Migdałek !

1. Data: 2002-04-12 13:06:14

Temat: Re: Migdałek !
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olivia napisala:

> Na stronie http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_17.asp jest napisane:
>
> "Migdałki zwykle szczepi się na ałyczy, jednak jej pędy łatwo odrastają i
> muszą być usuwane."

To znaczy, że jeżeli wypusci jakieś pędy z dołu pnia, albo z boku - coś,
co nie będzie wyglądało jak gałązki mgdałka, to należy wziąć sekator
i to obciąć :-)

Krycha&Co(ty)

2. Data: 2002-04-12 13:07:47

Temat: Migdałek !
Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na stronie http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_17.asp jest napisane:

"Migdałki zwykle szczepi się na ałyczy, jednak jej pędy łatwo odrastają i
muszą być usuwane."

Proszę o przetłumaczenie z polskiego na 'nasze', innymi słowy o wyjaśnienie
mi czy to znaczy, że mój migdałek ukochany (szczepiony na ałyczy) UMRZE
????????????

Pozdr.
Olivia

3. Data: 2002-04-12 13:16:46

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> To znaczy, że jeżeli wypusci jakieś pędy z dołu pnia, albo z boku - coś,
> co nie będzie wyglądało jak gałązki mgdałka, to należy wziąć sekator
> i to obciąć :-)

UFFFFF!!!!!!! Widzicie jak to jest z żółtodziobami?? Zawału można dostać!!!!
Dzięki.

Olivia

4. Data: 2002-04-12 13:18:52

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybaczcie mi! Już wiecej postaram się nie zadawać takich niemądrych
pytań.... :)))
Ale mi teraz Jurek i Janusz dadzą do wiwatu!!!
:-))))))

Olivia

5. Data: 2002-04-12 17:34:23

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na stronie http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_17.asp jest napisane:
>
> "Migdałki zwykle szczepi się na ałyczy, jednak jej pędy łatwo odrastają i
> muszą być usuwane."

Nie wiem co znaczy, że "zwykle szczepi się na ałyczy". W porządnych szkółkach
właśnie aby uniknąć kolczastych odrostów najpierw szczepi się na ałyczy
węgierkę i z węgierki wyprowadza się pień. Potem na takim węgierkowym pniu
szczepi się migdałka. Pien jest wtedy prosty i bez odrostów.
Pozdrowionka, Hania

6. Data: 2002-04-12 22:43:49

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

<h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> węgierkę i z węgierki wyprowadza się pień. Potem na takim węgierkowym pniu
> szczepi się migdałka. Pien jest wtedy prosty i bez odrostów.

Czy chodzi o Prunus triloba? Po co wtedy szczepic???
A jesli o cos innego to o co? Moje migdalki wycieto
juz ze 45 lat temu ...

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2002-04-13 07:21:17

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy chodzi o Prunus triloba? Po co wtedy szczepic???
> A jesli o cos innego to o co? Moje migdalki wycieto
> juz ze 45 lat temu ...
>
> Pozdrowienia,
>    Michal

Zazwyczaj szczepi się zeby uzyskać formę pienną (takie małe drzewko zamiast
krzaka) Co do migdałka krzaczastego nieszczepionego, czyli "na własnym
korzeniu" to zdania są podzielone. Podobno nieszczepiony słabiej rośnie,
choruje i przede wszystkim przemarza. Własnych porównań w tej sprawie nie mam,
mój migdałek typu ałycza-węgierka-migdałek rośnie i kwitnie super już 8 rok.
Pozdrowionka, Hania.

8. Data: 2002-04-13 23:07:36

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Haniu!
Napisze,że fajnie trafiłaś; taki mix to pozostałość po niesprzedanych
węgierkach, lepiej zaszczepić migdałka niż spalić, ale normalnie tego się
nie robi: CZAS i KOSZTY!!!
Pozdrawiam.
Michal

9. Data: 2002-04-14 16:00:35

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Napisze,że fajnie trafiłaś; taki mix to pozostałość po niesprzedanych
> węgierkach, lepiej zaszczepić migdałka niż spalić, ale normalnie tego się

Hmm....
No wiec zrobiłam tak:
Jako, że jestem wżeniona w rodzinę od pokoleń szkółkarską sama będąc ignorantem
z pewnymi pretensjami do znajomości rzeczy (ogródkiem zajmuję się ja!),
przedstawiłam twój pogląd teściom i szwagrowi. Reakcje były następujące: teść,
krewki sześćdziesięciolatek, zdrowo się wkurzył (ale on w ogóle jest
nerwowy ;-). Szwagier natomiast - LOL, LOL, LOL....
Reasumując - obaj jak twierdzą robią migdałka na węgierkach, dodam że obaj
prowadzą szkółki roślin ozdobnych więc o pozbywaniu się niesprzedanych węgierek
nie może być mowy. Podobno z węgierki łatwiej się wyprowadza prosty pień i
mniej jest zachodu przy usuwaniu odrostów więc mimo wszystko jest to korzystne
również dla szkółkarza.
Pozdrowionka, Hania.

10. Data: 2002-04-14 19:02:58

Od: "mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

głupio mi bo nie jestem fachman, ale migdałki mam wyprowadzone z
ałyczy-węgierki , i ślicznie mi rosną, nie , wiem jak to odnosi się do
opłacalności, ....robiłem to dla siebie, rośnie i kwitnie ( tzn. teraz
zaczyna..) super
pozdrawiam :)))

--
klap
GG 1791262

> [...]
> nie może być mowy. Podobno z węgierki łatwiej się wyprowadza prosty pień i
> mniej jest zachodu przy usuwaniu odrostów więc mimo wszystko jest to

pieczarki w ogrodzie
Re: Hortensja
Re: kupilam...
Agawa mrozoodporna.