Myrica gale (Woskownica europejska) - gdzie ją znajdę?

1. Data: 2006-10-30 21:10:31

Temat: Myrica gale (Woskownica europejska) - gdzie ją znajdę?
Od: s...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję tej rośliny, ponieważ chciałbym ją wykorzystać w
piwowarstwie domowym. Jak podają źródła, już od czasów
średniowiecznych była wykorzystywana do aromatyzowania piwa.
Czy ktos się spotkał z jej występowaniem w stanie naturalnym?
Krótko mówiąc, chciałbym zdobyć kilka gram dla sprawdzenia efektu
rzeczonego.
Gdzie w Gdańsku (lub okolicach znajdę) tę roślinę?

2. Data: 2006-10-30 21:41:54

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzeczonego.
> Gdzie w Gdańsku (lub okolicach znajdę) tę roślinę?

Jaka to część rośliny potrzebna? Jeśli na przykład korzeń,to odpada.
Jeśli natomiast kilka listków,to podaj adres na priva.
Znam jedno stanowisko w moim ogrodzie :)

Pozdrawiam, Lilka

3. Data: 2006-10-31 05:58:11

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  Jaka to część rośliny potrzebna? Jeśli na przykład korzeń,to odpada.
>  Jeśli natomiast kilka listków,to podaj adres na priva.
>  Znam jedno stanowisko w moim ogrodzie :)

Ja znam stanowisko, gdzie można znaleźć nasiona Myrica gala i M.carolensis,
trzeba szukać u mnie. Mam w ogrodzie Myrica carolensis,liście skórzaste,
częściowo zimozielone.Roztarte pachną cynamonem.Owoce w kształcie ziaren
pieprzu, pokryte woskowym nalotem, występują tylko na roślinie damskiej.
Tez jestem ciekawy jak z niej zrobić piwo.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2006-10-31 10:03:28

Od: s...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pieprzu, pokryte woskowym nalotem, występują tylko na roślinie damskiej.
> Tez jestem ciekawy jak z niej zrobić piwo.

Gdyby to było w okolicy Gdańska to chętnie podskoczę po kilka
listków.

cykas - czy kwitnie ?
żegnamy patronkę ;)
dereń