Na co uważać przy montażu okien

1. Data: 2006-11-14 12:20:40

Temat: Na co uważać przy montażu okien
Od: "Fed" <f...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
niedługo u mnie w mieszkaniu firma będzie zakładać okna PCV. Ponieważ mam
już pewne obawy co do ich fachowości (dotychczasowy poziom obsługi na
żenującym poziomie) proszę o informację, na co mam zwrócić uwagę przy
montażu przez nich okien?
Dziękuję i pozdrawiam,
RF

2. Data: 2006-11-14 13:09:18

Temat: Re: Na co uważać przy montażu okien
Od: "delf" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja po ostatnim wymienionym oknie balkonowym mam porysowane panele- wiec
radze ci skombinowac jakis stary dywan/chodnik i polozyc go pod wymienianym
oknem.
Napewno tez musisz zorientowac sie co do montarzu parapetow- moi znajomi
narzekaja ze im teraz okna ciekana bo cos jest nie tak pod parapetami
zewnetrznymi !
Powodzenia i milego sprzatania :(

3. Data: 2006-11-14 13:27:37

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-11-14 13:35:57

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę o informację, na co mam zwrócić uwagę przy
> montażu przez nich okien?
> Dziękuję i pozdrawiam,

Z maniacką dokładnością okna powinny trzymac piony i poziomy, w przeciwnym
wypadku będą się odkształcać a uchylone będą się albo otwierać albo zamykać.
Dobrze zamontowane okno przy otwarciu o dowolny kąt powinno pozostać w
uchyle.
Szczelność. Po montażu i zamknięciu okna nie śmie być żadnych przewiewów i
takich tam.
Okna muszą się otwierać i zamykać swobodnie - bez zacięć, zgrzytów i tarć.
Osadzanie okien musi odbywac się za pomocą kotw i pianki. Nie daj się
naciągnąć na żadne wtykanie kawałków styropianu i obrabianie tego pianką -
tylko sama pianka. Monterzy muszą dysponowac pistoletem do pianki, żadne tak
pianki typu puszka z rurką.
Obróbka tynkarska. Muszą być zachowane kąty proste pomiędzy szpaletami
okiennymi a ścianą i płaszczyzną okna. krawędź między szpaletą a ścianą
powinna być krawędzią a nie półokrągłym przejściem. Jeśli nie umią inaczej
niech wstawią metalowe kątowniki do tynku.
Parapety wewnętrzne jeżeli są z plastiku nie mają prawa być po montażu
wybrzuszone na środku na skutek rozprężania się pianki, muszą stanowić
prostą płaszczyznę i trzymać poziom "do oka" poziomicy.
Jednym zdaniem: poziomica twoim najlepszym przyjacielem w kontroli montażu a
upierdliwość najlepszą cechą :).
Powodzenia.
--
Jackare

5. Data: 2006-11-14 15:12:23

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie daj się
> naciągnąć na żadne wtykanie kawałków styropianu i obrabianie tego pianką -

Czemu?
--
___________________________________________MAT______
__

6. Data: 2006-11-14 15:20:12

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu?
bo jest to znacznie słabsze niż monolit z pianki. ponadto styropian może po
czasie "erodować" od wilgoci i powietrza i kruszyć się, czyli ustępować pod
naporem sprężynującej pianki, co w efekcie osłabi działanie wypełniające
pianki.
--
Jackare

7. Data: 2006-11-14 15:50:16

Od: "Janusz" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niedługo u mnie w mieszkaniu firma będzie zakładać okna PCV. Ponieważ mam
> już pewne obawy co do ich fachowości (dotychczasowy poziom obsługi na

Ja bym sie zastanowil - skoro masz watpliwości - czemu wybrałeś tą firmę?
Pozdr.
Janusz K.

8. Data: 2006-11-14 17:21:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare <j...@i...pl> wrote:

> [...]
> czyli
> ustępować pod naporem sprężynującej pianki, co w efekcie osłabi

Ja jeszcze spytam: a dlaczego pianka tylko z pistoletu? Ona się
będzie czymś różniła od takiej z butli z rurką?

J.

9. Data: 2006-11-14 18:04:13

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już pewne obawy co do ich fachowości (dotychczasowy poziom obsługi na
> żenującym poziomie) proszę o informację, na co mam zwrócić uwagę przy

Patrz jak wbijają kotwy, czy nie odwalają fuszerki. Pilnuj żeby pianki nie
żałowali. Na koniec poziomnica i tak jak ci już ktoś napisał sprawdź czy
okno samo się nie zamyka w różnych położeniach. A tak w ogóle to dobrze stać
przez cały czas obok.

Tomek

10. Data: 2006-11-14 18:46:41

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" raczył napisać:

> Z maniacką dokładnością okna powinny trzymac piony i poziomy,
[ciach]

Pion i kąty to podstawa dobrego montażu. Dodam jeszcze, że powinni dokładnie
oczyścić mur po starych oknach i uszczelnieniach a na koniec dokładnie
usunąć pył. Najlepiej gąbką. Pył to wróg przyczepności pianki. Ja tego
niestety nie dopilnowałem, bo doczytałem za późno.
Parapety zewnętrzne muszą być dokładnie uszczelnione. Najlepiej wsadzone pod
ramę okna, a nie na ramę i zasilikonowane. W końcu to nie ozdoba, tylko
ważny element ochrony. A tak wogóle, to google :) Ta strona ci wiele powie:
http://www.oknonet.pl/art/art_017.htm

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Według demokraty mieć rację to ryczeć w najsilniejszym chórze. (Mikołaj
Gomez Davilla)

Usługi budowlane i instalacyjne.
Pozwolenie na budowę a ekogroszek.
[WRC] Wymiana grzejnikow bez spuszczania wody
Wykładzina elastyczna (linoleum) na płytki
bateria kuchenna