Mikrofalówka

1. Data: 2003-11-13 22:10:02

Temat: Mikrofalówka
Od: "Aśka" <j...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze tydzień temu kupiłam mikrofalówkę, ale poza podgrzniem
obiadu, mleka i zrobieniu grzańca nie mam pojęcia co z nia robić. W archiwum
nie znalazłam nic ciekawego. Proszę was bardzo o ciekawe i sprawdzone sposoby
jak mam ją wykorzystać. I czy do zawijania potraw w mikrofali stosuje się folię
aluminiową czy może być ta zwykła spożywcza. Z góry dziękuję za wszystkie cenne
rady.

1. Data: 2003-11-13 22:44:18

Temat: Re: Mikrofalówka
Od: "Kredka" <k...@w...WYTNIJTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I czy do zawijania potraw w mikrofali stosuje się folię
> aluminiową czy może być ta zwykła spożywcza.

Sprobuj z aluminiowa, to bedzie dyskoteka :D

(to byl zart, nie probuj, bo fszytko popsujesz :)

1. Data: 2003-11-14 05:44:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aśka wrote:
> Szanowni grupowicze tydzień temu kupiłam mikrofalówkę, ale poza podgrzniem
> obiadu, mleka i zrobieniu grzańca nie mam pojęcia co z nia robić. W archiwum
> nie znalazłam nic ciekawego.

Naprawdę? Poszukaj lepiej.

Proszę was bardzo o ciekawe i sprawdzone sposoby
> jak mam ją wykorzystać. I czy do zawijania potraw w mikrofali stosuje się folię
> aluminiową czy może być ta zwykła spożywcza.

Przeczytaj instrukcję obsługi.Albo przypomnij sobie wiadomości z fizyki
w zakresie szkoły średniej.

Władysław

1. Data: 2003-11-14 07:39:11

Od: "Faraonka" <r...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aśka" <j...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
folię
> aluminiową czy może być ta zwykła spożywcza. Z góry dziękuję za wszystkie

W mikrofalach robię często różnego rodzaju zapiekanki (np. z ziemniaków albo
normalne z bagietki czy nawet hamburgery), albo również dość często robię
kurczaka ale nie w folii aluminiowej tylko takiej jaka stosuje sie do
normalnego piekarnika (tzw. rękaw do pieczenia), smaruje kuraka olejem,
ładnie posypuje przyprawami i najpierw ok. 15 min. w 60% mocy mikrofali,
potem ok. 20-30 min. w 80% mocy mikrofali, w trakcie oczywiście przewracam
go na rożne strony, jeśli nie jest jeszcze dobry to jeszcze go wsadzam na
kilka minut, ale nadal w 80% mocy mikrofali.

UWAGA! - jeśli wkładasz cos do takiego rękawa to KONIECZNIE przedziuraw go
kilka razy widelcem lub nożem, jeśli tego nie zrobisz może pod wpływem
temperatury i ciśnienia WYBUCHNĄĆ!! ;-)
Mój małżonek kiedyś chciał zrobić mi jajko sadzone w mikrofalach, ale
zapomniał (a raczej jeszcze wtedy tego nie wiedział) przekłuć jajko
widelcem, jajo wybuchło a mikrofalówka była cala obryzgana żółtkiem ;-)))

P.S. w domu mam fajny przepis na zapiekanke z ziemniakow ... podam wieczorem
:))
--
Z pozdrowieniami
Krystyna P. - Faronka

1. Data: 2003-11-14 07:49:22

Od: "Faraonka" <r...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aha no i jeszcze robię kiełbaskę grzana lub grilowana ... oczywiście wole te
grilowana ...
no i jak mi czasem zostaje ryż z obiadu to przekładam go na przemian w
miseczce z jabłkami posypuje cynamonem i wsadzam na 3 minutki i mam smaczny
deser, polewam to jogurtem lub maślanką owocową PYCHOTA :-)
ach pewnie jeszcze cos tam robię ale w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć
;-)
--
Z pozdrowieniami
Krystyna P. - Faronka

1. Data: 2003-11-14 09:35:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
folię
> aluminiową czy może być ta zwykła spożywcza. Z góry dziękuję za wszystkie

Mikrofalówka skutecznie służy do zmiękczania masła wyjętego prosto z
lodówki - do chleba to ja lubię zimne, ale jak potrzeba do ciasta masło
nieroztopione, ale konsystencji takiej lejącej, żeby się dało zmiksować, to
wtedy na 30 sekund na 250W jeśli cała kostka i jest ok. Koniecznie trzeba
zdjąć folię i położyć masło na talerzyku
Doskonale gotuje się w mikrofalówce kasze i ryż - płuczesz, zalewasz wodą (w
ilości takiej jak do normalnego gotowania, czyli na szklankę ryżu 2,5
szklanki wody), dodajesz odrobinę masła i soli, zagotowujesz na maksymalnej
mocy (trzeba pilnować, żeby nie zdążyło wykipieć), a potem ustawiasz na 250W
na 20 minut, jeśli to szklanka ryżu (jeśli więcej to czas proporcjonalnie
dłuższy.
Uwaga - ryż wodą nie powinien zajmować więcej niż połowę wysokości naczynie.
Gotować pod przykryciem (szklane naczynie ze szklaną pokrywą - w tym wypadku
przykrywanie folią do mikrofalówek nie zdaje egzaminu - ta folia jakoś
dziwnie się zachowuje, jak potrawa długo mocno paruje...).

A jeśli chodzi o folię to przeczytaj instrukcję obsługi. Aluminiowa się nie
nadaje, bo do mikrofalówki nie wolno wkładać metalu, a zwykła do żywności
jest zbyt szczelna, jak na to, żeby jej używać do gotowania. Kup specjalne
folie do mikrofalówek.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-14 10:03:47

Od: "Aśka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za wszystkie rady bardzo dziękuję i jeżeli to możliwe to proszę o następne. A
ja idę gotować ryż i robić zapiekankę z jabłkiem, którą moja córka bardzo lubi
a mi nigdy nie wychodzi taka dobra jak w przedszkolu, może tym razem mi się
uda.

1. Data: 2003-11-16 11:32:40

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest zbyt szczelna, jak na to, żeby jej używać do gotowania. Kup specjalne

Ciekawa jestem, skąd się wzięła opinia, że do mikrofali nie można wkładać
folii aluminiowej. W instrukcji do mojej kuchenki, a konkretnie w załączonym
przepisie na kurczaka, jest napisane, żeby po iluś tam minutach folią
aluminiową owinąć najmniejsze części (udka / skrzydełka), które gotują się
szybciej. Folia oczywiście nie przepuszcza fal, ale żeby zaraz "nie wolno"?
Naczynia w mikrofali zawsze przykrywam zwyczajną (przekłutą) folią
przezroczystą do żywności, ale muszę tu zaznaczyć, że mieszkam w Anglii, a
tutaj ta folia jest jakby ciut inna niż w Polsce. Nie wiedziałam nawet, że
istnieje specjalna folia do mikrofalówek.

Przy okazji witam grupę, jestem tu pierwszy raz. Ostatnio szperałam w waszym
archiwum w poszukiwaniu przepisów na brukselkę i postanowiłam się do was
przyłączyć.

Pozdrawiam,

Hania

1. Data: 2003-11-16 18:40:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon wrote:

> nie

> Ciekawa jestem, skąd się wzięła opinia, że do mikrofali nie można wkładać
> folii aluminiowej.

Można. Oczywiście to, co będzie okryte folią, nie nagrzeje sie od
mikrofal i dlatego, jak piszesz, folią można owijać np. cienkie końce
kurzych nóżek, by się nie spaliły. Natomiast należy to robić tak, by
dwa różne kawałki folii się nie stykały, ani nie były zbyt blisko
siebie, bo zacznie miedzy nimi iskrzyć. Dotyczy to wszelkich przedmiotów
metalowych w kuchence mikrofalowej, a takze wszelkich przedmiotów
metalizowanych, np. ceramiki ze złoconą dekoracją, gdzie iskrzenie
powstanie pomiędzy poszczególnymi cząsteczkami złota na powierzchni
naczynia.

Władyslaw

1. Data: 2003-11-16 21:35:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> zacznie miedzy nimi iskrzyć.

Najfajniejsze iskry i dym uzyskałam jaki kiedyś nie przełożyłam masła, które
chciałam zmiękczyć, na talerzyk... Złotko zaczęło iskrzyć, a potem papier
(ten co jest pod folią) cudownie zaczął się dymić...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Bez jaj
Bigos - dawno nie było relacji na zywo ;-)
smakołyki z orzechów
mam ochotę na rybę
Smalec wegetariański