Re: Pieczona Alaska ?

From: stefan <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pieczona Alaska ?
Date: Wed, 7 Feb 2018 13:32:08 +0100

W dniu 2018-02-07 o 10:22, i...@g...pl pisze:
> Ach, zapomniałam dodać, że wczoraj widziałam w tv robienie tego deseru przez
zawodowego kucharza (cukiernika?) i ów opiekał bezę palnikiem - oczywiście z
odpowiedniej odległości, żeby nie spalić. I ten sposób jako miejscowe szybkie
ogrzewanie wydaje mi się lepszy niż pieczenie całości w piekarniku. Piana z białek
jedt dobrym izolatorem cieplnym dla lodów, no ale jednak dostarczenie dużej ilości
ciepła na całą jej powierzchnię jednocześnie (piekarnik) może tę barierę pokonać.

Na transatlantyku "Batorym" podawano płonące lody. Właśnie na kulki
lodów położonych na biszkoptowym (?) podkładzie nakładano pianę bezową,
skrapiano spirytusem z rumem i podpalano. Jak opisują, "to był
niesamowity widok kiedy w zaciemnionej sali rozlegały się dźwięki "Lecą
świetliki, lecą" i szeregi kelnerów wnosiły płonące talerze..."
pozdr
Stefan

---
Avast.