Medycyna Pracy - wada wzroku

1. Data: 2004-04-05 09:29:54

Temat: Medycyna Pracy - wada wzroku
Od: "[J]&[G]" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostałem skierowany na badania w związku z przyjęciem do pracy.
W kwestionariuszu mam zapisane m.in.
"praca przy monitorze ekranowym lub systemie równoważnym".

Posiadam wadę wzroku która jest ustabilizowana od paru lat... jednak
jest"zawiła/skomplikowana".
(ale widzę OK :) - nosze też soczewki kont. twarde - tylko niestety nie
każdy okulista badając mnie sobie z tym radzi - i tego sie boję... stąd
pytania)
Czy są jekieś ścisłe kryteria jesli chodzi o wydanie -pozytywnej dla mnie-
opinii lekarza przy wadach wzroku? - JAKIE?
Inaczej: Czym sie lekarz kieruje wydając taką opinię.

Jakie wady lub co może stać na przeszkodzie (jeśli chodzi o wrok) w wydaniu
"pozwolenia" na pracę.

Pozdrawiam i z góry dzieki.

2. Data: 2004-04-06 21:15:16

Temat: Re: Medycyna Pracy - wada wzroku
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.pl...
> [...]
> Inaczej: Czym sie lekarz kieruje wydając taką opinię.
>
> Jakie wady lub co może stać na przeszkodzie (jeśli chodzi o wrok) w

Nie sprecyzowales, co oznacza zawila wada wzroku:-)
Jezeli nosisz soczewki twarde, to oznacza, ze masz stozek rogowki lub duzy
astygmatyzm. Przy stozku generalnie praca przy komputerze jest
przeciwwskazana, podobnie jak przy astygmatyzmnie powyzej 4-4,5 cyl.
Wg obecnych przepisow, jezeli widzisz z korekcja conajmniej 50% na oba oczy
z odleglosci 30-50 cm - mozesz pracowac przy komputerze. Czasami wydaje sie
orzeczenie ograniczajace prace do 3-4 godzin dziennie. Przepisy te pochodza
z Instytutu Medycyny Pracy z Lodzi, poniewaz ministerialnie nie ma
dokladnego sprecyzowania okulistycznego, wiec okulisci wydaja orzeczenia
zgodnie z rozsadkiem. Trwaja prace nad sprecyzowaniem przepisow w tej
kwestii.

casus

Cisnienie w oku
Stopa, plywanie...
z czego sa zrobione soczewki kontaktowe??
Zespoł Tourett'a
help