Możliwość zmywania w zmywarce ?

11. Data: 2005-05-03 20:41:24

Temat: Re: Możliwość zmywania w zmywarce ?
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-03 22:13 +0200, Użytkownik Jarek P. napisał :

> 1 - korpus maszynki do mięsa po umyciu w zmywarce przybrał taki
> jakis paskudny kolor. Co się stało - domyślam się, pytam
> natomiast jak się tego pozbyć, bo próby doszorowania tego ręcznie
> nie powiodły się, aż tak zdesperowany, żeby po tym jechać
> szmerglem a potem polerka nie jestem. Jakieś propozycje?

Ja raz umylam te dynksy przy kuchence gazowej (palniki) i tez
poszarzaly. Chyba nieodwracalnie.

Edytka [edymon]

Tak, sprzątam po moim psie i jestem z tego dumna! :-)

12. Data: 2005-05-03 21:45:12

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Ano właśnie. Ja sobie tak załatwiłam tłuczek do mięsa - cały aluminiowy.
(...)

aluminiowy TŁUCZEK do mięsa ?
przecież to tak jakby młotek zrobić z aluminium (lekkość)

zawsze można aluminium wypolerować - pytanie tylko czy na długo ? najlepiej
utleniać alumium stopniowo, wtedy wygląda w miarę

rokko

13. Data: 2005-05-03 22:27:03

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rokko" <r...@t...net.pl> wrote in message

> Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> (...)
>
> aluminiowy TŁUCZEK do mięsa ?
> przecież to tak jakby młotek zrobić z aluminium (lekkość)

No fakt, też mnie to zastanawiało. Może sam w sobie jest z czegoś cięższego,
ale z wierzchu wygląda(ł) jak aluminium. Gruby, odlewany, w jednym kawałku.
Powiedz, z czego robione były takie stare jasnoszare maszynki do mielenia
mięsa (ciężkie jak diabli) i z czego są te 'włoskie" ekspresy do kawy - też
jasnoszare? Bo ten tłuczek wygląda(ł) tak samo. Tak czy owak, to coś, z
czego on jest, ze zmywarką się nie lubi. Coś z niego w tej zmywarce zlazło,
albo coś się na nim utleniło, bo teraz jest czarny i aluminium już nie
przypomina.
Ale do połysku nie zamierzam go doprowadzać. :)
Anka

14. Data: 2005-05-04 01:25:14

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsumowując:
nie należy myć w zmywarce rzeczy, które:
1. Ze względu na temperaturę zdeformują się lub temperatura w inny sposób im
zaszkodzi - niektóre tworzywa sztuczne (termoplastyczne). Bakelit, pleksi,
polipropylen i wiele inych można myć spokojnie
2. Reagują chemicznie ze środkiem do mycia - aluminium i jego stopy
(niektóre maszynki do mielenia, "wloskie" ekspresy, tłuczki do mięsa,
sztućce typu "Stołówka Społem". Takie rzeczy ciemnieją i robią się brzydkie.
3. Niektórych przedmiotów z drewna (tak klejonych jak i nie klejonych). Ja
np. deskę do krojenia ze sklejki i drugą z litego drewna myłem wielokrotnie
i nadal są jak nowe, a inna deska sklejana z listewek po piątym myciu
rozleciała się na kawałki. Łopatki i łyżki drewniane też myję i jak dotąd
tylko jedna pękła.
4. Przedmiotów z delikatnymi malowanymi wzorami. Miałem komplet szklanek do
piwa "Żywiec" i talerze ze złoconym brzegiem i po kilku latach używania
złoto się stopniowo zmyło.

Jack
PS
Baca w starym dowcipie prał kota. Kotu pranie nie zaszkodziło. Gorzej było
już z wykręcaniem.

15. Data: 2005-05-04 11:11:45

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mike Rosovt" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Generalnie możesz zmywać wszystko, oprócz rzeczy drobnych, które mogą
"latać"
> po zmywarce.... Bardziej delikatne rzeczy po prostu Ci się porysują, albo
> zejdzie Ci wzorek ze szklanki..... coś za coś....

nie rozumiem jak strumień wody z rozcieńczonym środkiem myjącym może robić
jakiekolwiek "rysy" - może przy złych filtrach ???
to że wzorek ze szklanki zetrze to kapuję

rokko

16. Data: 2005-05-04 18:27:56

Od: "rokko" <r...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypomina.
> Ale do połysku nie zamierzam go doprowadzać. :)

sądzę, że były ocynowane bądź ocynkowane... (a może powlekane aluminium ?)
bo materiał właściwy to chyba żeliwo ?

rokko

17. Data: 2005-05-04 19:23:25

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sądzę, że były ocynowane bądź ocynkowane... (a może powlekane aluminium ?)
> bo materiał właściwy to chyba żeliwo ?

Wierzę Ci na słowo:)
Anka

18. Data: 2005-05-05 14:13:04

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko <l...@p...onet.pl> wrote:

> nie rozumiem jak strumień wody z rozcieńczonym środkiem myjącym
> może
> robić jakiekolwiek "rysy" - może przy złych filtrach ???
> to że wzorek ze szklanki zetrze to kapuję

On ściślej mówiąc nie robi rys, on powoduje, że istniejące rysy
(zwłaszcza na arkoroku) bardziej widać.

J.

Sofy i fotele skórzane Domo Faber
zabudowa rur z centralnego ogrzewania
Sprzet Amica strasznie sie psuje - tylko u mnie?
szafa do pracy :)
oznaczenia skór