Martwa grupa.

41. Data: 2018-03-04 10:16:06

Temat: Re: Martwa grupa.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

OStokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Nie masz zielonego pojęcia , o czym piszesz.
> Jak pisałam wcześniej, teraz mało kto w Polsce robi to czego się uczył.
> Ja się uczyłam informatyki, i dlatego wiem, że się czyta instrukcję ,
> literaturę i poszeża wiedzę.
> A nie zatszymuje na stanie wiedzy z pszed ćwierć wiecza.
> TERAZ SIĘ NIE OTWIERA. TO JEST SZKODLIWE I ZABRONIONE.
> DOMOROŚLI DEBILE TEGO NIE ROZUMIEJĄ, ZRYWAJĄ 5 PLOMB, i niszczą sprzęt.

Otwieranie kompa czy inne tam TECHNICZNE sprawy to nie informatyka. To
dokładnie to samo, co grzebanie w radiu. Z tego, jak mylisz wiele rzeczy -
np. konserwację komputera z konserwacją systemu - widać, że masz pojęcia o
informatyce i nie wiesz nawet, co to jest.

To tak na zakończenie tej durnej dyskusji, która zaczęła się tylko dlatego,
że narzekałaś na kłopoty z systemem. A kiedy dostajesz konkretne rady,
deprecjonujesz je, choć pochodzą od bardziej kompetentnych od Ciebie ludzi,
dla których (uwierz) Twoje dwie godziny ,,informatyki" tygodniowo w szkole
to nie jest żadna informatyka.

--
XL

42. Data: 2018-03-04 10:18:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Otwieranie kompa czy inne tam TECHNICZNE sprawy to nie informatyka. To
> dokładnie to samo, co grzebanie w radiu. Z tego, jak mylisz wiele rzeczy -
> np. konserwację komputera z konserwacją systemu - widać, że

nie

> [...]
> dla których (uwierz) Twoje dwie godziny ,,informatyki" tygodniowo w szkole

J.w.

--
XL

43. Data: 2018-03-04 14:08:34

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie

> J.w.

Zrobiłaś z tego posta taki śmietnik, że nie wiadomo, czy się ze sobą
zgadzasz , czy nie.

Co do informatyki: informatyka to i oprogramowanie i budowa komputera:
czyli softłer i hardłer.
Ja akurat kończyłam "Oprogramowanie i metody informatyki" na Uniwersytecie
Warszawskim
czyli softłer, ale np inżynier po PW (polibudzie) będzie wykształcony
zdecydowanie w kierunku budowy komputera - hardłeru.

Gżebanie się w środku lub nie, w pszypadku komputera z marketu
nie wynika z wykształcenia, mimo, że ono bardzo pomaga we właściwym
postepowaniu,
ale z kultury tehnicznej.
A z tej wynika by czytać instrukcję, a jak ktoś przekracza jej ograniczenia
to musi być w pełni świadom zagrożeń, pszyczyn ostszeżenia, ewentualnego
skutku.
Na małym radiu zwykle nie pisze by się niegżebać, i jest to ograniczenie
zawarte w gwarancji
natomiast raczej nie w instrukcji obsługi.
Jest tak dlatego, że małe jest zagrożenie:
niskie napięcie : najwyżej zepsuje, ale wartość też nie duża.

Z komputerem jest inaczej, ostszeżenia są w instrukcji, ja interesując się
tematem zawodowo, mimo, że jestem bezrobotna wiem, jak składa się
profesjonalnie komputery w XXI w, i wiem, że takie warunki są nie osigalne w
domu.
(W garażu było by lepiej, ale też za trudno) :) .
Więc nie wciskaj kitu, bo nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Dodatkowo mam pełną świadomość, że cały szereg komponentuw w środku jest
jednorazowa,
a po zepsuciu -czyli otwarciu komputera-nieosiągalna do kupienia- np
uszczelki zapobiegające właśnie kużeniu się wnętsza komputera, więc
otwieranie nie ma sensu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

44. Data: 2018-03-04 16:55:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> [...]
> czyli softłer i hardłer.
> Ja akurat kończyłam "Oprogramowanie i metody informatyki" na Uniwersytecie

Ja - takie dwa.

> czyli softłer,

Widać. Dlatego gadasz bzdury o nieczyszczeniu z kurzu.

> [...]

> a po zepsuciu -czyli otwarciu komputera-nieosiągalna do kupienia- np
> uszczelki zapobiegające właśnie kużeniu się wnętsza komputera, więc

Zadam już tylko jedno, retoryczne pytanie: co wg Ciebie dzieje się z
ciepłem wytwarzanym podczas pracy dysku twardego i procesora - skoro wg
Ciebie komputer to hermetyczna skrzynia i kurz tam się nie dostaje?
To tyle w temacie.

--
XL

45. Data: 2018-03-04 19:27:23

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja - takie dwa.

Tylko 2? Wcześniej pisałaś , że uczysz biologi.

> [...]
> ciepłem wytwarzanym podczas pracy dysku twardego i procesora - skoro wg
> Ciebie komputer to hermetyczna skrzynia i kurz tam się nie dostaje?

Powietsze owiewa metalowe elementy, kształtem pszypominające koloryfer, z
jednej strony,
a płaskie i pszymocowane do procesora z drugiej, czasem także do karty
graficznej.
Procesor jest skutecznie oddzielony od owiewającego "kaloryfer" powietsza.
Tak jest w pszypadku hłodzenia powietszem.
W pszypadku hłodzenia cieczą szczelność jest już całkiem oczywista.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

46. Data: 2018-03-04 20:26:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Tylko 2? Wcześniej pisałaś , że uczysz biologi.

Musiało Ci się przyśnić.
UczyŁAM matematyki.
Lata temu. Szkoła jest już dla mnie przeszłością.

> [...]
> Procesor jest skutecznie oddzielony od owiewającego "kaloryfer" powietsza.
> Tak jest w pszypadku hłodzenia powietszem.

A to ,,powietsze" oczywiście jest sterylne o krąży w obiegu zamkniętym?

> W pszypadku hłodzenia cieczą szczelność jest już całkiem oczywista.

I oczywiście ten Twój stary komputer z Windows XP jest sterylny,
hermetyczny i chłodzony cieczą ?

--
XL

47. Data: 2018-03-04 20:39:30

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-03-04 o 19:27, Stokrotka pisze:

> [...]
> Tak jest w pszypadku hłodzenia powietszem.
> W pszypadku hłodzenia cieczą szczelność jest już całkiem oczywista.

Pięknie to wytłumaczyłaś, ale co dzieje się z ciepłem?
Procesor do układu chłodzącego Po twojemu żeberka kaloryfera) jest
mocowany za pomocą bardzo cieńkiej warstwy pasty termoprzewodzącej lub
kleju termoprzewodzącego
A widziałaś chłodzenie wodne procesora i karty graficznej? O czymś takim
jak chłodnica zaopatrzona w wentylator aby umożliwić wymianę ciepła z
czynnikiem chłodzacym pewno słyszałaś?
Owszem, są komputery z chłodzeniem biernym ale muszą mieć otwory
wentylacyjne do wymiany powietrza.
I jeszcze jedna malutka prośba. Podaj mi linka abym mógł zobaczyć
szczelny komputer.
Dla ułatwienia podam ci że największy i najszybszy komputer w Polsce
jest w Krakowie (bo jakby inaczej) waży ok 30 ton z chłodzeniem wodnym.
Zespół chłodnic ma powierzchnie ok 400 m2
http://polskierekordy.pl/2017/03/30/najszybszy-kompu
ter-w-polsce/
pozdr
Stefan

48. Data: 2018-03-05 07:47:49

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musiało Ci się przyśnić.
> UczyŁAM matematyki.
> Lata temu. Szkoła jest już dla mnie przeszłością.

Nie mąć. Dokładnie pamętam. Zmieniasz zawud conajmniej raz na miesiąc, w
zależności od potwszeb w dyskusji.

> A to ,,powietsze" oczywiście jest sterylne o krąży w obiegu zamkniętym?

> I oczywiście ten Twój stary komputer z Windows XP jest sterylny,
> hermetyczny i chłodzony cieczą ?

Staram się by był sterylny, nie jest hłodzony cieczą.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

49. Data: 2018-03-05 07:52:50

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stefan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w Krakowie (bo jakby inaczej) waży ok 30 ton z chłodzeniem wodnym. Zespół

To, że element metalowy, oddający ciepło jest pszyklejony do procesora,
nie oznacza, że procesor, nie jest skutecznie oddzielony od tego metalowego
elementu,
by nie mieć styczności z hłodzącym powietszem.
Wystarczy cienka błona, np folia odzielająca te elementy,
ale jest pewne, że ponieważ musi być to rozwiązanie wydajne,
to ze względu na rozmiary spszętu, błona ta - folia lub uszczelka , jest
cienka,
najprawdopodobniej też pszyklejona
więc JEDNORAZOWA.
JEDNORAZOWA, jak cały szereg elementuw w komputerku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

50. Data: 2018-03-05 09:43:12

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-03-05 o 07:52, Stokrotka pisze:

> [...]
> najprawdopodobniej też pszyklejona
> więc JEDNORAZOWA.
> JEDNORAZOWA, jak cały szereg elementuw w komputerku.

Ech, Stokrotka, ty to wiesz...
pozdr
Stefan

Z łezką w oku.