Syrop na kaszel i nie tylko..

1. Data: 2018-02-10 13:58:00

Temat: Syrop na kaszel i nie tylko..
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Sryljon bądź pierdyljon lat temu jako dzieciak dawała mi to Babcia.. dla
zdrowotności. Przepis banalnie prosty: Pokrojona byle jak cebula, zasypać cukrem,
fruu.. do słoika zakręconego. 1-2 dni ma się ostać i tyle. Zdrowe i Pyszne !!

2. Data: 2018-02-10 15:38:28

Temat: Re: Syrop na kaszel i nie tylko..
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>cukrem, fruu.. do słoika zakręconego. 1-2 dni ma się ostać i tyle. Zdrowe i

Błąd : czas od zasypania cebuli cukrem do spożycia pierwszego liczy się w
godzinah, nie w dniah.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-02-10 20:10:31

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.02.2018 o 13:58, s...@g...com pisze:
> [...]
fruu.. do słoika zakręconego. 1-2 dni ma się ostać i tyle. Zdrowe i Pyszne !!

Zrywa się pędy sosny, zasypuje cukrem i wychodzi syrop, że palce lizać!

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

4. Data: 2018-02-10 21:30:39

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrywa się pędy sosny, zasypuje cukrem i wychodzi syrop, że palce lizać!

Prawda, ale jest wiele ale.........
1. Te pędy należy urwać w lesie - należy mieć więć transport do lasu, nie
każdy ma auto;
2. Te pędy należy urwać w określonym czasie - około maja (mają mieć 6-12 cm)
, nie każdy ma akurat wtedy czas;
3. Pownny być świeże, więc po wyczerpującej pracy (pora roku, ręce się
kleją, wolno to idzie, ilości mają być spore)
należy to jeszcze umyć, lekko pociahać, i zasypać cukrem wagowo około 1:1.
A człowiek wykończony tym lasem pada.
4. Kiedyś tam należy zlać, po około tygodniu, stać ma w słoju , dużym, nie
koniecznie na słoneczku,
i wcale tego wiele nie wyłazi. A jak człek niezdrowy, to syrop idzie jak
woda.
Ja miałam dla siebie w tym roku 6-7 szt , słoiki zaje się po dżemie.
Poszło wszystko zdaje się już w październiku.
Na razie nie horuje na gardło, ale jak mnie dopadnie ta obecna grypa,
to mi został tylko kupiony na wszelki wypadek maleńki słoiczek syropu z
pini.

Więc może prościej i szybciej tę cebulę pokroić?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2018-02-10 22:57:15

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-10 o 13:58, s...@g...com pisze:
> [...]
fruu.. do słoika zakręconego. 1-2 dni ma się ostać i tyle. Zdrowe i Pyszne !!

Stosuję, ale żeby to było pyszne ?

6. Data: 2018-02-11 08:11:48

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Co roku zrywam - gdy MŚK wycina zbędny sosnowy samosiew. Wygodnie mam, tylko się
schylić z sekatorem i koszyk pełen w minutę.
MŚK bardzo lubi, jak mi ten syrop czasem sfermentuje i muszę przerwać fermentację
dodatkiem spirytusu do stężenia 20 procent - wtedy bardzo chętnie zażywa :-))

7. Data: 2018-02-11 08:35:31

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
MŚK bardzo lubi, jak mi ten syrop czasem sfermentuje i muszę przerwać
fermentację dodatkiem spirytusu do stężenia 20 procent >- wtedy bardzo

Nie używam sekatora. Mniej roboty jest urywać palacami.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2018-02-11 09:47:27

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-11 o 08:11, i...@g...pl pisze:
> [...]
dodatkiem spirytusu do stężenia 20 procent - wtedy bardzo chętnie zażywa :-))

Bardzo słuszne postępowanie MŚK !!!! Oby nam się!!!
pozdr
Stefan

10. Data: 2018-02-16 18:51:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> [...]
> chętnie zażywa :-))
>
> Nie używam sekatora. Mniej roboty jest urywać palacami.

Za to więcej z oczyszczeniem palców z żywicy. Sekator zaś - trafia do
słoika z denaturatem i zadowolony.

--
XL

9. Data: 2018-02-16 18:51:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Bardzo słuszne postępowanie MŚK !!!! Oby nam się!!!

Pozdrowienia od MŚK - oby nam się :-)

--
XL

Pieczona Alaska ?