Napój ulubiony...

1. Data: 2010-12-15 20:18:54

Temat: Napój ulubiony...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma to jak kompot z gruszek, ze słoika wprost z piwnicy, zimny,
nierozcieńczony!
3-)
http://tiny.pl/hwbg7

2. Data: 2010-12-15 20:33:50

Temat: Re: Napój ulubiony...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:18:54 +0100, Ikselka napisał(a):

> Nie ma to jak kompot z gruszek, ze słoika wprost z piwnicy, zimny,
> nierozcieńczony!
> 3-)
> http://tiny.pl/hwbg7

Powyższe - nie moje, ale JAK moje :-)

3. Data: 2010-12-15 20:40:12

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Nie za słodki taki nierozcieńczony?

> Powyższe - nie moje, ale JAK moje :-)

Wygląda trochę jak jakieś narządy zakonserwowane w formalinie :-P

Pozdrawiam
JW

4. Data: 2010-12-15 21:47:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Dec 2010 21:40:12 +0100, Jagna W. napisał(a):

> Nie za słodki taki nierozcieńczony?

Nie robię bardzo słodkiego, bo od teściowej przejęłam fajny zwyczaj
podawania nierozcieńczonego kompotu w szklanych kompotierkach, więc musi
być w sam raz słodki, gęsty, esencjonalny, zimny, cudowny po prostu. A dziś
piję jak smok, bo na obiad zjadłam skrzydełka w miodzie z chilli i
czosnkiem, całą górę, z ryżem oczywiście - moje ukochane danie. I tak piję
do tej pory, jak smok wawelski, wszystko, co mi się nawinie pod rękę. I
właśnie ku mojemu zbawieniu przypomniały mi się te kompoty gruszkowe w
piwnicy - cóż to była za ulga 3-P
I sok pomidorowy!

> Wygląda trochę jak jakieś narządy zakonserwowane w formalinie :-P

E, bardzo wykwintnie wygląda, ale nie w słoju, tylko w
szklanej/kryształowej kompotierce, bomba po prostu. Ja się dziś oczywiście
nie bawiłam w żadne "anse" - przy tym pragnieniu po prostu wlałam sobie
kompocik do kubka. A gruszeczki - mniam, widelczykiem, do gębusi :-)

Jeśli już skojarzenia, to... gruszki w słoju kojarzą mi się raczej z pewnym
erotykiem Baczyńskiego: "...słońce w ramionach, czy twego ciała kryształ
pełen owoców białych, gdzie zdrój..." :-)

5. Data: 2010-12-15 22:05:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Dec 2010 22:47:15 +0100, Ikselka napisał(a):

> E, bardzo wykwintnie wygląda, ale nie w słoju, tylko w
> szklanej/kryształowej kompotierce, bomba po prostu.

O, np:
http://www.przepisy-kuchenne.info/napoje-drinki/komp
ot-gruszkowy-z-gozdzikami.php

Przepis upraszczam - zalewam surowe gruszki zalewą (bez goździków -
goździki zbyt dominują smak gruszek, dodaję je tylko do gruszek w occie) i
pasteryzuję niecałe 20 minut - inaczej są zbyt miękkie, a mają być jędrne.
Gruszki nie mogą być zupełnie dojrzałe, muszą być jeszcze twarde, ale już
nie zielone.

6. Data: 2010-12-16 06:52:13

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma to jak kompot z gruszek, ze słoika wprost z piwnicy, zimny,
> nierozcieńczony!
> 3-)
> http://tiny.pl/hwbg7

w0ole kompot z borowek (czarnych jagod), ale nie tych kalifornijskich, a
polskich...
Niebo w gebie, geba "brudna" hehehe

7. Data: 2010-12-16 06:57:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> w0ole kompot z borowek (czarnych jagod), ale nie tych kalifornijskich, a
> polskich...
> Niebo w gebie, geba "brudna" hehehe

Lepsze pierogi z jagód polskich z dobrą śmietaną - dwa dni temu jadłem (bez
śmietany).
Kucharz, kalifornijskie to są śliwki suszone i ewentualnie wina. Borówki są
ogólnoamerykańskie nawet te wysokie...

8. Data: 2010-12-16 08:30:24

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

>>> 3-)

> [...]
> Kucharz, kalifornijskie to są śliwki suszone i ewentualnie wina. Borówki
> są ogólnoamerykańskie nawet te wysokie...

zgadza sie, amerykanskie hehehe
No coz, kazdy moze sie pomylic. A swoja droga skad wiesz ze nie z kaliforni?
hehehe

9. Data: 2010-12-16 08:43:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> zgadza sie, amerykanskie hehehe
> No coz, kazdy moze sie pomylic. A swoja droga skad wiesz ze nie z
> kaliforni? hehehe

Chyba chodziło o nazwy handlowe?

10. Data: 2010-12-16 13:44:23

Od: "Waldemar Maria Pawlak" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> A swoja droga skad wiesz ze nie z kaliforni?

Panslavista łącznie z X wiedzą WSZYSTKO. Nie wiedziałeś?

Kutia- problem z pszenica
Konserwa
SMIERDZE - jak przestac?
[CROSSPOST] Małże w sosie tysiąca wysp - peniski wam w dupcie
proszę o przepis na boczek