Miód - jak przygotowywac?

1. Data: 2005-03-13 19:01:38

Temat: Miód - jak przygotowywac?
Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

wedlug starej receptury, aby zwielokrotnic dobroczynne dzialanie miodu,
nalezy rozpuscic jego lyzke stolowa w polowie szklanki wody i pozostawic na
12 godzin. Czy uzycie mleka zamiast wody daje taki sam efekt i jak to sie
dzieje, ze w ten sposob przygotowany miod jest zdrowszy od tego prosto ze
sloika? Co sie tam rozpada? Cukry?

pozdrawiam
Szachysta

2. Data: 2005-03-14 09:04:13

Temat: Re: Miód - jak przygotowywac?
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szachysta" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> dzieje, ze w ten sposob przygotowany miod jest zdrowszy od tego prosto ze

Raczrej inhibitory enzymatyczne czyli substancje dzięki którym miód jest
długo zdatny do spożycia. Niestety tak samo jak mikroorganizmy mają
utrudnioną "degustację" miodu, właśnie dzięki tym inhibitorom, które blokują
działanie enzymów trawiennych, ludzki układ pokarmowy także ma utrudnione
działanie. Inhibitory znajdują się także w innym rodzaju pożywienia, przez
co także musimy np. fasolkę pomoczyć jakiś czas. Podobnie jest z miodem i
jedzenie go "na sucho" trochę obciąża organizm. Jeśli chce się szybciej
uzdatnić miód do spożycia, można użyć soku z cytryny. Ja rano robię sobie
kogiel mogiel z miodu zmieszanego z sokiem z cytryny, które stoją chwilkę, a
potem dodaję żółtko, albo dwa. Smaczne, zdrowe i bardzo uodparnia organizm.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

3. Data: 2005-03-14 16:07:36

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

czyli mleko jest rownie dobre jak woda?

pozdrawiam
Szachysta

4. Data: 2005-03-14 20:21:43

Temat: Odp: Miód - jak przygotowywac?
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szachysta <s...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych

> czyli mleko jest rownie dobre jak woda?

W tym zastosowaniu raczej tak, abstrachując od tego, że należę do tych,
który uważają krowie mleko raczej za truciznę dla człowieka.

5. Data: 2005-03-14 22:44:22

Od: "medevacs aka starcom" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

> W tym zastosowaniu raczej tak, abstrachując od tego, że należę do tych,
> który uważają krowie mleko raczej za truciznę dla człowieka.

mowisz mleko w ogole czy tylko o tym pseudomleku, ktore jest w sklepie w
kartonikach?

medevacs aka starcom
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

6. Data: 2005-03-15 07:43:07

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs aka starcom" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> napisał w
wiadomości

> mowisz mleko w ogole czy tylko o tym pseudomleku, ktore jest w sklepie w
> kartonikach?

W sumie to co jest w kartonikach uznaję za truciznę
Jednak normalne, świeże mleko to też nie jest substancja godna polecenia dla
ludzi, choć na pewno o niebo mniej szkodliwa niż te białe substancje w
kartonikach.

7. Data: 2005-03-15 20:11:15

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mowisz mleko w ogole czy tylko o tym pseudomleku, ktore jest w sklepie w
> kartonikach?

Masz racje, ze najlepiej jeść miód prosto z ula, a mleko prosto z krowiego
cycka, ale niestety nie kazdy ma dostep do tych ekskluzywnych odmian
produktow spozywczych... Trzeba zadowolic sie tym, co stoi na półeczce w
sklepiku niestety...

pozdro
Szachysta

8. Data: 2005-03-15 22:10:32

Od: "medevacs aka starcom" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

No wiem wiem, ja pic mleko takie krowa je daje mialem okazje tylko raz w
zyciu i wtedy pierwszy raz (i jedyny ;)) pozalowalem, ze nie mieszkam na
wsi. Tez musze sie niestety zadowalac mlekiem z kartonika. Jak moge to
szukam tego z najwieksza iloscia %. Dotychczas najwiecej % jakie znalazlem
ma Wsie Mleko Tesco - 3,8%. A swoja droga to chcialbym wiedziec dlaczego
niby mleko ma byc takie szkodliwe?

medevacs aka starcom
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

9. Data: 2005-03-16 10:00:18

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości

> ma Wsie Mleko Tesco - 3,8%. A swoja droga to chcialbym wiedziec dlaczego

Zastanów sie, czy jakiekolwiek dorosłe zwierzę spożywa mleko, dodatkowo
innego gatunku? To jest napój obliczony specjalnie na potrzeby młodych, dla
dorosłych raczej ciężkostrawne i niewiele wnoszące.

Choćby tutaj jest to dobrze opisane.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2821

10. Data: 2005-03-16 20:43:11

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla
> dorosłych raczej ciężkostrawne i niewiele wnoszące.

Niektórzy dorośli, czyli po okresie dojrzewania traca zdolnosc trawienia
laktozy, ktora jest glownym cukrem wystepujacym w mleku i to dlatego
niektorym mleko nie sluzy, ale zeby bylo ono szkodliwe? Uwazam, ze wrecz
przeciwnie!

pozdrawiam
Szachysta

Kamienica nerkowa - objawy