Masa z mleka skondensowanego

1. Data: 2006-12-03 15:48:47

Temat: Masa z mleka skondensowanego
Od: "Monika" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Odkopalam przepis na ciacho,z ktorego chcialabym skorzystac,
ale czytam jak zrobic mase i cos mi nie pasuje :) :

"mleko skondensowane w puszce (nieslodzone) ubic mikserem,
wlac ostudzona rzadka galaretke,
jak masa zacznie gestniec przelozyc nia biszkopt"

Mam watpliwosci czy to mleko nie powinno byc wczesniej ugotowane ?
Czy zgestnieje od samego ubijania i galaretki ?
Bo juz zgłupiałam :)

Prosze o rade.

Pozdrawiam serdecznie!
Monika

2. Data: 2006-12-03 16:15:30

Temat: Re: Masa z mleka skondensowanego
Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):
> "mleko skondensowane w puszce (nieslodzone) ubic mikserem,
> Mam watpliwosci czy to mleko nie powinno byc wczesniej ugotowane ?
Mleko skondensowane już nie jest mlekiem surowym. Podobnie jak
wszelkie inne konserwowe artykuły. Ponadto przypuszczam, że sama
technologia zagęszczania mleka czyni je aż nadto ugotowanym :-)

3. Data: 2006-12-03 19:52:59

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@p...gazeta.pl> napisał

> Mam watpliwosci czy to mleko nie powinno byc wczesniej ugotowane ?
> Czy zgestnieje od samego ubijania i galaretki ?

Od ubijania zrobi się spienione (napowietrzone) a krzepnąca galaretka
utrwali tę pianę. Przepis jest OK.

4. Data: 2006-12-03 19:53:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):

> Mam watpliwosci czy to mleko nie powinno byc wczesniej ugotowane ?
> Czy zgestnieje od samego ubijania i galaretki ?

Oczywiście, że zgęstnieje. Galaretkę radziłabym zrobić w mniejszej
ilości wody, tak 3/2 albo nawet 1/2 tego co na opakowaniu. I mikserem
starać się w wtłoczyć jak najwięcej powietrza w to mleko zmieszane z
galaretką - wyjdzie taka pianka. Mleka nie trzeba gotować.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2006-12-04 09:16:53

Od: Dominika Solarz <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 03 Dec 2006 20:53:28 +0100, medea napisał(a):
tak 3/2

chyba 2/3 ?

6. Data: 2006-12-04 11:33:53

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Solarz napisał(a):

> chyba 2/3 ?

oczywiście :-)

Ewa

7. Data: 2006-12-04 13:09:53

Od: "Monika" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wielkie Wszystkim za pomoc!!!!

Z pozdrowieniami,
Monika

Ekspres do kawy - pomóżcie zidentyfikować
Wzorce Pawki Morozowa
czy gotujecie na parze
Dania z anyżem???
Maszynka do makaronu - co robię źle? + Mum ma jednak wady.