Morwy

1. Data: 2008-06-23 21:59:14

Temat: Morwy
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Morwy latoś obrodziły. Chyba już wiem skąd pochodzi słowo "umorusany"
:-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2008-06-23 22:19:27

Temat: Re: Morwy
Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jun 2008 17:59:14 -0400, Michal Misiurewicz napisał(a):

> Morwy latoś obrodziły. Chyba już wiem skąd pochodzi słowo "umorusany"
> :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Na pewno nie od morwy, bo musiałoby być "umorwusany" ;-)

Morus - http://svasti.org/cd/Izwor/apo_plik/rus.htm
Fragment:
"Rus pierwotne imię etniczne Lechitów (Paralatów Lechina ~ przerażających
królewskich) synonim Awar ~ Chrobat ~ Chorwat ~ Gierus ~ Lach ~ Liad ~
Ledianin, słowo kontaminujące, wielokrotnej etymologii redukcja od Morus
(wielki umorusany chłop diabeł ognisty) (Mominus) rus-rustung (zbrojni) ~
ruß (sadza), od Awa'rus-Aba'rus przy redukcji rdzenia czy słowa aba~awa ~
woda~straszyć daje też nam słowo 'rus', dalej od przedniej redukcji
imieniem Gerrosów (Gieminus)rusów~Dzie'rusów (kniazie ~erus -panowie) czyli
Biało Chrobatów (Kurhanów-Mogilan) ~ Chorwatów hegemonicznego ludu w
imperiach Scytyjskich, którzy mieszkali 40 dni drogi w stronę źródeł
Dniepru właściwe jego dopływu rzeki Gerros, gerrus-herros jest to nazwa
odnotowana przez Herodota V wiek pech., dziś dwie kontynuacje w językach
kreolizujących tracących końcówki fleksyjne czyli heer-herr - pan-żołnierz
i w językach fleksyjnych gerros - herrus - horus - heros - hellus - helis -
heris gdzie często dochodzi do redukcji przedrostków, co przy redukcji
przedniej 'h-g' daje słowo errus - erros - eris - elisa słowa te znaczą
erus-pan (co w tym znaczeniu zachowane w łacinie może w grece), (hminus)
elisa-pani, też heros - gieroj czyli bohater - żołnierz, dalsza redukcja
przednia erus do (eminus)rus daje też słowo Rus-Pan. "

3. Data: 2008-06-24 00:30:47

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl wrote:

> Na pewno nie od morwy, bo musiałoby być "umorwusany" ;-)

Morwa po łacinie to właśnie Morus...

> Morus - http://svasti.org/cd/Izwor/apo_plik/rus.htm
> Fragment:
> "Rus pierwotne imię etniczne Lechitów [...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Rus%27_(people)
Fragment:
"The origin of the name is matter of considerable dispute. In general,
the hypothesis of E. Kunik and Vilhelm Thomsen has met with the widest
acceptance. According to them this appellation derives from the Finnic
languages. The name of Sweden in Finnish is Ruotsi; in Estonian: Rootsi."

A perwotni Rusowie przybyli ze Skandynawii.

Pozdrowienia,
Michał

4. Data: 2008-06-24 07:16:39

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
com...
> Morwy latoś obrodziły. Chyba już wiem skąd pochodzi słowo "umorusany"

Może morowe (powietrze)? Trzeba było posadzic białe morwy.

5. Data: 2008-06-24 07:18:38

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
.com...

> [...]
> languages. The name of Sweden in Finnish is Ruotsi; in Estonian: Rootsi."
>
> A perwotni Rusowie przybyli ze Skandynawii.

Rus, rusy - rudy (jak Wiking) - rudzi przybysze / napastnicy do Bałtów i
Słowian.

6. Data: 2008-06-24 08:25:52

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jun 2008 20:30:47 -0400, Michal Misiurewicz napisał(a):

> [...]
> languages. The name of Sweden in Finnish is Ruotsi; in Estonian: Rootsi."
>
> A perwotni Rusowie przybyli ze Skandynawii.

Każda bajka dobra, byle była ciekawa ;-)

7. Data: 2008-06-24 09:15:51

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" wrote ...
> Morwy latoś obrodziły.

Po naszej stronie Wielkiej Wody również rewelacyjnie, słoneczny
czerwiec daje znać o sobie, więc niektóre dzieciaki bardziej są do
Baraka podobne :)

Pzdr,
A.

8. Data: 2008-06-24 16:02:27

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Może morowe (powietrze)? Trzeba było posadzic białe morwy.

Biała morwa (Morus alba) ma najczęściej czarne owoce.

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2008-06-24 16:03:44

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Rus, rusy - rudy (jak Wiking) - rudzi przybysze

Akurat "rusyj" znaczy "blondyn".

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2008-06-24 16:36:54

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Jun 2008 12:02:27 -0400, Michal Misiurewicz napisał(a):

> Biała morwa (Morus alba) ma najczęściej czarne owoce.
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Konfitury zrób.

Woda na działce - okolice Poznania