Mirabelka (żywoplot)

następny post »
Data: 2001-04-07 21:19:35
Temat: Mirabelka (żywoplot)
Od: "Adrianna Buks-Ziółkowska" <a...@a...net>

Na wstepie witam serdecznie Grupowiczow ! Podczytuje Was od jakiegos czasu i
dzieki Waszym postom dowiedzialam sie juz sporo na temat ogrodow. Dopiero
przymierzam sie do zalozenia wlasnego ogrodka i juz mam pytania z tym
zwiazane. Zastanawiam sie nad zywoplotem z mirabelki, ktory byl tu
zachwalany m.in ze wzgledu na jego niski koszt i szybki wzrost. I tu mam dwa
pytanka - po pierwsze: jaka wlasciwie jest "fachowa" nazwa mirabelki (o ile
wogole istnieje ;)) ? Szukalam tego przez dluzszy czas w necie, niestety bez
skutku :( Drugie pytanie dotyczy samego wysadzania tego krzaczka. Wiem, ze
mozna wyhodowac go z pestek ale jak dokladnie nalezy to robic ? Bylabym
wdzieczna, za dokladna "instrukcje", tzn czy wczesniej te pestki w czyms
moczyc (jezeli tak, to jak dlugo ?), jak gleboko powinny byc sadzone (czy
moga to byc cale owoce, czy musza byc pestki ?), oraz jaki termin jest do
tego najodpowiedniejszy, czy potrzebne sa jakies nawozy, etc ... Przepraszam
za prymitywne pytania ale jestem dopiero poczatkujacym "ogrodnikiem" - poki
co mam tylko psy ogrodnika, a ogrod dopiero w planach ;))
Dodam jeszcze, ze ziemia na ktorej bedzie zywoplot jest "lekka" (po
wierzchu - tak twierdza tubylcy), a jej PH ktore dzis zmierzylam wynosi ok
5,5 do 6.
Z gory serdeczne dzieki za pomoc, ktora mam nadzieje uzyskac od Was ! :-)
Pozdrawiam,
Ada
A.Buks-Ziółkowska
a...@a...net