Migdałek trójklapowy

1. Data: 2003-09-16 12:14:26

Temat: Migdałek trójklapowy
Od: "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry

Mam do forumowiczow jedno pytanie:
Chodzi tutaj o migdalka trojklapowego, a dokladniej o krzew 4 letni, ktory
byl prawdopodobnie zle ciety (tzn. za malo) i teraz ma dlugie pedy glowne na
koncach ktorych rozwinely sie dopiero pedy boczne. Nie wiem czy dobrze to
opisuje - poszczegolne konary wygladaja jak widelec - dlugi goly ped, na
koncu kilka bocznych - one znow dlugie itd. Czy na wiosne moge mocno
przyciac krzew tak aby pojawily sie geste mlode pedy? Jak krotko powinienem
go przycinac - 1/3, 2/3, polowe...? Czy dobrze znosi takie ciecie
odmladzajace?

Dziekuje za wszystkike odpowiedzi.
Serdecznie pozdrawiam:)

Pawel Wanasz

2. Data: 2003-09-16 16:20:30

Temat: Re: Migdałek trójklapowy
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
powinienem
> go przycinac - 1/3, 2/3, polowe...? Czy dobrze znosi takie ciecie

Zasadniczo migdałek doskonale reaguje na cięcie formujące, ale PO
kwitnieniu. Obcinasz to, co kwitło i trochę więcej. Zasilasz. Powinny wybić
nowe, kwitnące w następnym roku, mocne pędy. Niecięty migdałek rośnie badzo
mocne, wypuszcza masę odrostów korzeniowych i kwiaty ma tylko na końcach
pędów.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-16 17:02:26

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> wrote in message

<ciach>

> [...]
badzo
> mocne, wypuszcza masę odrostów korzeniowych i kwiaty ma tylko na końcach

To ja się podłączę.
Dostałam zeszłej jesieni migdałka, ale dużo starszego (conajmniej 10 lat).
Cięty był tylko do wazonu.
Po posadzeniu musiałam go przyciąć, bo bryła korzeniowa była stosunkow mała
względem wielkości krzewu.
Wiosną wypuścił dwa żałosne pędy. Wyglada to okropnie, kilka grubych gałęzi
wystajacych z ziemi. Bezlistnych prawie.
Można go będzie całkiem krótko przyciąć na wiosnę? Jeśli tak to jak krótko?
Odrostów korzeniowych u mnie nie wypuścił.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2003-09-16 20:32:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message
.
> [...]
krótko?
> Odrostów korzeniowych u mnie nie wypuścił.

Jak taki stary i bez odrostów, to ostrożnie i na raty. Połowę w jednym
sezonie i drugą w następnym.
Grube gałęzie można paręnaście cm nad ziemią - jeśli jest żywotny, to
wypuści.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-09-16 20:47:58

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak taki stary i bez odrostów, to ostrożnie i na raty. Połowę w jednym
> sezonie i drugą w następnym.
> Grube gałęzie można paręnaście cm nad ziemią - jeśli jest żywotny, to
> wypuści.

Dzięki Basiu:-)

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2003-09-16 22:39:15

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
krótko?
> Odrostów korzeniowych u mnie nie wypuścił.

Kwiaty ma ładne,ale nic poza tym:-((
Dla mnie to takie krzewiaste badziewie
podobnie,jak budleja,forsycja i dziki bez.
Chętnie odstąpię komuś migdałka
oczywiście za friko,tylko musi odebrać
osobiście.Jest dobrze rozkrzewiony,
wys.około 1m.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-09-16 23:14:57

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bk83gn$f7g$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dla mnie to takie krzewiaste badziewie
> podobnie,jak budleja,forsycja i dziki bez.

Oj, znow podpuszczasz!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-09-16 23:24:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj, znow podpuszczasz!
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Nie. Te krzaczory mi się nie podobają.
Owszem,kwitną ładnie,ale gdy zakończą
kwitnienie są brzydkie.Tobie i innym
osobom mogą się podobać.Moje oko
jest niezwykle wybiórcze i nie zachwyca
się byle czym.

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-09-17 00:33:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bk864d$aig$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie. Te krzaczory mi się nie podobają.
> Owszem,kwitną ładnie,ale gdy zakończą
> kwitnienie są brzydkie.

Uwazasz, ze forsycja jesienia:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/jesien02/for.jpg
jest brzydka?

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2003-09-17 07:47:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> "boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Oj, znow podpuszczasz!

A ja się wyjątkowo zgadzam, że forsycja to badziewie odpowiednie do dużego
ogrodu lub parku, a
w małym ogródku można co najwyżej posadzić takie coś albo uformowane, żeby
miejsca nie zabierało, albo z innymi walorami ozdobnymi poza kwieciem.

Pisząc "dziki bez" masz na myśli bzy czy lilaki? Też są różne - jedne i
drugie.
Pozdrawiam, Basia.

Przędziorek
Gdzie w Krakowie?