Pieczona Alaska ?

1. Data: 2018-02-06 22:11:11

Temat: Pieczona Alaska ?
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

http://fotosmaki.pl/przepisy/desery/pieczona-alaska

Połknęłam język!

2. Data: 2018-02-06 23:58:05

Temat: Re: Pieczona Alaska ?
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-06 o 22:11, i...@g...pl pisze:
> http://fotosmaki.pl/przepisy/desery/pieczona-alaska
>
> Połknęłam język!

Taką Alaskę za komuny podawali w Zielonym Domku (?) na początku Bulwarów
Dietla w Krynicy...
Ale to tylko dinozaury pamiętają...
pozdr
Stefan

---
Avast.

3. Data: 2018-02-07 10:06:15

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie znałam wcześniej tego deseru. I teraz już wiem, do czego wykorzystam kupiony
jakiś czas temu palnik ręczny, bo na creme brulee jakoś brakło mi po zakupie ochoty
?

4. Data: 2018-02-07 10:22:17

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ach, zapomniałam dodać, że wczoraj widziałam w tv robienie tego deseru przez
zawodowego kucharza (cukiernika?) i ów opiekał bezę palnikiem - oczywiście z
odpowiedniej odległości, żeby nie spalić. I ten sposób jako miejscowe szybkie
ogrzewanie wydaje mi się lepszy niż pieczenie całości w piekarniku. Piana z białek
jedt dobrym izolatorem cieplnym dla lodów, no ale jednak dostarczenie dużej ilości
ciepła na całą jej powierzchnię jednocześnie (piekarnik) może tę barierę pokonać.

5. Data: 2018-02-07 13:32:08

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-07 o 10:22, i...@g...pl pisze:
> [...]
ciepła na całą jej powierzchnię jednocześnie (piekarnik) może tę barierę pokonać.

Na transatlantyku "Batorym" podawano płonące lody. Właśnie na kulki
lodów położonych na biszkoptowym (?) podkładzie nakładano pianę bezową,
skrapiano spirytusem z rumem i podpalano. Jak opisują, "to był
niesamowity widok kiedy w zaciemnionej sali rozlegały się dźwięki "Lecą
świetliki, lecą" i szeregi kelnerów wnosiły płonące talerze..."
pozdr
Stefan

---
Avast.

6. Data: 2018-02-07 14:24:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
> niesamowity widok kiedy w zaciemnionej sali rozlegały się dźwięki
> "Lecą świetliki, lecą" i szeregi kelnerów wnosiły płonące talerze..."

Na Titaniku też podano lody. A nawet przedawkowano.

--
Jarek

7. Data: 2018-02-07 19:34:03

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Owszem, wiem - ktoś z rodziny tam pracował i opowiadał - to znany sposób podawania
wielu innych potraw jako ,,płonące". Jednak ta piana od płonącego alkoholu nie była w
stanie zrobić się zapieczoną.

Żydowsk(a mentaln)ość.
Kiście!
Pasternak - c.d.