Masło, masełko , masełeczko...

1. Data: 2005-02-16 08:02:55

Temat: Masło, masełko , masełeczko...
Od: "MIR" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam całą Grupeczkie

Będące u nas na rynku masło, jest z reguły zbyt mocno utwardzone.
Wynika to prawdopodobnie stąd, że polskie normy dopuszczają w maśle
taką ilość substancji utwardzających (utwardzaczy), która jest jest zbyt
duża i masło nie nadaje się do smarowania. Wskutek tego, że stan ten trwa
od dawna, polski konsument przyzwyczaił się do zbyt twardego masła
- właściwie, został do niego przyzwyczajony.

Jednakże osoby przyjeżdżające do Polski, mają inne przyzwyczajenia; również
kupujący masło zagraniczne, stwierdzają że jest ono miękie i nadaje się do
smarowania. Zamierzeniem moim jest jedynie zasygnalizowanie, że jest źle
z jakością produkowanego w Polsce masła. Czy uważacie Państwo, że masło
jakie kupujecie jest dobre - czy najwyższa pora zmienić normy branżowe,
obowiązujące w polskim mleczarstwie?

Z pozdrowieniem ( - ) MIR

1. Data: 2005-02-16 08:14:34

Temat: Re: Masło, masełko , masełeczko...
Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MIR" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> taką ilość substancji utwardzających (utwardzaczy), która jest jest zbyt
> duża i masło nie nadaje się do smarowania.

Ja tu czegoś nie rozumiem - czy polskie normy nakazują naszym Mućkom dodawać
utwardzaczy do mleka?
Bo odkąd pamietam prawdziwe wiejskie masło było twarde jak kamien
(schłodzone), a to, co proponuja nam w sklepach to jakies mieszanki o smaku
E-masła. Nawet masło śmietankowe w pomaranczowo-białych papierkach nie jest
juz takie jak dawniej.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-16 08:17:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cuuuv3$65l$1@nemesis.news.tpi.pl>, "MIR" <m...@g...pl>
wrote:

> [...]
> Wynika to prawdopodobnie stąd, że polskie normy dopuszczają w maśle
> taką ilość substancji utwardzających (utwardzaczy),

A to niby jakich?

> [...]
> od dawna, polski konsument przyzwyczaił się do zbyt twardego masła
> - właściwie, został do niego przyzwyczajony.

To,że masło polskie jest rzeczywiście dziwnie twarde to też problem,
który mnie od dawna zastanawia. Niestety nie wiem dlaczego, ale nie
myślę, żeby dodawano do niego jakieś "utwardzacze". Raczej nie jest po
prostu zbyt dobrze oczyszczane. Innym dziwnym zjawiskiem jest to, ma
zwyczaj pienić się w trakcie podgrzewania, a następnie szybko "palić".

Władysław

1. Data: 2005-02-16 08:19:16

Od: "Agatek" <a...@S...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> smaku
> E-masła. Nawet masło śmietankowe w pomaranczowo-białych papierkach nie

Z tego co zauważyłam to z masłami wygląda to tak: z lodówki są za twarde
żeby je posmarować, jak poleżą całą noc to są zupełnie rozpłynięte i
obrzydliwe, podpłynięte żółtym czymś. Sprawa się ma nieco lepiej z masłami
osełkowymi, President, a najlepiej z Kerrygold, które nawet po całej nocy
jest zwarte, tylko kosztuje 6zł/250g :(

Dlatego ja niestety musiałam polubić margarynę, bo pomieszczenia z 15
stopniami nie posiadam (a posiadają taką spiżarkę moi dziadkowie i u nich
masłem się zajadam na kilogramy, bo ma dokładnie idealną konsystencję :D)

Agata

1. Data: 2005-02-16 08:19:18

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cuuvef$pci$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"cherokee" <c...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
> utwardzaczy do mleka?
> Bo odkąd pamietam prawdziwe wiejskie masło było twarde jak kamien

Nieprawda. Dobrze zrobione wiejskie masło jest miękkie nawet mocno
schłodzone. Wiem, bo robiłem.

Władysław

1. Data: 2005-02-16 08:44:31

Od: "AKS" <o...@b...zag.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los news:wlalos-C677E3.09173116022005@newsfeed.onet.pl napisał
(-a):
[CIACH]
> [...]
> prostu zbyt dobrze oczyszczane. Innym dziwnym zjawiskiem jest to, ma
> zwyczaj pienić się w trakcie podgrzewania, a następnie szybko "palić".

A wlasnie - moze podzielicie sie swoja opinia nt dobrego masla?
Ktora marka zasluguje na takie miano?
Ja mam zawsze dylemat stojac przed polka z maslami,
bo chcialabym wybrac prawdziwe maslo... czy jest jeszcze takie?

--
Pozdrowienia,
AKS

1. Data: 2005-02-16 09:01:16

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.
> Nieprawda. Dobrze zrobione wiejskie masło jest miękkie nawet mocno
> schłodzone. Wiem, bo robiłem.

Ja też z autopsji piszę, ale to chyba ze dwadzieścia lat temu było,jak
babcia je robiła. I kroiło się je w cieniutkie wiórki na chleb, takie
schłodzone.

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-16 09:29:34

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AKS" <o...@b...zag.pl>
> A wlasnie - moze podzielicie sie swoja opinia nt dobrego masla?
> Ktora marka zasluguje na takie miano?
> Ja mam zawsze dylemat stojac przed polka z maslami,
> bo chcialabym wybrac prawdziwe maslo... czy jest jeszcze takie?

Dobrze Smarowne R - tak się nazywa marka masła z producenci z całego
świata.
Zawsze się daje rozsmarować.
Poza tym zwyczajowo polskie masło 82% i sprawdzam, czy się ugina pod
palcem.
Nawet takie samo masło od tego samego producenta bywa najczęściej inne
niż poprzednio.
To nie tak jak w socjalizmie, gdzie jednak masło ekstra było Ekstra
[smarowne], nie mówiąc o Delikatesowym.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-16 09:40:28

Temat: Re[2]: Masło, masełko , masełeczko...
Od: lukin <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello Wladyslaw,

Wednesday, February 16, 2005, 9:19:18 AM, you wrote:

> Nieprawda. Dobrze zrobione wiejskie masło jest miękkie nawet mocno
> schłodzone. Wiem, bo robiłem.

a robiles z prawdziwej smietany?

--
pzdr Lukin

1. Data: 2005-02-16 09:57:00

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości
> Dobrze Smarowne R - tak się nazywa marka masła z producenci z całego
> świata.
Tylko że "R" to nie jest masło, a mieszanka tłuszczów :-)

Z polskich:
Maluta ekstra
JAGR Warlubie

Pozdrawiam
Magda

Twój głos w sprawie patentów na oprogramowanie
prawidlowe nazwy kawy i ...
tarta - zakalec
kuchnia francuska w internecie
gdy nie chce,ale musze sie odchudzic...