,,MY używamy PRAWDZIWEGO!"

1. Data: 2018-02-21 13:17:45

Temat: ,,MY używamy PRAWDZIWEGO!"
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Producenci ŻARCIA reklamują je tym, że w ogóle zawiera ono JEDZENIE. Do
tego już się stoczyli, że zawartość JEDZENIA w tym, co oferują klientowi,
stała się do tego stopnia nieoczywista, że można użyć faktu jego obecności
w produkcie do reklamy!

Tv-reklama płatków Nestle:"Czy wiesz, że... używamy PRAWDZIWEGO cynamonu?"

Dobrodzieje, cholera.
--
XL

2. Data: 2018-02-25 11:31:49

Temat: Re: ,,MY używamy PRAWDZIWEGO!"
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> w produkcie do reklamy!
>
> Tv-reklama płatków Nestle:"Czy wiesz, że... używamy PRAWDZIWEGO cynamonu?"

Jeszcze trochę i pojawią się reklamy wędlin - ,,Używamy mięsa!", chleba i
makaronu - ,,Używamy mąki!", sera żółtego... a nie, nie, te już są: Anna
Guzik w reklamie sera ma orgazm, bo ,,Z czego są zrobione nasze sery? - Z
SERA!!!"

?

--
XL

3. Data: 2018-02-25 14:01:55

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-21 o 13:17, XL pisze:
> [...]
> w produkcie do reklamy!
>
> Tv-reklama płatków Nestle:"Czy wiesz, że... używamy PRAWDZIWEGO cynamonu?"

Aby to JEDZENIE miało smak, to jeszcze trzeba je odpowiednio przyprawić.
Pamiętam w latach 80ych niemieckie kiełbasy, po przekrojeniu aż ślinka
ciekła na apetyczny widok, prawie samo mięso dobrej jakości, przyjemny
zapach po dobrym uwędzeniu a w smaku zupełne barachło, nawet nie ma co
pisać o smaku bo te wytwory byly jego zwyczajnie pozbawione.. i widać że
powoli, bo powoli ale zaczynamy ich naśladować. W sumie już nie pamiętam
kiedy próbowałem białej czy śląskiej w PRLowskim smaku. Albo zwyczajna,
taka gruba, w papierowej otoczce.

4. Data: 2018-02-25 14:58:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> powoli, bo powoli ale zaczynamy ich naśladować. W sumie już nie pamiętam
> kiedy próbowałem białej czy śląskiej w PRLowskim smaku.

Robię sama. Lepsze. Nie mam wyjścia. Moja lodówka już nie widuje kupnych.
Jeśli akurat okresowo nie wędzimy, to w lodowce stale mamy własne słoikowe
,,wędliny", suche kiełbasy własne, sery żółte twarde (Manchego, Gouda) i ser
biały - też własny.
I jajka od Pani Baby.
Więc jest co jeść i nie z produkcji masowej.
Mamy luksus omijania z daleka stoisk wędliniarskich, a nabiałowe traktujemy
bardzo wybiórczo - tylko masło, śmietana i mleko, bo Pani Baba
zastrajkowała i już krów nie ma.
Aktualnie robię też z tego sklepowego mleka kefir i zsiadłe. A, i czasem
jogurt.

> Albo zwyczajna,
> taka gruba, w papierowej otoczce.

Zwyczajna była zawsze w jelicie - przynajmniej u nas. Raczej cienka, ale z
tych cienkich grubszych :-)
W ,,papierowej" (osłonka białkowa) była krakowska, żywiecka itp. Jeśli było
cokolwiek w ogóle, oczywiście.
--
XL

5. Data: 2018-02-28 09:28:57

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-25 o 14:58, XL pisze:

> [...]
> zastrajkowała i już krów nie ma.
> Aktualnie robię też z tego sklepowego mleka kefir i zsiadłe. A, i czasem

Ale na tym też trzeba się dobrze znać. Gdy trafiłem na wieś to pierwszą
rzeczą jaką zrobiłem było postawienie wędzarni. O ile ryby (jesiotr,
karp czy węgorz) z niej to autentycznie palce lizać, to wędzonki i
wędliny ze sklepu lepiej mi smakują.

Nawet nie zdawałem sobie sprawy że coś można zrobić z tego sklepowego
mleka..

> [...]
> tych cienkich grubszych :-)
> W ,,papierowej" (osłonka białkowa) była krakowska, żywiecka itp. Jeśli było

Ja pamiętam tą "zwyczajną" z Poznania,. Była ona w papierowej otoczce w
rozmiarze dzisiejszej np. żywieckiej, zresztą poza smakiem ta dzisiejsza
żywiecka jest prawie kopią tamtej zwyczajnej.

6. Data: 2018-02-28 12:30:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> rzeczą jaką zrobiłem było postawienie wędzarni. O ile ryby (jesiotr,
> karp czy węgorz) z niej to autentycznie palce lizać, to wędzonki i

Ja po domowych już nie mogę nawet patrzeć na sklepowe. Stoiska z wędlinami
naprawdę! omijam z daleka. Przecież to się nie nadaje do jedzenia - dwa dni
i do wyrzucenia, bo zielone i obślizłe. Brrrr!

> Nawet nie zdawałem sobie sprawy że coś można zrobić z tego sklepowego
> mleka..

Można, można, choć parę lat się przed tym broniłam. Poki to sklepowe mleko
jeszcze jest mlekiem, to można. Przynajmniej odpada mi samodzielna
pasteryzacja, która w przypadku gara z 16 litrami mleka nie przebiega w
domowych warunkach książkowo (długi czas ogrzewania do odp. temperatury
oraz trudność z szybkkm schłodzeniem).
Jednak boję się, że za jakiś czas sklepowe mleko stanie się ,,mlekiem"...
:-(((

> Ja pamiętam tą "zwyczajną" z Poznania,. Była ona w papierowej otoczce w
> rozmiarze dzisiejszej np. żywieckiej, zresztą poza smakiem ta dzisiejsza
> żywiecka jest prawie kopią tamtej zwyczajnej.

Nasza kielecka zwyczajna pachniała pięknie i smakowała wyśmienicie (teraz
to wiem, przez porownanie do dzisiejszych ,,wędlin"), a kiedyś miałam ją w
głębokiej pogardzie.
Dziś ślinka mi leci na wspomnienie...

--
XL

7. Data: 2018-02-28 18:46:16

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-28 o 12:30, XL pisze:

> Ja po domowych już nie mogę nawet patrzeć na sklepowe. Stoiska z wędlinami
> naprawdę! omijam z daleka. Przecież to się nie nadaje do jedzenia - dwa dni
> i do wyrzucenia, bo zielone i obślizłe. Brrrr!

Można to wytłumaczyć tym że masz już wypracowane metody. Wędzenie wbrew
pozorom to nie taka prosta sprawa. Łatwiej pewnie wygrać w totoloto niż
nowicjuszowi uwędzić zjadliwie, dajmy na to szynkę.
Oczywiście masz rację - nie dość że jakieś te wędliny marketowe
sztuczne, to wcale nie ma pewności że to towar świeży. Za to w
niewielkich sklepikach masarsko-rzeźnickich, zwłaszcza takich z
tradycjami  idzie dostać wędliny dość dobrej jakości.

> [...]
> oraz trudność z szybkkm schłodzeniem).
> Jednak boję się, że za jakiś czas sklepowe mleko stanie się ,,mlekiem"...

A jest to prawie pewne - "postęp".  Tylko dlaczego tego postępu nie
widać w innych dziedzinach niż produkcja żywności.. Komu aż tak
przeszkadza smak w jedzeniu?

> [...]
> to wiem, przez porownanie do dzisiejszych ,,wędlin"), a kiedyś miałam ją w

Ja kiedyś lubiłem zwyczajną. Aczkolwiek od czasu do czasu zdarzał jej
się taki dziwny posmak.. Ludzie mówili że to był to efekt eksperymentów
Gierka z krylem., tak że podobno eksperymentalnie dodawali go m.in do
niektórych partii zwyczajnej.

8. Data: 2018-02-28 19:47:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> się taki dziwny posmak.. Ludzie mówili że to był to efekt eksperymentów
> Gierka z krylem., tak że podobno eksperymentalnie dodawali go m.in do

A tak, było coś z tym krylem, mowiło się o nim wtedy dużo.

--
XL

9. Data: 2018-03-02 18:39:23

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-28 o 19:47, XL pisze:

> A tak, było coś z tym krylem, mowiło się o nim wtedy dużo.

Ano było... Takie debilne pojmowanie ekonomii - wydawało im się że
taniej jest wysyłać kutry pod Antarktydę po kryla niż postawić na
zwiększenie produkcji zwierzęcej w kraju.

10. Data: 2018-03-02 19:05:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Ano było... Takie debilne pojmowanie ekonomii - wydawało im się że
> taniej jest wysyłać kutry pod Antarktydę po kryla niż postawić na
> zwiększenie produkcji zwierzęcej w kraju.

Noooo, pamiętam też, gdy UE chciała, aby Polacy hodowali i jedli... owady.

--
XL

La vera Italia!
Karczochy - czy korzenie łopianu będa lepsze ??
Syrop na kaszel i nie tylko..
Pieczona Alaska ?
Żydowsk(a mentaln)ość.