strzelanie zuchwy

1. Data: 2006-02-22 15:19:14

Temat: strzelanie zuchwy
Od: Viator <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam nastepujacy problem: na poczatku prawie kazdego posilku po dluzszej,
parogodzinnej przerwie, strzela mi zuchwa, a konkretnie lewy zawias. nie
czuje przy tym zadnego bolu, ale odglos jest na tyle glosny, ze swobodnie
slysza go osoby siedzace przy stole. czasami strzelanie ustaje po paru
minutach, czasami trwa dluzej. w zasadzie nie jest to uciazliwe, a
odpowiedz na pytanie "to tobie tak strzela" nie jest jakos niezwykle
krepujaca, ale czy mozna cos z tym zrobic? i przede wszystkim czy
spowodowac to jakies problemy w przyszlosci? mam 25 lat, objaw ten
wystepuje od ok 10 (lat, nie roku zycia).

2. Data: 2006-02-22 16:38:16

Temat: Re: strzelanie zuchwy
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Viator napisał:

> [...]
> przede wszystkim czy spowodowac to jakies problemy w przyszlosci? mam
> 25 lat, objaw ten wystepuje od ok 10 (lat, nie roku zycia).

Poszukaj stomatologa zajmującego się schorzeniami stawów
skroniowo-żuchwowych. Trzaski są spowodowane najprawdopodobniej przez
przemieszczanie się krążka stawowego.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-02-22 17:38:19

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości
> Użytkownik Viator napisał:
>

> Poszukaj stomatologa zajmującego się schorzeniami stawów
> skroniowo-żuchwowych. Trzaski są spowodowane najprawdopodobniej przez
> przemieszczanie się krążka stawowego.

Też mam taki problem, więc się podłączę.

Czy stomatolog zastosuje jakies leczenie chirurgiczne czy dwa razy zdzieli w
paszczę i nastawi
krążki stawowe?

Pozdrawiam.

Seco

4. Data: 2006-02-22 17:51:31

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też mam taki problem, więc się podłączę.
> Czy stomatolog zastosuje jakies leczenie chirurgiczne czy dwa razy zdzieli
> w paszczę i nastawi
> krążki stawowe?

Nie. Najczęściej leczenie jest długotrwałe i niechirurgiczne. W ogólnym
zarysie polega na poprawie czynności układu żucia (korekcja warunków
zgryzowych, odciążenie stawów).

5. Data: 2006-02-22 18:33:14

Od: "NOA" <magda_rn@CIACHO_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> wrote in message

> Też mam taki problem, więc się podłączę.
>
> Czy stomatolog zastosuje jakies leczenie chirurgiczne czy dwa razy zdzieli
> [...]

Witam,
to ja tez chce do klubu, tez mi strzyka paszcza, ale u mnie to zasluga
kolegi,
w podstawowce z milosci tak mnie wyrznal w zeby, ze do tej pory to
pamietam.
Szczerze mowiac nigdy nie przyszlo mi do glowy zeby to leczyc.
Maz czasami prosi zebym ciszej jadla :)) ale ogolnie juz sie tak do tego
przyzwyczailam, ze mi nie przeszkadza, nie boli, i nie sprawia klopotow,
wiec po co ingerowac, moze sie pogorszy??

Pozdrawiam
Strzykajaca Magda

6. Data: 2006-02-22 18:37:11

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisał:

> Też mam taki problem, więc się podłączę.
>
> Czy stomatolog zastosuje jakies leczenie chirurgiczne czy dwa razy zdzieli w
> paszczę i nastawi
> krążki stawowe?

Ani jedno, ani drugie. Najczęściej stosuje się szyny nagryzowe i/lub
ćwiczenia mięśni. Może też być potrzebna zmiana warunków zgryzowych
(leczenie protetyczne i/lub ortodontyczne). No i trzeba pamiętać, że
leczenie jest dość długotrwałe :-(

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

7. Data: 2006-02-22 18:41:53

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik NOA napisał:
> [...]
> przyzwyczailam, ze mi nie przeszkadza, nie boli, i nie sprawia klopotow,
> wiec po co ingerowac, moze sie pogorszy??

Warto jednak coś tym zrobić, może pogorszyć się samoistnie (np. jeżeli
wskutek stresu zaczniesz zgrzytać zębami lub je zaciskać). Może dojść do
zablokowania krążka stawowego - ból, ograniczenie otwarcia ust,
zbaczanie żuchwy przy otwieraniu.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-02-22 18:48:18

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyzwyczailam, ze mi nie przeszkadza, nie boli, i nie sprawia klopotow,
> wiec po co ingerowac, moze sie pogorszy??

Jeżeli nie ma żadnych dolegliwości (ból), to się raczej nie spieszy, ale do
lekarza się udać można. Dlaczego miałoby się pogorszyć? A skonsultować
warto, bo takie zaburzenia mogą dawać w przyszłości całkiem nieprzyjemne
powikłania.

9. Data: 2006-02-22 18:49:55

Od: "NOA" <magda_rn@CIACHO_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wskutek stresu zaczniesz zgrzytać zębami lub je zaciskać). Może dojść do
> zablokowania krążka stawowego - ból, ograniczenie otwarcia ust,

Lo matko nie strasz, przez dwadziescia pare lat chyba cos by sie wydarzylo z
ta szczeka,
a jak narazie to cisza. No ale dales do myslenia i widze, ze wizyta u
szczekologa konieczna.

Pozdrawiam
Magda

10. Data: 2006-02-22 18:55:58

Od: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NOA" <magda_rn@CIACHO_poczta.fm> napisał w wiadomości

> Lo matko nie strasz, przez dwadziescia pare lat chyba cos by sie wydarzylo
> ta szczeka,
> a jak narazie to cisza. No ale dales do myslenia i widze, ze wizyta u
> szczekologa konieczna.

Coś mi się wydaje ze warto. Teraz proszę się nie śmiać.
Kiedyś próbowałem moją ukochaną ugryżc z lekka w nogę, rozwarłem szczękę
bardzo mocno
coś mi strzeliło. Po zamknięciu przez jakiś czas mialem problemy z pełnym
otwarciem.
Ale przeszło samo :-)

POzdrawiam

[gdzie w Poznaniu] usunięcie migdałków
Odstawienie tabletek antykoncepcyjnych a ciąża
Nootropil
Tabletki antykoncepcyjne - a co by gdyby ;)
Jak dlugo brac duomox?