Mięso mielone zapiekane z kiszoną kapustą [P]

1. Data: 2004-02-10 12:36:17

Temat: Mięso mielone zapiekane z kiszoną kapustą [P]
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio mam trend pt. proste jadło. Wygrzebałam trochę przepisów ze starych
numerów Poradnika Domowego i przyrządziłam jak w temacie.

Porcja na 4 osoby:
80 dkg mięsa mielonego
1 kg kiszonej kapusty
6 dużych ziemniaków
3 czubate łyżki przecieru pomidorowego
tymianek albo majeranek do mięsa (jak kto lubi)
zioła prowansalskie do ziemniaków
sól, pieprz
szklanka soku jablkowego
pół szklanki bulionu.

Ziemniaki gotujemy w mundurkach. Kapustę zalewamy bulionem i sokiem
jabłkowym, dusimy do miękkości (ok. 40 minut).
Na patelni obsmażamy na dużym ogniu mięso, w płaskim rondlu poddusić cebulę,
dodać mięso, przyprawić solą, pieprzem, majerankiem / tymiankiem, dodać
przecier pomidorowy. Dusić ok. 15 minut.
Nagrzać piekarnik do ok. 200 stopni. Naczynie żaroodporne wysmarować
tłuszczem, na spód położyć pokrojone w plastry ziemniaki, posypać je
majerankiem, a potem warstwami: 1/2 mięsa mielonego, 3/4 kapusty kiszonej,
1/2 mięsa i 1/4 kapusty.
Zapiekać ok. 30 minut.

Najlepsze z piwem.

--
KingAM

keep*young*and*beautiful
annie lennox

1. Data: 2004-02-10 19:32:06

Temat: Re: Mięso mielone zapiekane z kiszoną kapustą [P]
Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:c0aj7t$2an$1@opal.futuro.pl...
> [...]
> tłuszczem, na spód położyć pokrojone w plastry ziemniaki, posypać je
> majerankiem, a potem warstwami: 1/2 mięsa mielonego, 3/4 kapusty kiszonej,

A można poprostu połozytc na dnie gęsiarki warstwe kapusty kiszonej...
bez zadnego przygotowania wczesniejszego..a nawet
jak sie kwasu troszku tam pojawi to dobrze nawet

A na wierzch w zaleznosci od upodobań...
a to biała kapusta a to zeberka..a to karkówka..

no generalnie jakies miecho z którego sporo sosu sie moze wytopic...

no i pieczemy...to co sie wypoci z
miecha wsiaka w kapuche..no i w
efekcie otrzymuje sie fajowa jazynke do mieska....

tak samo mozna z siemniakami podgorowanymi postapic...

warstwa na spód....i jazda..:))

Jak miesko bedzie juz miekkie to podajemy....

Marek

a może trochę jedzenia?
Jaki pomysł na ziemniaki?
pl.rec.kuchnia???