Nalesniki razowe

1. Data: 2002-06-06 20:35:50

Temat: Re: Nalesniki razowe
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Zmijan wrote:
> Nalezy przypuszczac, ze jest cos w mące
> zwyklej, czego nie ma w razowej albo na odwrot i to
> "cos" powoduje zle smazenie.

skoro maka zwykla powstaje przez oczyszczenie razowej to bylabym raczej za
"na odwrot" :)

pat
ps: ja nie mialam problemow z dosmazaniem... nie wiem czemu.
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-06-06 21:01:00

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Robert Zmijan" <r...@b...com>
Pewna znajoma gospodyni powiedziala
mi, ze dzieje sie tak dlatego, poniewaz maka razowa
jest bezglutenowa.(w co osobiscie nie wierze, jesli
maka razowa zrobiona jest np. z zyta) owszem,
czytalem, ze bezglutenowa jest maka kukurydziana,
ryzowa, ziemniaczana itp.. ale nie zytnia.

Nalezy przypuszczac, ze jest cos w mące
zwyklej, czego nie ma w razowej albo na odwrot i to
"cos" powoduje zle smazenie.

===========
Na pewno jest gluten - tylko pytanie ile go jest.
Raczej znikoma zawartosc glutenu.
Moze zatem nalezy dodawac proszku do pieczenia lub drozdzy?
barbara

1. Data: 2002-06-06 21:15:26

Od: "Robert Zmijan" <r...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pół na pół mąki to dla mnie nie jest już razowe:-)

Jak juz zauwazyla dobrze PatryCCCja, skoro maka zwykla
powstaje z oczyszczenia razowej to moim zdaniem dodanie
zwyklej maki to nie taki straszny grzech.
To cos podobnego jak dolanie
troche wody do np. soku pomaranczowego ;-)

Robert

1. Data: 2002-06-06 21:17:43

Od: "Robert Zmijan" <r...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> skoro maka zwykla powstaje przez oczyszczenie razowej to bylabym raczej za
> "na odwrot" :)

Ciekaw jestem tylko co moze byc (w razowej),
albo jak ktos woli, czego moze nie byc (w zwyklej)
(dla mnie roznica jest zawartosc/brak otrebow)

i z jakiego powodu trudno usmazyc stricte razowe nalesniki.

Robert

1. Data: 2002-06-07 10:01:59

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwyklej maki to nie taki straszny grzech.
> To cos podobnego jak dolanie
> troche wody do np. soku pomaranczowego ;-)

To nie jest dodanie maki zwyklej do razowej, to jest ograniczenie ilosci
bialej mąki na rzecz razowej - niby to samo, ale jednak nie.
Graham np, nie jest typowo razowym pieczywem, ale majac wybor pomiedzy
zwykla bułką i grahamką lepiej(czyt. zdrowiej) zjesc grahamke, wiec tak samo
lepsze dla zdrowia sa nalesniki z mąki mieszanej niz z samej białej.

pozdroweczka
Basia

1. Data: 2002-06-07 10:31:50

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Zmijan wrote:
> Ciekaw jestem tylko co moze byc (w razowej),
> albo jak ktos woli, czego moze nie byc (w zwyklej)
> (dla mnie roznica jest zawartosc/brak otrebow)
>
> i z jakiego powodu trudno usmazyc stricte razowe nalesniki.

u mnie problem byl z delikatnoscia - a to wlasnie przez otreby lub wielkosc
drobin maki - biala jest o wiele drobniejsza. ale dlaczego niektorym sie
nie dosmazaly w srodku???????

pat

1. Data: 2002-06-07 13:29:45

Od: Piotr Kadlcik <p...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawym pomyslem jest dodanie do ciasta nalesnikowego maki macowej.
Nalesnik staje sie chrupki

jakie oliwy z dodatkami...cd
ogorki malosolne
trzeba jakoś goić te rany...trochę ot?