ogorki malosolne

1. Data: 2002-06-05 13:07:05

Temat: ogorki malosolne
Od: "Greg" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co , jak i ile by zrobic z zielonych malosolne. Prosze o przepis !!!!

1. Data: 2002-06-05 14:17:01

Temat: Re: ogorki malosolne
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg wrote:

> Co , jak i ile by zrobic z zielonych malosolne. Prosze o przepis !!!!

Rozmawialiśmy o małosolnych jakiś czas temu dosyć obszernie..

ale ponieważ o rzeczach dobrych nigdy dość:-)
więc:

przygotuj sobie obszerne naczynie, do którego po kolei włóż
- koper (koperek)
- ząbki czosnku wg uznania
- ogórki, którym należy obciąć pupki
- i dalej tak samo do wyczerpania ogórków

przegotuj wodę ( najlepiej dobrą i smaczną), w gorącej rozpuść sporą garść soli
( ile nie potrafię powiedzieć, ale woda musi być naprawdę słona, np. tak jak z
bałtyku). po przestudzeniu zalać tą słoną wodą wszystkie poprzednie składniki,
położyć na wierzchu jakieś denko, najlepiej jeszcze dodatkowo obciążone. chodzi
o to, żeby powietrze nie dostawało się do ogórków. w zależności od zasolenia
wody, wielkości ogórków - dojrzewanie do konsumpcji trwa 2-3 dni. gotowe do
jedzenia łatwo poznać po kolorze ogórków, które stają się ciepłozielone. ja
odstawiam je wtedy do chłodnego miejsca, żeby już nie kwaśniały tak szybko, no i
zimne są smaczniejsze.
powodzenia
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-06-05 21:30:48

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co , jak i ile by zrobic z zielonych malosolne. Prosze o przepis !!!!
> Greg

bylo 28 maja o kiszeniu ogorkow, napisze jeszcze raz ale
naucz sie prosze korzystac z naszego archiwum :
przez Google wygodniej, mozesz znalezc po tytule, autorze, kluczowym slowie
itd,itp

http://groups.google.com/advanced_group_search...
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=archiwum&group=pl.
rec.kuchnia

OGORKI MALOSOLNE

Przeznaczone sa na biezace spozycie, sa dosc nietrwale. Np. 1 kilogram
mlodych, niezbyt
duzych ogorkow dokladnie umyc, nastepnie nozem sciac konce i ukladac w
nieduzym garnku ( najlepiej w kamiennym-ale niekoniecznie) jeden obok
drugiego. Miedzy ogorki wlozyc galazki kopru ( zwykla , zielona natka ),
dodac 3 przekrojone zabki
czosnku. Dopasowac do otworu garnka talerzyk lub denko do przykrycia.
Przegotowac wode , osolic - na 1 wody ok. 1,5 lyzki stolowej soli . Ciepla
woda zalac ulozone ogorki a talerzyk obciazyc ciezarkiem aby ogorce nie
wyplywaly i plesnialy. Ogorki przetrzymywane w kuchni juz po 3 dniach nadaja
sie do jedzenia. Moja mama wypraktykowala, ze kiedy juz sa ukwaszone lepiej
je wyjac z zalewy i polozyc do lodowki bez mycia. Umyc przed jedzeniem.
Jola L-L

1. Data: 2002-06-06 13:52:50

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dawnakuchnia wrote:

> przygotuj sobie obszerne naczynie, do którego po kolei włóż
> - koper (koperek)
> - ząbki czosnku wg uznania

I jeszcze koniecznie kawałek chrzanu i estragon - nie robią się
kapciowate i w ogóle są super, gorąco polecam.

Dorota

1. Data: 2002-06-18 11:59:57

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wszystko tak samo jak poprzednicy, tylko dwie moje prywatne uwagi:

- jedna czubata łyżka soli na 1 l wody - juz odrobine więcej to dla mnie za
słono - broń boże sól jodowana - zwykła sól kuchenna, po jodowanej ogórki
śmierdzą

defric

P.S. Generalnie dodatki jak sól, koper czy czosnek wg własnego gustu, ja
jednak daję sól jak wyżej i oszałamiająco dużo czosnku np. na pól kilo
ogórków jakąś 1 główkę - w zalezności od wielkości :)

1. Data: 2002-06-18 12:41:19

Od: "Dora" <D...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik defric <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aen73n$fpe$...@n...tpi.pl...
> wszystko tak samo jak poprzednicy, tylko dwie moje prywatne uwagi:

Zrobilam po raz pierwszy w zyciu ogorki malosolne...coz jestem poczatkujaca
gospodynia, testowali je naprawde znawcy i uznali ze pyszne.

na lir wody dalam 2 lyzeczki soli
do tego liscie chrzanu, wisni, winogron, koper i oczywiscie duuuzzoo
czosnku.

Przez trzy dni obserwowalam zjawiska zachodzace w sloju i czwartego dnia
zdecydowalam sie na sprobowanie, efekt mnie sama zadziwil:))))))))))

pozdrawiam i zycze takich samych sukcesow:)

Dora

trzeba jakoś goić te rany...trochę ot?
chlodnik litewski
Re: jakie oliwy z dodatkami...cd