Mozliwosc zdawania nowej matury

1. Data: 2010-06-25 06:36:21

Temat: Mozliwosc zdawania nowej matury
Od: "oli" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcialbym uzyskac informacje, czy osoba posiadajaca juz zdana mature
(stara) moze zapisac sie do jakiegos licenum dla doroslych i tam podchodzic
do nowej matury.

Pozdr,
o.

2. Data: 2010-06-25 13:51:02

Temat: Re: Mozliwosc zdawania nowej matury
Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

oli napisał(a) w <i01itj$vq1$1@mx1.internetia.pl> :

> Witam,
>
> Chcialbym uzyskac informacje, czy osoba posiadajaca juz zdana mature
> (stara) moze zapisac sie do jakiegos licenum dla doroslych i tam
> podchodzic do nowej matury.
Jeszcze bardziej fascynującym zagadnieniem byłby powrót do szkoły
podstawowej i odnowienie cyklu edukacji z uwzględnieniem szczebla
gimnazjalnego, którego kiedyś nie było.
Zapewne ciekawy byłby powrót do przedszkola.
A może chcesz wrócić do stany prenatalnego?

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

3. Data: 2010-06-25 16:48:52

Od: "B.J. Stobiecki" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-25 08:36, oli pisze:

> Chcialbym uzyskac informacje, czy osoba posiadajaca juz zdana mature
> (stara) moze zapisac sie do jakiegos licenum dla doroslych i tam podchodzic
^^^^^^^
> do nowej matury.

Brakuje tutaj uzasadnienia takiej czynności. Popularne jest poprawianie
wyników matur, co ZTCW jest możliwe w terminie 5 lat od momentu zdania
swojego pierwszego i (de facto jedynego) egzaminu maturalnego w szkole
ponadgimnazjalnej.

Jeśli chodzi o dostanie się na studia wyższe ze starą maturą to nawet w
przypadku gdy uczelnia nie wspomina o możliwości rekrutacji takich,
dajmy na to, "dinozaurów", to można wpisać w polu OKE sygnaturę swojego
świadectwa dojrzałości ze szkoły ponadpodstawowej. Jest to symbol
znajdujący się na dole pierwszej strony, zaczynający się od liter MEN. W
praktyce są to studia niestacjonarne, choć podobno przedłuża się granice
wieku dla studiów stacjonarnych pierwszego, jak i drugiego stopnia (choć
niektórzy uważają, że i takich granic w ogóle nie ma).

Jak się dostać do szkoły średniej posiadając już maturę? Może schować,
tudzież spalić swoje świadectwo i wierzyć, że takich rzeczy nie wiąże
się w jakiejś "mHrocznej" państwowej bazie danych z kluczem PESEL.
Zastanawiałbym się tu jednak nad legalnością lub/i sensem takich działań.

Właściwym organem na to pytanie jest:
a) "jakieś liceum" dla dorosłych
b) Okręgowa Komisja Egzaminacyjna, najlepiej właściwa dla Twojego
miejsca zamieszkania
c) Minister Edukacji Narodowej ;-)

p.
--
bjfs is available at http://www.bartek.stobiecki.eu
Browse the Open Directory Project Public Forum,

4. Data: 2010-06-25 17:44:05

Od: "oli" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"B.J. Stobiecki" <b...@o...eu> wrote:

> Brakuje tutaj uzasadnienia takiej czynności. Popularne jest poprawianie

Za parę lat planuję udać się na studia (oczywiście jak starczy mi
samozaparcia i na nie zapracuję) i wydaje mi się, że posiadanie nowej matury
jest zdecydowanie bardziej korzystne. Dodatkowo na chwilę obecną dysponuję
wiedzą oraz wolnymi wieczorami, co ułatwiłoby mi uzyskanie pozytywnego
wyniku na egzaminie maturalny, a nie wiem jak sytuacja będzie wyglądała za
parę lat.

> [...]
> wieku dla studiów stacjonarnych pierwszego, jak i drugiego stopnia (choć
> niektórzy uważają, że i takich granic w ogóle nie ma).

Jeszcze kilka lat temu jak ktoś rozpoczynał studia stacjonarne w wieku 26lat
lub później to musiał za nie płacić. Teraz już nie ma takich ograniczeń,
gdyż TK uznał je za niezgodne z konstytucją. U mojego kolegi (27lat. I rok)
na medycynie najstarsza osoba na roku m 37 lat.

> Właściwym organem na to pytanie jest:
> a) "jakieś liceum" dla dorosłych
> b) Okręgowa Komisja Egzaminacyjna, najlepiej właściwa dla Twojego
> miejsca zamieszkania
> c) Minister Edukacji Narodowej ;-)

Dzięki za podpowiedź.

Pozdro,
o.

Nie bądź taki... daj bezpłatne ogłoszenie na www.azela.pl (Towarzystwo Edukacji Niestacjonarnej) Prosimy!
Spis lektur z zakresu liceum / do nowej matury /
Re: AW-unia się utopił
Ekopasja
uczymy się odpowiedzialności