Karczochy - czy korzenie łopianu będa lepsze ??

1. Data: 2018-02-18 01:16:30

Temat: Karczochy - czy korzenie łopianu będa lepsze ??
Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś jadłem karczochy po raz pierwszy w zyciu. Byłem rozczarowany. Nijak
się to ma do smaku np. szparagów. O smaku decyduje zalewa a same
karczochy bez wyrazu.
Podobno korzeń łopianu, łodyga a nawet liście są podobne w smaku a
tańsze bo za darmo. Azali to prawda czy fałsz ??

2. Data: 2018-02-18 02:29:18

Temat: Re: Karczochy - czy korzenie łopianu będa lepsze ??
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karczoh to to ważywo, w kutrym je się jedynie dno kwiatowe?
Faktycznie bez smaku.
Co do zalewy to się nie zgadzam, bo jadłam gotowane ,
kupione surowe , a nie ze słoika.
Zalewy są zawsze na occie, więc to bez sensu, bo karczoh jest lekiem na
wątrobę, a ta nie znosi octu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-02-18 08:55:03

Temat: Re: Karczochy - czy korzenie ?opianu b?da lepsze ??
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gil <g...@g...pl> wrote:

> Dziś jadłem karczochy po raz pierwszy w zyciu. Byłem rozczarowany. Nijak
> się to ma do smaku np. szparagów. O smaku decyduje zalewa a same
> karczochy bez wyrazu.

Karczochy są smaczne TYLKO świeżo ugotowane, najlepiej na parze. Czyli jak
szparagi.
Te z zalewy to nieporozumienie. Zarówno karczochy, jak i szparagi.

> Podobno korzeń łopianu, łodyga a nawet liście są podobne w smaku a
> tańsze bo za darmo. Azali to prawda czy fałsz ??

Musisz kupić łopian w zalewie - inaczej nie porównasz :-)

--
XL

4. Data: 2018-02-18 21:35:26

Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <p6aktn$9ck$1@usenet.news.interia.pl>,
o...@g...pl says...

> [...]
> kupione surowe , a nie ze słoika.
> Zalewy są zawsze na occie, więc to bez sensu, bo karczoh jest lekiem na

Ja jadłem w zalewie olejowej.

5. Data: 2018-02-19 08:42:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jadłem w zalewie olejowej.

Tłuszcz też nie dobry dla wątroby.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2018-02-19 12:46:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Tłuszcz też nie dobry dla wątroby.

Generalnie jedzenie nie służy wątrobie - ale cóż, od tego ona jest, aby
radziła sobie z tym ?

--
XL

7. Data: 2018-02-19 17:01:09

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie jedzenie nie służy wątrobie - ale cóż, od tego ona jest, aby
> radziła sobie z tym ?

Pszciwnie, watroba nie lubi też być głoda.
Dość często lubi węglowodany i nie.tłuste białko.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2018-02-19 20:48:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Pszciwnie, watroba nie lubi też być głoda.
> Dość często lubi węglowodany i nie.tłuste białko.

Białko z istoty rzeczy jest nietłuste ??

--
XL

9. Data: 2018-02-20 08:29:46

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Białko z istoty rzeczy jest nietłuste ??

Białko pełnowartościowe, zwieżęce,
prawie zawsze jest tłuste, wyłączywszy laboratoryjne ekstrakty.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2018-02-20 10:01:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Białko pełnowartościowe, zwieżęce,
> prawie zawsze jest tłuste, wyłączywszy laboratoryjne ekstrakty.

Dziewczyno, białko i tłuszcz to zupełnie osobne substancje chemiczne.

--
XL

Syrop na kaszel i nie tylko..
Pieczona Alaska ?