-17 14:24:36

Temat: Re: Mango i pestka
Od: "Jacek" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja się zgłaszam na ochotnika do testów :-), przy 30 sztuce na pewno znajdę
sposób, a i niedrogo policzę za opracowanie metody :-)

3. Data: 2005-10-17 14:29:12

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-17 16:14:42 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Anet* skreślił te oto słowa:

> No właśnie, czy jest jakaś metoda na pozbawienie pestki owoc mango. Bo jak
> na razie wszelkie próby kończą się metodą odwrotną tzn. zamiast z mango
> usunąć pestkę to z pestki usuwam mango.

Nie wymyślono jeszcze innej metody niż usuwanie owocu od pestki :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

4. Data: 2005-10-17 14:35:45

Od: "almadka" <a...@b...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie, czy jest jakaś metoda na pozbawienie pestki owoc mango. Bo jak
> na razie wszelkie próby kończą się metodą odwrotną tzn. zamiast z mango
> usunąć pestkę to z pestki usuwam mango.

Ja przekrajam na pol odkrajajac od pestki. Obieranie potem tych polowek
raczej srednio mi wychodzi, bo sie za bardzo slizga. Zatem nacinam polowke
mango pozbawiona pestki od strony bezskorkowej w kratke, wywijam tak, zeby
skora byla wklesla a z kratki zrobil sie jeżyk i odcinam kosteczki;).
Juz nie pamietam, gdzie, ale gdzies to podpatrzylam. W ten sposob otrzymuje
kosteczki mango nadajace sie do spozycia bezposredniego, jak i np. do
salatek.

almadka

5. Data: 2005-10-17 14:39:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Oct 2005 16:14:42 +0200, "Anet" <a...@a...pl> wrote:

>No w?a?nie, czy jest jaka? metoda na pozbawienie pestki owoc mango. Bo jak
>na razie wszelkie próby ko?cz? si? metod? odwrotn? tzn. zamiast z mango
>usun?? pestk? to z pestki usuwam mango.
>
>Aneta i mango

Kroic z gory na dol wedle pestki, potem reszte obgryzc. Jak kosc!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2005-10-17 14:59:37

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anet" <a...@a...pl> wrote in message news:dj0bn9$3h1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No właśnie, czy jest jakaś metoda na pozbawienie pestki owoc mango. Bo jak na razie

> wszelkie próby kończą się metodą odwrotną tzn. zamiast z mango usunąć pestkę to z
> pestki usuwam mango.

Postawic mango "na boku" i bardzo ostrym nozem okroic pestke.z jednej i z drugiej
strony. Dobry, cienki bardzo ostry noz (np. taki do odkrawania miesa od kosci) latwo

sie zesliznie wzdloz pestki. Tu mala dygresja - sa rodzaje mango, ktroe maja tak
ilosc dlugich "wloskow" na pestce, ze mozna je tylko okroic "z grubsza" a reszte
nalezy wyssac :-))) Mozna tez kupic takie ustrojstwo do ww celu (podobne do blaszki
do wyjmowania nasiennika z jablek) ale to chyba przesada.

--
><eM eL><
Somewhere the Sky touches the Earth, and the name of that place is the End.
--African saying.

7. Data: 2005-10-17 15:04:12

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kroic z gory na dol wedle pestki, potem reszte obgryzc. Jak kosc!
>
> Pierz
> K.T. - starannie opakowana

Tak kiedyś zrobiłam i powstał drugi dylemat, powchodziło miedzy zęby, to
dopiero był problem.

Anet już nie obgryzająca

8. Data: 2005-10-17 15:07:19

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> ja się zgłaszam na ochotnika do testów :-), przy 30 sztuce na pewno znajdę
> sposób, a i niedrogo policzę za opracowanie metody :-)

Zgadzam się pod warunkiem, ze tester zgłosi się z własnym zapasem mango.
Kurcze a ja myślałam, ze ktoś poda mi jakąś cudowną metodę typu zanurz
pomidory we wrzątku a skórka ładnie odejdzie.

Anet

9. Data: 2005-10-17 15:12:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Oct 2005 17:04:12 +0200, "Anet" <a...@a...pl> wrote:

>Tak kiedy? zrobi?am i powsta? drugi dylemat, powchodzi?o miedzy z?by, to
>dopiero by? problem.
>

>Anet ju? nie obgryzaj?ca

znaczy poslednie mango...

pierz
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-10-17 15:48:54

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

eM eL wrote:

> [...]
blaszki
> do wyjmowania nasiennika z jablek) ale to chyba przesada.

A oto metoda, opisana przez Agate Christie w osobie Herkulesa Poirota,
ktora przytocze z pamieci, w ogromnym skrocie.
Dojrzaly owoc naciac wzdluz naokolo cienkim, gietkim nozem, czujac nim
pestke, nastepnie wsunac w naciecie lyzke brzuszkiem do gory i oddzielic
w ten sposob miazsz od pestki. Te polowke owocu odwrocic miazszem do
gory, jak lodke i naciac caly miazsz az do skory w kratke 2cm, nie
przecinajac skory. Nastepnie wypchnac palcami dno polowki mango tak, jak
odwraca sie korzuch futrem do gory. Powstaje w ten sposob jakby pol
szyszki, z ktorej scina sie malym nozykiem do owocow poszczegolne kostki
i wklada sie je do ust widelcem deserowym.

Ja tak kroje, i uzywam mango glownie w salatce owocowej z dodatkiem
bananow, mandarynek, gruszek i winogron, plus troche brazowego cukru,
soku z cytryny i pol kieliszka likieru, np. Cointreau.

Mango posiada w sobie ogromna ilosc enzymow ulatwiajacych trawienie,
szczegolnie miesa, i jest zalecane jako dodatek do sosu przy duszeniu
twardej wolowiny.

MB

leczo
CHCIALEM SIE PRZYWITAC