czy wok tylko do chinszczyzny?

1. Data: 2004-01-06 10:10:44

Temat: czy wok tylko do chinszczyzny?
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, ze temat tego naczynia byl na grupie wielkokrotnie, sporo dowiedzialam
sie z archiwum (m.in. jak go "wypalic"), ale nie znalazlam jednoznacznej
odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie - czy w woku mozna robic to, co na
glebokiej patelni, czyli np. usmazyc paczki, frytki czy faworki?
Moja gleboka patelnia (teflonowa niestety) zaczyna dogorywac i zastanawiam
sie czy nie kupic na jej miejsce woka ze stali weglowej, ponoc mozna go
wieki uzywac, jesli tylko dobrze sie go wypali i konserwuje tluszczem po
uzyciu.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-01-06 12:16:56

Temat: Re: czy wok tylko do chinszczyzny?
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> czy w woku mozna robic to, co na
> glebokiej patelni, czyli np. usmazyc paczki, frytki czy faworki?

nie widze przeciwskazan, ja woka uzywam wszechstronnie - nie tylko do
glebokiego smazenia, ale i robienia jajecznicy, duszenia gulaszu czy
gotowanie na parze :)

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-01-06 12:35:00

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie widze przeciwskazan, ja woka uzywam wszechstronnie - nie tylko do
> glebokiego smazenia, ale i robienia jajecznicy, duszenia gulaszu czy
> gotowanie na parze :)

dzieki za odpowiedz;-)
a mozna zapytac jaki jest Twoj wok - pokryty teflonem czy moze ze stali
weglowej i musiales przeprowadzic zadymianie mieszkania podczas wypalania
woka?
Podobno dla poczatkujacych wskazany jest wok pokryty teflonem, ale moze
jednak lepiej kupic ten drozszy, weglowy i miec go na wiele lat, bo
teflonowy to jak zwykla patelnia - ze 2 lata i do wymiany...

pozdrawiam
Basia, z wokowymi;-) rozterkami

1. Data: 2004-01-06 18:04:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bte8t7$62r$1@SunSITE.icm.edu.pl>, wiku
<s...@r...pl> wrote:

> nie widze przeciwskazan, ja woka uzywam wszechstronnie - nie tylko do
> glebokiego smazenia, ale i robienia jajecznicy, duszenia gulaszu czy
> gotowanie na parze :)

A czy wok nie jest mało wydajny dom smażenai na głębokim tłuszczu?
Jest ostatecznie dość szeroki i wydaje się, że trzeba dużo tłuszczu, by
zapełnić go do pełnej głębokości oraz sporo ciepła, by ten tluszcz
ogrzać do odpowiedniej temperatury.

Władysław

1. Data: 2004-01-06 19:45:39

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> Jest ostatecznie dość szeroki i wydaje się, że trzeba dużo tłuszczu, by
> zapełnić go do pełnej głębokości oraz sporo ciepła, by ten tluszcz

Wprost przeciwnie, jest bardzo poreczny do glebokiego smazenia i tak
duzo tluszczu nie potrzeba. Tluszcz wypelniam tylko do polowy wysokosci,
i naprawde swietnie to dziala. Paczki i faworki zawsze robie w woku.
Niektore woki maja takie kratkowe balkoniki, ktore mozna zahaczyc o
brzeg wewnatrz woka - na nie wyjmuje sie usmazone paczki czy inne
kawalki zeby odciekly z tluszczu.
MB

1. Data: 2004-01-06 20:10:51

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie czy nie kupic na jej miejsce woka ze stali weglowej, ponoc mozna go
> wieki uzywac, jesli tylko dobrze sie go wypali i konserwuje tluszczem po

Ale oprócz głębokiej patelni masz chyba jeszcze taką dosyć płaską? Bo, wok jako
głęboka patelnia sprawdza się znakomicie, ale schabowego, ani tez mielonego na
nim nie zrobisz...
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-01-06 20:11:53

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@o...com>, Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:

> Wprost przeciwnie, jest bardzo poreczny do glebokiego smazenia i tak
> duzo tluszczu nie potrzeba.

Wydawało mi się, że do smażenia w głębokim tłuszczu potrzeba zawsze
dość dużo tłuszczu. Na tym to polega.

> Tluszcz wypelniam tylko do polowy wysokosci,
> i naprawde swietnie to dziala. Paczki i faworki zawsze robie w woku.

Przepraszam bardzo, ale nie bardzo to sobie wyobrażam. Faworki jeszcze
od biedy tak. Wyobrażam sobie, że w woku można usmażyć w głębokim
tłuszczu 4 krewetki na krzyż. Ale wok jest dość płytki i zbiega sie
szybko ku dołowi. Jeżeli napełnisz go do połowy to tam jest naprawdę
mało tłuszczu i to szeroko , a płytko rozlanego. Zmieści się zapewne
jeden pączek i to chyba nie będzie pływał? Mam też wątpliwości, czy ta
ilość tłuszczu nie ochłodzi się zanadto po włożeniu zimnego ciasta.

W końcu zasadnicze pytanie -- po co używać do jakiegoś celu narzędzia,
które zostało wymyślone w innym celu, kiedy mamy inne, lepiej do tego
dostosowane?

Władysław

1. Data: 2004-01-06 20:16:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <6...@n...onet.pl>,
<b...@p...onet.pl> wrote:

> Ale oprócz głębokiej patelni masz chyba jeszcze taką dosyć płaską? Bo, wok
> jako
> głęboka patelnia sprawdza się znakomicie,

przepraszam, ale co wy nazywacie "głęboką patelnią"?

Władyslaw

1. Data: 2004-01-06 20:32:45

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Wydawało mi się, że do smażenia w głębokim tłuszczu potrzeba zawsze
> dość dużo tłuszczu. Na tym to polega.

Czepiasz sie.

W poprzednim liscie twierdziles, ze:
> Jest ostatecznie dość szeroki i wydaje się, że trzeba dużo tłuszczu, by
> zapełnić go do pełnej głębokości oraz sporo ciepła, by ten tluszcz

wiec Ci odpisalam, ze "tak duzo tluszczu nie potrzeba" tzn. nie do pelna

> Przepraszam bardzo, ale nie bardzo to sobie wyobrażam.

Sprobuje zrobic zdjecie nastepnym razem, gdy bede robila faworki, pewnie niedlugo.

>Faworki jeszcze
> od biedy tak. Wyobrażam sobie, że w woku można usmażyć w głębokim
> tłuszczu 4 krewetki na krzyż.

Najwyrazniej nigdy w woku nie smazyles albo masz bardzo maly wok.

> [...]
> jeden pączek i to chyba nie będzie pływał? Mam też wątpliwości, czy ta
> ilość tłuszczu nie ochłodzi się zanadto po włożeniu zimnego ciasta.

Jakos to juz tak jest, ze miesci sie wiecej, niz jeden paczek.

> W końcu zasadnicze pytanie -- po co używać do jakiegoś celu narzędzia,
> które zostało wymyślone w innym celu, kiedy mamy inne, lepiej do tego
> dostosowane?
>
> Władysław

Z teoria sie zgadzam. A w praktyce jest tak, ze akurat dla mnie wok jest
najlepszym narzedziem do smazenia. Ja nie mam innego lepiej do tego
dostosowanego. Mam gleboka zeliwna patelnie, ale w niej miesci sie
mniej, niz w woku.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-01-06 20:38:36

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@o...com> wrote:

> Czepiasz sie.

Pytam się. a teraz się pytam jeszce, czy tak mają wyglądać dyskusje z
Tobą?

> W poprzednim liscie twierdziles, ze:
>

> wiec Ci odpisalam, ze "tak duzo tluszczu nie potrzeba" tzn. nie do pelna

I to właśnie budzi moje tym większe wątpliwości. Ja do smażenia w
głąbokim tłuszczu używam ok. 1,5 l. tłuszczu. Nie wyobrażam sobie, jak
to sensownie można zrobić w ilości tłuszczu mniejszej niż. ok. 3/4
litra i to jeżeli smaży się naprawdę małe porcje.

> Sprobuje zrobic zdjecie nastepnym razem, gdy bede robila faworki, pewnie
> niedlugo.

To nareszcie coś konkretnego.

> Najwyrazniej nigdy w woku nie smazyles albo masz bardzo maly wok.

Smażyłem, w dużym woku ale inną techniką.

Władysław

maszyna do pieczenia chleba - pytania o modele
Relacja krowkowa
Był Żur a teraz dla fanów Barszczu Czerwonego!
Makłowicz na kasetach ?
seler naciowy