proszę o przepis na boczek

1. Data: 2010-12-13 15:06:45

Temat: proszę o przepis na boczek
Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę dajcie SPRAWDZONY SWóJ przepis na pieczenie boczku.

Ważne!, żeby nie był suchy, ...co robicie? ... Jak przygotować , w jakiej
temperaturze piec, czy przykrywać czy nie, potrzebuje krok po kroku, jakie
przyprawy procja okoł 1-1,5 kg

2. Data: 2010-12-13 16:06:32

Temat: Re: proszę o przepis na boczek
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-13 16:06, zbigniew pisze:
> [...]
temperaturze piec, czy
> przykrywać czy nie, potrzebuje krok po kroku, jakie przyprawy procja okoł 1-1,5 kg

Natrzeć odrobiną oleju sezamowego, lub oliwą z oliwek, ewentualnie olejem roślinnym,
następnie
przyprawić majerankiem, papryką słodką dla koloru, czosnkiem (3-4 utarte ząbki),
rozmarynem,
tymiankiem, gorczycą białą, liściem laurowym, solą i pieprzem.

Odłożyć do lodówki najlepiej na kilka godzin, następnie delikatnie zrumienić z każdej
strony na
patelni, ułożyć na kracie w piekarniku a pod spodem wstawić blachę zalaną 0,5cm wody
aby mięso nie
wyschło, piec około godzinę w 200st, zależnie od grubości. W połowie pieczenia
obrócić na drugą
stronę, co jakiś czas można też skropić mięso wodą

3. Data: 2010-12-13 17:50:28

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigniew" <...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> temperaturze piec, czy przykrywać czy nie, potrzebuje krok po kroku, jakie

Przepis znajdziesz tutaj
http://nienawidze-gotowac.blog.pl/komentarze/index.p
hp?nid=14643241

--
misiczka

4. Data: 2010-12-14 10:45:55

Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> godzinę w 200st, zależnie od grubości. W połowie pieczenia obrócić na
> drugą stronę, co jakiś czas można też skropić mięso wodą

a czy mozna upiec w rękawie, bo dziś kupiłem.
Doradzili mi w sklepie, że w ten sposób nie wyschnie.

5. Data: 2010-12-14 11:38:37

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> a czy mozna upiec w rękawie, bo dziś kupiłem.
> Doradzili mi w sklepie, że w ten sposób nie wyschnie.

Mozesz mozesz.
ja robie tak:
plat surowego boczku "rozcinam" na odpowiednia grubosc, nastepnie "tluke" go
(tak jak na kotlety, tyle ze delikatniej), nacieram sola, pieprzem,
czosnkiem (zgniecionym lub nawet roztartym ze sola), mozna dodac odrobine
czerwonej papryki (ja jednak sugeruje uzycie... kurkumy - nadaje fajny kolor
i smak wytopionemu tluszczowi jak i samemu boczkowi), natrzec tez
majerankiem, tymiankiem i... wystarczy :-)
Nastepnie zwinac ciasno w rulonik, obwiazac nicia bawelniana biala (gruba),
wstawic do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, piec od 45 minut do godziny.
Mozna rowniez zawinac we folie do pieczenia, wtedy jednak nie wytopi sie
smakowity smalczyk.

6. Data: 2010-12-14 11:52:31

Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do godziny. Mozna rowniez zawinac we folie do pieczenia, wtedy jednak nie

czy polewasz w czasie pieczenia boczek?

7. Data: 2010-12-14 12:59:44

Temat: Re: proszÄ? o przepis na boczek
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> czy polewasz w czasie pieczenia boczek?

To juz musisz sam kontrolowac. mozna oczywiscie polewac (ja tego nie robie
za czesto, tak co 15-20 minut), mozna tez wstawic - jak proponowali
przedpiscy - naczynie z woda. Nie bedzie faktycznbie wtedy wogole suchy. A
jak masz problemy lepiej kup "gotowy" do pieczenia zwijany boczek z Krakusa
na ten przyklad (w Tesco sa proocje czesto). Polecam tez schab ze sliwka,
karczek, lopatke, szynke 9zawiniete wlasnie we folie do pieczenia). Wersja
oczywiscie dla leniwych i antytalentow :-)
Pzyprawione, zawiniete sznureczkiem, zawiniete we folie do pieczenia, tylo
rozpakowac z "wierzchniej" folii, wstawiac do nagrzanego piekarnika i piec
:-)
Rownie dobre sa sprzedawane w LIDL-u, niestety - nie zawijane we folie do
pieczenia i czasem moga wyjsc suche wlasnie.
Ja na poprzednie swieta pieklem wszystkie te miesa "razem" (w jednym
piekarniku) niewiele ponad godzine (kawalki byly niewiele ponad 1 kg, liczy
sie mniej wiecej 1 godzone na 1 kilogram miesa). Po ostudzeniu wspaniala
wedlina.. jesli sie nie zje od razu na cieplo :-)
Smacznego :-)

8. Data: 2010-12-14 13:03:13

Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> liczy sie mniej wiecej 1 godzone na 1 kilogram miesa). Po ostudzeniu
> wspaniala wedlina.. jesli sie nie zje od razu na cieplo :-)
dzięki Ci bardzo, jednak sam zrobię według wskazówek :)

Noze ceramiczne
Ciasto orzechowe
lodówka na zmywarce...
Cieciorka - zawsze twarda ?