NAPROXEN czy IBUPROFEN - co lepsze dla zrowia?

1. Data: 2006-02-22 16:16:09

Temat: NAPROXEN czy IBUPROFEN - co lepsze dla zrowia?
Od: "Credo" <c...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakie tableki przeciwbolowe ogolnie dostepne w aptece sa najbardzie
bezpieczne dla watroby i zoladka?
Czy lepszy jest: ibuprofen, naproxen czy acetaminophen?
Jak te leki dzialaja i ktore z nich maja namniejsze skutki uboczne.

Mateusz

2. Data: 2006-02-22 18:51:45

Temat: Re: NAPROXEN czy IBUPROFEN - co lepsze dla zrowia?
Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zależy w jakim przypadku mają byc stosowane.
Wszystkie te leki działają zarówno przeciwbólowo, przeciwzapalnie i
przeciwgorączkowo. Kazdy jest inny i ktores działanie jest dominujące (ale
wszystkie posiadają te 3 własciwosci).
W przypadku wymienionych jest tak:
Naproxen - przede wszystkim przeciwzapalnie, Paracetamol (acetaminofen) -
przede wszystkim przeciwgorączkowo, Ibuprofen - przeciwbolowo i
przeciwzapalnie.
Obecnie uważa się ze najmniej skutków ubocznych ma ibuprofen.
Pozdrawiam.

3. Data: 2006-02-23 08:17:41

Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przeczytaniu jakiejś książki pt: "Leksykon leków" czy jakoś tak, doszłam
do wniosku, że najlepiej jest brać naproxen a najgorzej ibuprofen.
Ale wydaje mi się, że naproxen nie jest sprzedawany bez recepty.
Pozdrawiam. Marta

.net...

4. Data: 2006-02-23 12:43:57

Od: "Redtown" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałem dodać, że gdzieś czytałem, iz spośród nich to Paracetamol
charakteryzuje się potencjalnie największą szkodliwością - dlaczego - otóż
bardzo niewielka jest róznica między dawką leczniczą (p-bólowo) a
toksyczną - wiadomo bowiem że dawki powyżj 4g dobę wątrobę niszczą, a na
silne bóle człowiek potrafi wziąść 3x2tabl po 0,5 g= 3g.

5. Data: 2006-02-23 20:56:34

Od: "beamb" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do wniosku, że najlepiej jest brać naproxen a najgorzej ibuprofen.
> Ale wydaje mi się, że naproxen nie jest sprzedawany bez recepty.

Proponuje zmienic ksiazke, albo dokladniej sie wczytac. Moze chodziło o
silniejsze i lepsze działanie przeciwzapalne, bo na pewno nie o skutki
uboczne.

6. Data: 2006-02-23 23:45:59

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Feb 2006 09:17:41 +0100, Ferne Oleane napisał(a):

> Ale wydaje mi się, że naproxen nie jest sprzedawany bez recepty.

Jest.

--
best regards,
scream (at)w.pl

strzelanie zuchwy
[gdzie w Poznaniu] usunięcie migdałków
Odstawienie tabletek antykoncepcyjnych a ciąża
Nootropil
Tabletki antykoncepcyjne - a co by gdyby ;)