Modlitwa Jezusowa

1. Data: 2014-01-17 11:38:52

Temat: Modlitwa Jezusowa
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawosławna modlitwa polegająca na powtarzaniu w kółko tych samych słów,
czasem tak długich jak "Panie Jezu Chryste, Synu Boży, zmiłuj się nade
mną grzesznikiem" a czasem po prostu "Jezu Chryste" lub tylko "Jezu".
Co więcej, nie tylko wypowiada się w kółko te słowa, ale zwraca uwagę na
oddech i pozycję ciała.
Czegoś to nie przypomina? Ależ tak, ta "modlitwa" bardzo przypomina
mantrowanie, tylko zamiast "Ummm Ummm" mówi się "Jezus"
Polega na tym, że po kilkudziesięciu latach takiego programowania umysłu
możemy "spotkać Boga".
Ale na taki "spotkanie" są szybsze sposoby - narkotyki (pejotl?) czy
jeszcze lepiej hełm Persingera ;-)
Lepiej jeszcze poczekać i po śmierci spotkać prawdziwego Boga, zamiast
"Boga z naszej głowy"

2. Data: 2014-01-17 13:59:35

Temat: Re: Modlitwa Jezusowa
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 stycznia 2014 11:38:52 UTC+1 użytkownik zdumiony napisał:

> Lepiej jeszcze poczekać i po śmierci spotkać prawdziwego Boga, zamiast
> "Boga z naszej głowy"

Zebys sie nie zdziwil, gdy sie okaze, ze to jedno i to samo jest.

Bo wykluczyc tego - przyznasz - nie mozna.

3. Data: 2014-01-17 14:49:00

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-17 13:59, Hanka pisze:

> Zebys sie nie zdziwil, gdy sie okaze, ze to jedno i to samo jest.
>
> Bo wykluczyc tego - przyznasz - nie mozna.

Modlitwa Jezusowa to kontrowersyjny temat. Przyrównałem ją do mantr, ale
może jest kolosalna różnica między tymi pojęciami? Jeśli tak jest, nie
będę się kurczowo trzymał tego że to mantra.
Ale twierdzisz że Prawdziwy Bóg to Bóg z naszej głowy?
Gdyby tak było jak mówisz, to:
- byłby mniejszy od człowieka, skoro wystarczy część mózgu aby go wytworzyć
albo
- byłby złudzeniem
albo
Bóg Prawdziwy przychodził by nie wtedy kiedy chce, ale na przykład po
włączeniu hełmu Persingera ;-)

4. Data: 2014-01-17 15:34:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Jan 2014 04:59:35 -0800 (PST), Hanka napisał(a):

> Zebys sie nie zdziwil, gdy sie okaze, ze to jedno i to samo jest.
>
> Bo wykluczyc tego - przyznasz - nie mozna.

A co można?
3333-)
--
XL

5. Data: 2014-01-17 16:43:28

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

>Zebys sie nie zdziwil, gdy sie okaze, ze to jedno i to samo jest.
>Bo wykluczyc tego - przyznasz - nie mozna.
Czyli- innymi słowymi- jak się modlić, to np tak:
"Panie Boże- jeśli istniejesz- to zbaw mą duszę. O ile ją mam"

Witaj, Hanko, Apostole Permisywizmu:-))))

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

6. Data: 2014-01-17 16:50:05

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-17 16:43, Chiron pisze:
> Czyli- innymi słowymi- jak się modlić, to np tak:
> "Panie Boże- jeśli istniejesz- to zbaw mą duszę. O ile ją mam"
>
> Witaj, Hanko, Apostole Permisywizmu:-))))

Nie taka zła modlitwa. Dobrze gdyby jakiś ateista pomodlił się "Panie
Boże - jeśli istniejesz - daj mi jakiś znak że istniejesz, albo spraw
bym zaczął wierzyć"
Tylko że ateiści na to: a do jakiego Boga mam się modlić: Apolla, Odyna,
czy jeszcze innego?

7. Data: 2014-01-17 19:05:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Jan 2014 16:43:28 +0100, Chiron napisał(a):

> [...]
> "Panie Boże- jeśli istniejesz- to zbaw mą duszę. O ile ją mam"
>
> Witaj, Hanko, Apostole Permisywizmu:-))))

A pamiętasz może tutaj pewnej pani "Panie Boże dziękuję Ci że w Ciebie nie
wierzę" ?
--
XL

8. Data: 2014-01-17 19:07:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Jan 2014 16:50:05 +0100, zdumiony napisał(a):

> [...]
> bym zaczął wierzyć"
> Tylko że ateiści na to: a do jakiego Boga mam się modlić: Apolla, Odyna,

Chyba coś pomyliłeś - ateista nie uznaje żadnego, z zasady. A to, co
napisałeś wyżej, to mógłby tzw poszukujący powiedzieć...
--
XL

9. Data: 2014-01-17 20:13:00

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

> A pamiętasz może tutaj pewnej pani "Panie Boże dziękuję Ci że w Ciebie nie
> wierzę" ?

Nie kojarzę?

10. Data: 2014-01-17 20:19:05

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-17 19:07, Ikselka pisze:
> Chyba coś pomyliłeś - ateista nie uznaje żadnego, z zasady. A to, co
> napisałeś wyżej, to mógłby tzw poszukujący powiedzieć...

A ateiście jak się wspomni o Bogu to zaraz pyta, o którego chodzi

Tak zwane "bycie w teraźniejszości"
Metoda Silvy
NLP
Sukces depopulacji kulturowej...?