Mój program polityczny.

191. Data: 2020-08-03 04:24:18

Temat: Re: Mój program polityczny.
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-02 08:56, trybun wrote:

> A ja odnoszę wrażenie że dla agresorów taka droga była zawsze
> najłatwiejsza .  Co to za określenie -" gorset Wisły", bo brzmi to tak
> jak o pępku świata...;-)
>
> Ja postrzegam te nasze polskie dole i niedole przedewszystkim na błędach
> polityki wewnętrznej. Od zawsze ze wszystkimi nam po drodze tylko nie z
> tymi co powinno być.

//ten gorest, to odcinek Wisly od Warszawy do Torunia...

Popacz na mape... bendziesz wiedzial, ze nie ma tam doplywow duzych rzek
i jedna przeprawa wystarczy by stac na drugim brzegu.

https://creative.ostrowski.czest.pl/wp-content/uploa
ds/2017/11/zlewiska.jpeg

//Jagiello, takze tamtendy pod Grunwald poszedl... a szedl z Poznania...!

Tej polityki wewnetrznej to bym nie demonizowal. Historia pokazuje, ze
problemy suwerennosci Polski zaczynajom siem zwykle, gdy dochodzi do
sojuszow panstw osciennych.

W 1939 trzeba bylo zmowy dwoch najwiekszych armii owczesnej Europy, by
odwazyc siem na militarnom agresje.

//ze o rozbiorach nie wspomne...!

192. Data: 2020-08-03 04:32:16

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-02 08:57, trybun wrote:

> Czyli impas po podziale między siebie świata przez imperialistów, w
> sumie o żadnej wojnie poza wpływowej mowy być nie może.
>
> Bo ja wiem... moim zdaniem za małe to były kraje i o za małym potencjale
> aby rzucać wyzwanie całemu światu.  Nawet tak silny pod każdym względem
> kraj jak USA to rozumie że nie sposób opanować zbrojnie całego świata.

Dlatego utrzymujom swoje wplywy ekonomicznie... i to w taki sposob, ze
to inne panstwa akceptujom zasady, ktore ustala hegemon i wraz z nim
budujom ten dobrobyt...

Po II wojnie Niemce i Japony, takze przystompily do "Pact Americana" i
dzisiaj widac, ze im siem oplacilo...!

//a wojna to zawsze wypadek przy pracy... dyplomatycznej.

193. Data: 2020-08-03 05:14:11

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-02 12:28, gazebo wrote:

> dwa wyrazy w okienku i pojawil sie wynik:
>
> Cixi, Xiaoqin Xian (chiń. ???? ur. 29 listopada 1835, zm. 15
> listopada 1908) - cesarzowa Chin z dynastii Qing w latach 1861-1908
> znana również jako Cesarzowa Wdowa, Cesarzowa Orchidea lub Stara Budda.

//ostatnio na czolo wysunela siem towarzyszka siostra... i nie zagraza
juz tzw. Ameryce...

https://www.abc.net.au/news/2020-07-10/north-korea-s
ister-kim-jo-jong-summit-us-unlikely/12444318

194. Data: 2020-08-03 06:19:36

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-03 01:39, Jakub A. Krzewicki wrote:

> To ten, co "znał osiem języków, ale w żadnym nie miał nic do powiedzenia"?
>
> https://youtu.be/lGL-NSfcpKE

Ten sam...

//mowiom tam, ze raczej nie mial siem do kogo odezwac...!

https://youtu.be/lGL-NSfcpKE?t=970

195. Data: 2020-08-03 20:55:21

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/08/2020 o 04:14, Ilona pisze:

> //ostatnio na czolo wysunela siem towarzyszka siostra... i nie zagraza
> juz tzw. Ameryce...

o czym ty znowu pierdolisz?
--
gazebo

196. Data: 2020-08-03 22:28:06

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-03 20:55, gazebo wrote:

>  o czym ty znowu pierdolisz?

//a z czym ci siem kojarzy...?

197. Data: 2020-08-03 22:43:40

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/08/2020 o 21:28, Ilona pisze:

> //a z czym ci siem kojarzy...?

z toba

--
gazebo

198. Data: 2020-08-04 12:31:36

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.08.2020 o 04:24, Ilona pisze:

> [...]
> sojuszow panstw osciennych.
>
> W 1939 trzeba bylo zmowy dwoch najwiekszych armii owczesnej Europy, by

Patrzę na mapy, zarówno polityczne i geograficzne jak i geologiczne, i
nawet za pomocą lupy nie widzę tu terenu o który warto prowadzić wojny.
To "strategiczne" położenie to tylko wytwór naszej wyobraźni powstały na
skutek ciągłych błędów w prowadzeniu polityki zagranicznej. Konia z
kopytami temu co wykaże koryści jakie Polska odniesie/odnosi z
drażnienia ruska i szwaba. Tymczasem znowu ujawnili się debile których
to najwyraźniej bawi.

Ale zdajesz sobie sprawę że wojna Jagiełły to efekt wcześniejszego
wpuszczania do krajów obcych?

Takie bzdury to możemy opiwiadać nieletnim do poduszki a nie stawiać
takie tezy w dyskusji dwu dorosłych i poważnych Polaków.

199. Data: 2020-08-04 12:31:51

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.08.2020 o 12:28, gazebo pisze:

> [...]
> 1908) - cesarzowa Chin z dynastii Qing w latach 1861-1908 znana
> również jako Cesarzowa Wdowa, Cesarzowa Orchidea lub Stara Budda.

No i co, o czym ty tu tak właściwie?

200. Data: 2020-08-04 12:32:30

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.08.2020 o 05:42, Ilona pisze:

> //i to okreznom drogom, przez Finlandie...

Najważniejszy jest adres nadawcy..

BUMERANG,Odkrycie Siergieja Lazariewa...
Duchowny.
Ksiądz i zakonnica
Są znowu prawdziwą rodziną
Trzaskowski pod sad! - petycja.