Na Haiti jest wioska, której czarni mieszkańcy nazywają się Polakami.

1. Data: 2015-07-03 18:34:47

Temat: Na Haiti jest wioska, której czarni mieszkańcy nazywają się Polakami.
Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://m.krytykapolityczna.pl/artykuly/sztuki-wizual
ne/20150703/na-haiti-jest-wioska-ktorej-czarni-miesz
kancy-nazywaja-sie

: Chodzi o obie rzeczy. Pracując przy wielu projektach z ludźmi pochodzącymi z
tamtych regionów, często stykałam się z opinią, że ja - jako Polka - jestem częścią
problemu z zachodnim imperializmem. Nasze przekonanie, że jesteśmy biednym,
udręczonym przez wojny, okupacje i zabory krajem, który sam nigdy nikogo nie uciskał,
nie do końca znajduje potwierdzenie w tym, jak na świecie postrzegają nas inni. Ten
projekt ma nam pomóc w przemyśleniu wielu rzeczy - np. stereotypu mówiącego o
homogeniczności Polski. Pokazujemy, że na drugiej półkuli, na Haiti, jest wioska,
której czarni mieszkańcy nazywają samych siebie Polakami. Chcemy, żeby ten film
zaistniał w Polsce, wywołał burzę mózgów, dyskusję.

2. Data: 2015-07-06 13:41:53

Od: gazebo <g...@e...o> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2015 o 18:34, Penetrator pisze:
> [...]

jest gdzies lecz nie wiadomo gdzie, swiat w ktorym basn ta dzieje sie...

--
gazebo

Ja wiem kto ich tego nauczył
w temacie myslistwa