smakołyki z orzechów

1. Data: 2003-11-13 17:37:14

Temat: smakołyki z orzechów
Od: "Macius The Great" <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Mam calkiem sporą siatke orzechow wloskich do zagospodarowania. Co by tu
wykombinowac ?
Moze zalac miodem - moze karmelem?
a mzoe tym i tym i naladowac do piaskowych babeczek no wiece takich malych z
caista maslanego.
Jakies propzycje ?

pozdr

MK

1. Data: 2003-11-14 06:15:21

Temat: Re: smako¸yki z orzech—w/przepis
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Macius The Great wrote:

> witam
>
> Mam calkiem sporą siatke orzechow wloskich do zagospodarowania. Co by tu
> wykombinowac ?

Swietne orzechy do posypywania dan chinskich, lub rybnych, albo po
prostu do podgryzania.

Orzechy zalac wrzatkiem. Odcedzic po dziesieciu minutach i z lekka
osuszyc. Umiescic w worku plastykowym, dodac cukru. Potrzasac orzechami,
zeby sie calkiem pokryly cukrem. Umiescic w pojedynczej warstwie na
blasze (najlepiej pokrytej folia aluminiowa, bo nie trzeba wtedy blachy
szorowac). Umiescic pod opiekaczem i pilnowac. Pomieszac od czasu do
czasu, zeby sie poprzewracaly. Gdy orzechy i cukier zbrazowieja, wyjac i
ostudzic. Po wystygnieciu latwo sie odkrusza od folii.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-11-14 08:08:43

Temat: Re: smakołyki z orzechów
Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakies propzycje ?

A może Muffiny orzechowe (nie próbowałam tego przepisy ale brzmi nieżle)

Składniki:
2 szklanki mąki
2 jajka
2 czubate łyżki cukru
spora garść orzechów laskowych
spora garść łuskanych orzechów włoskich
pół kostki masła - około 12 dag
0,75 szklanki mleka
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią (można zastąpić cukrem waniliowym)
szczypta soli

do posypania:
łyżka gruboziarnistego cukru

Sposób przygotowania:
Najpierw włączam piekarnik - nagrzewam go do 210 stopni.
Formę do muffinów smaruję niezbyt grubo masłem, lub wkładam w jej otwory
papierowe foremki (zdecydowanie je preferuję).
Masło rozpuszczam w rondelku.
Jajka roztrzepuję z mlekiem.
Do miski przesiewam mąkę, dodaję cukier, cukier z wanilią, proszek do
pieczenia, sól oraz oba rodzaje orzechów.
To wszystko mieszam, robię dołek i wlewam jajka i lekko przestudzone płynne
masło wymieszane, mieszam krótko i energicznie, ale niezbyt dokładnie -
ciasto powinno być grudkowate.
Tak przygotowane ciasto nakładam do formy muffinowej, wypełniając każdy
otwór do trzech czwartych wysokości. Muffiny posypuję gruboziarnistym cukrem
i piekę 20-25 minut - czy są doskonale upieczone sprawdzam, wkłuwając do
środka patyczek - jeśli po wyjęciu jest suchy, znak to, iż czas wyciągać z
piekarnika muffiny.
Po wyjęciu muffiny zostawiam w formie przez 10 minut, potem delikatnie je
wyjmuję i najczęściej od razu pałaszuję. Bo na co czekać???

Albo ciasto o nucie orzechowej (a to robiłam i było super)

składniki
2/3 szklanki mąki pszennej
szklanka zmielonych orzechów włoskich
pół kostki masła [10 dag]
szklanka cukru
5 jajek
łyżeczka proszku do pieczenia
masło do wysmarowania formy
łyżka tartej bułki
połówki orzechów do dekoracji

sposób przygotowania
Takie to proste, takie to pyszne ciasto.
Tylko ucieranie i pieczenie, i już!
Najpierw oddzielam żółtka od białek.
Żółtka ucieram z masłem i cukrem za pomocą miksera na bardzo jednolitą masę.
Potem dodaję proszek do pieczenia, mąkę, orzechy i wszystko bardzo dokładnie
mieszam.
Z białek ubijam pianę na sztywno i dodaję ją do ciasta - teraz całość bardzo
ostrożnie mieszam.
Jakąkolwiek formę do pieczenia smaruję masłem i posypuję tartą bułką. Do tak
przygotowanej formy wykładam ciasto i wstawiam do piekarnika nagrzanego do
180 stopni. Ciasto będzie gotowe po około 40 minutach.
Osobiście lubię bez polewy - ale jak lubicie z polewą to polecam jakąś
dobrą, gotową, czekoladą polewę. Aby po polaniu polewą ciasto było jeszcze
piękniejsze, można je udekorować połówkami orzechów.

Oba przepisy pochodzą z www.mniammniam.pl

------
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-11-14 10:05:10

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moze zalac miodem - moze karmelem?
> a mzoe tym i tym i naladowac do piaskowych babeczek no wiece takich malych

Ja tylko chciałam się pochwalić, że dziś na obiad do pracy przyniosłam
placki szarpane z kuraka wg Twojego przepisu i że po prostu pyszne są! ;)
Nie dodawałam ani majonezu ani musztardy, bo nie miałam, tylko tyle łyżek
ile w przepisie tych 2 specyfików razem kefiru, w którym się kurak obsypany
czosnkiem przez noc moczył (wyszlo chyba 4-5 łyżek).
A orzechy to albo tort orzechowy, albo np. babeczki z kruchego ciasta z
jakimś kremem ni to budyniowym ni to orzechowym i do tego owoce ... mniam...
Podobno dobra jest sałatka z orzechów z ogórkami, nie pamiętam tylko czy to
miały być konserwowe czy kiszone.

--
KingAM

[muchoza bakterioza]

1. Data: 2003-11-15 20:00:32

Od: "Macius The Great" <Maciej.Krych(usun to )@telekomunikacja.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bakino" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> A może Muffiny orzechowe (nie próbowałam tego przepisy ale brzmi nieżle)
>
> Składniki:

ciach !

> Bakino

ciach !